muis
Well-known member
Hallo allemaal,
Mijn voorsteltopic niet meer kunnen vinden, maar maakt verder ook niet uit.
Ik zal proberen kort te zijn:
Na pilgebruik niet meer gemenstrueerd (nu 3 jaar geen menstruatie), PCOS geconstateerd, leverfalen en vervolgens werd PCOS in twijfel getrokken en mri wees hypofysetumor uit (niet hormoonproducerend), tumor zit er nu een jaar later nog. De arts geeft aan dat de tumor geen invloed heeft, maar de eierstokken nog steeds niet worden aangestuurd.
Nu staat een ACTH test geplanned. Er wordt synacthen toegediend en dan de cortisol gemeten. (Hier ga ik mij nog in verdiepen, mocht iemand hier meer over weten of zelf aan- of afraden hoor ik het graag)
Los van dit alles (nou ja eigenlijk niet natuurlijk) heb ik opnieuw mijn cholesterol laten prikken. Ik schrok hier toch wel van.
Cholesterol 8.7 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.39 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 3.08 mmol/l >1.00
LDL-chol 5.40 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.8 ratio <4.5
in september was dit:
Cholesterol 7.1 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.45 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 2.78 mmol/l >1.00
LDL-chol 4.10 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.6 ratio <4.5
Mijn voorsteltopic niet meer kunnen vinden, maar maakt verder ook niet uit.
Ik zal proberen kort te zijn:
Na pilgebruik niet meer gemenstrueerd (nu 3 jaar geen menstruatie), PCOS geconstateerd, leverfalen en vervolgens werd PCOS in twijfel getrokken en mri wees hypofysetumor uit (niet hormoonproducerend), tumor zit er nu een jaar later nog. De arts geeft aan dat de tumor geen invloed heeft, maar de eierstokken nog steeds niet worden aangestuurd.
Nu staat een ACTH test geplanned. Er wordt synacthen toegediend en dan de cortisol gemeten. (Hier ga ik mij nog in verdiepen, mocht iemand hier meer over weten of zelf aan- of afraden hoor ik het graag)
Los van dit alles (nou ja eigenlijk niet natuurlijk) heb ik opnieuw mijn cholesterol laten prikken. Ik schrok hier toch wel van.
Cholesterol 8.7 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.39 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 3.08 mmol/l >1.00
LDL-chol 5.40 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.8 ratio <4.5
in september was dit:
Cholesterol 7.1 mmol/l H 3.5 7.0
Triglyceride 0.45 mmol/l L 0.50 2.20
HDL-chol 2.78 mmol/l >1.00
LDL-chol 4.10 mmol/l H <4.10
Chol/HDL ratio 2.6 ratio <4.5