Dat dingen als hallucinerende paddestoelen en marihuana niet onder drugs behoren.
Dat drugs alleen de reguliere medicijnen dekt.
Maarten, je hebt zelf een definitie van 'drugs' geschreven:
Drugs (ook wel: verdovende middelen, stimulerende middelen, bedwelmingsmiddelen, roesmiddelen, geestverruimende middelen, verboden middelen of dope) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder ‘drogerende’ (verdovende, opwekkende en/of hallucinogene) werking hebben en die tot verslaving kunnen leiden.
In mijn optiek vallen daar de natuurlijke planten zoals paddestoelen en marihuana niet onder, maar er is natuurlijk discussie mogelijk over de definities en elk woord wat er staat.
Wie zegt dat deze planten tot verslaving kunnen leiden?
Daar komt bij dat er veel meer voedingsmiddelen en dranken tot verslaving kunnen leiden. Vallen deze dan ook onder drugs? Hierbij valt te denken aan alcohol, kaas, koffie, zuivel, chocola etc. etc.
Ik ga er hier niet verder op in of dit drugs zijn of niet. Muis schreef dat ze niet aan de drugs wil en ik reageerde daarop omdat ik haar bericht erg afwijzend naar bepaalde middelen vond die ze onder de negatieve noemer 'drugs' liet vallen. Dat mag natuurlijk, alleen probeer ik alleen maar een andere kant te belichten namelijk dat er ons altijd ingeprent is dat bepaalde middelen slecht voor ons zijn. Mensen kijken dan weer misprijzend en noemen met een vieze smaak in de mond het woord 'drugs'. Erg schaapachtig, erg zuur, erg afwijzend, erg narrow minded (en dat laatste klopt wel want ze nemen natuurlijk zelf geen drugs dus hun geest niet is verruimt door de drugs
).
Ik stel nergens dat de term drugs alleen medicijnen dekt. Ik zeg dat medicatie onder drugs vallen.
Het is maar hoe je het leest en dat doen we toch altijd allemaal vanuit onze eigen subjectiviteit.
Maarten, je hebt je oordeel klaar maar ik durf te wedden dat jij ook middelen neemt waarover een ander weer heel misprijzend kan doen.
Je vindt het maar onzin en vraagt of het nog gekker kan. Jammer je dat je gelijk zo'n oordeel hebt. Kijk eerst eens naar jezelf en wat je doet, wellicht is dat ook helemaal niet zo 'normaal'. En dan volgt de vraag: wat is normaal?