Muis update en vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter muis
  • Startdatum Startdatum

muis

Well-known member
Hallo allemaal,

Mijn voorsteltopic niet meer kunnen vinden, maar maakt verder ook niet uit.

Ik zal proberen kort te zijn:

Na pilgebruik niet meer gemenstrueerd (nu 3 jaar geen menstruatie), PCOS geconstateerd, leverfalen en vervolgens werd PCOS in twijfel getrokken en mri wees hypofysetumor uit (niet hormoonproducerend), tumor zit er nu een jaar later nog. De arts geeft aan dat de tumor geen invloed heeft, maar de eierstokken nog steeds niet worden aangestuurd.

Nu staat een ACTH test geplanned. Er wordt synacthen toegediend en dan de cortisol gemeten. (Hier ga ik mij nog in verdiepen, mocht iemand hier meer over weten of zelf aan- of afraden hoor ik het graag)

Los van dit alles (nou ja eigenlijk niet natuurlijk) heb ik opnieuw mijn cholesterol laten prikken. Ik schrok hier toch wel van.

Cholesterol 8.7 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.39 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 3.08 mmol/l >1.00
LDL-chol 5.40 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.8 ratio <4.5

in september was dit:

Cholesterol 7.1 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.45 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 2.78 mmol/l >1.00
LDL-chol 4.10 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.6 ratio <4.5

Wat ligt hier onder (cholesterol), de hormoonondisbalans?

Ik eet WAPF en neem vitamine C.

hoi Muis: over cholesterol: een citaat van Juglen Zwaan hierover:

Cholesterol is een onmisbare stof. Zo worden er hormonen en vitamine D van gemaakt. Ik heb liever een te hoog cholesterol dan een te laag. Het boek Feiten en fabels over cholesterol vertelt er ook alles over. Een interessant inzicht uit de lezing van Erik-Alexander Richter van vorige week was dat een verhoogd cholesterol vaak komt doordat we te weinig vitamines tot ons krijgen. Vitamine D en K zijn verantwoordelijk voor het afzetten van calcium in de botten. Als één van deze twee ontbreken, dan kan calcium zich afzetten in de vaatwanden. Onderzoek toont aan dat cholesterolplaques in de aderen grotendeels uit calcium bestaat.

Genoemd citaat van hem komt uit een nieuwsbrief over "de Gezondheidsbeurs" (of wat er voor doorgaat) daterend van 15 februari 2015, maar hier http://www.ahealthylife.nl/cholesterol-is-gezond-en-van-levensbelang/ vind je meer info van hem over cholesterol.

In aanvulling op mijn voorganger ook nog dit Muis om de lever te ondersteunen (met de functie die het normaal uitvoert): magnesium en b-vitaminen helpen de glutathionhuishouding op peil krijgen.

Om je Lever te helpen met Herstellen , Kun je dagelijks 3 kopjes Mariadistel Thee drinken , van gemalen Maria distelzaadjes

geen thee doen, ja . Kan maar doe het dan omdat t lekker is.

De werkzame stof in mariadistel is erg slecht water oplosbaar en komt niet / nauwelijks in de thee.

Ik zal morgen proberen de bron te zoeken..

Bedankt voor de reacties.

Aangezien ik echt WAPF eet, verbaasd mij deze hoge cholesterolwaardes toch. Wat aan de hoge kant zie ik niet als een probleem, maar bijna 9 is wel erg hoog voor een vrouw van 27.

De mariadistelzaadthee neem ik al, maar ik lees inderdaad dat je beter de zaadjes kunt eten. (Zit je dan niet met fytinezuur?)

Ik kreeg de volgende vraag: Fytinezuur in Granaatappelpitten? Mijn eerste antwoord was "ja", maar toch even checken ;).

Duidelijk verhoogde cholesterol is een zeer sterke indicatie voor een schildklierprobleem. Lijkt mij in dit geval ook de meest voor de hand liggende verklaring.
vroeger werd een verhoogde cholesterol zelfs uitsluitend gebruikt om de diagnose schildklierdisfunctie vast te stellen.

hoi Pike, als ik het van dit filmpje -met dank aan Keza- goed begrijp: &safe=active dat ook over de schildklier gaat: dan is schildklierdysfunctie (vertraagde werking meestal) een gevolg van bijnierinsufficientie. Het is een logische overlevingsreactie van de schildklier dan en niet zozeer een teken van een slecht functionerende schildklier. Gegeven de omstandigheden doet de schildklier bij bijnierinsufficientie het precies goed als die de eigen werking vertraagt.

Hoe gestresster een mens is, hoe meer cortisolaanmaak: en nu komt het: cortisol balanceert de zuurgraad want cortisol alkaliseert. En bij meer cortisolaanmaak gaat de schildklier automatisch op zijn kont liggen. Dan is er in feite niets mis met de schildklier. De oplossing voor te veel cortisolaanmaak is volgens Bergman minder stress en als dat niet lukt dan op zijn minst veel antioxydanten, minder zure voeding, water drinken en meer plantaardige voeding.

Al jaren roep ik dat schildklierproblematiek secundair is en bijnierproblematiek primair. De bijnieren zijn het gaspedaal, de schildklier is de rem. Ik kan me dus wel vinden in de visie van deze spreker, behalve het zuur-basenverhaal. Minder zure voeding, meer alkalische, plantaardige voeding zorgt voor...meer stress. De basis van alle hormonen is cholesterol. Daarnaast zijn verzadigd vet en mineraalzouten zeer belangrijk. Allemaal te vinden in de 'zure' voeding die deze man afraadt.

Mike

Even wat anders: ik heb eigenlijk al zo lang ik mij herinner irritaties. Daarmee bedoel ik dat, als iemand op tafel tikt, of zwaar ademt, of blijft kuchen of snuiven of noem maar op, mij dat heel erg irriteert. Ik wil dit helemaal niet. Ik wil mij niet irriteren maar het gebeurd wel en dan is het lastig loslaten. Hier zit uiteraard iets onder, maar ik kom niet tot de kern. Tips?

Hmmm, irritant...

Verzwakte bijnieren en/of magnesiumtekort wellicht.
Toen een jaar geleden m'n bijnieren zwaar uitgeput waren, kon ik helemaal niets hebben. Ik was het irritatie stadium toen al voorbij en kon erg snel geëmotioneerd raken.

Mark

Haha ;).

Ja ik denk ook dat dat de onderliggende oorzaak is inderdaad.

En het zullen wel bepaalde 'triggers' zijn die dan net bij mij aanslaan zeg maar

Chaga (een soort paddenstoel) iemand bekend mee? Kom ik ook steeds tegen. Wel zo'n gehyped superfood ding volgens mij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan