Naamloos stelt zich voor

Naamloos,

Inmiddels weer gestopt met de Adrenal, ik werd er alleen maar meer opgefokt en rusteloos van, met name savond’s op zijn ergst.
Is er een mogelijkheid dat mijn bijnieren overactief zijn ipv uitgeput?(dus in weerstandsfase zit)
Mogelijk belaste ik ze nu extra door Adrenal te slikken?
(ik ben ook niet echt aant einde van mijn latijn, maar heel snel vermoeid, waar waarschijnlijk de schildklier de boosdoener van is ipv de bijnieren)

Dus is het misschien een beter idee de schildklier te ondersteunen?

Wat je zegt.. de lever is zeker een belangrijk aandachtspunt.
Wellicht komen de schildklierproblemen vanuit de lever? conversie etc..
Of word de lever erg belast vanwege de verontreinigingen in het bloed door de lekke darm?
Dus de lever sowieso ondersteunen.
..of misschien een (milde) reiniging doen of is dit niet aan te raden? Is ontgiften en reinigen hetzelfde en gaat de lever daardoor zijn ‘werk’ weer beter doen?

Je moet de Adrenal Cortex hebben, gebruik de zoekfunctie op dit forum om te achterhalen wat het verschil is met Adrenal.

Als ik je verhaal zo lees heb je veel te maken gehad, en wellicht nog steeds, met ontstekingen in je lichaam. Het is denk ik goed om te weten dat ontstekingen in je lichaam verbonden zijn aan het ontregelen van je HPA (hypothalamus, hypofyse, bijnieren) axis:
http://www.bengreenfieldfitness.com/2013/08/how-to-fix-hpa-axis-dysfunction/

Het is van groot belang dat je eventuele ontstekingen in je lichaam zoveel mogelijk voorkomt en/of verminderd.

Met jouw situatie en zoiezo een lekkende darm heeft je lever het extra zwaar. Op dit forum is een draadje over leverreinigingen, daar kun je meer lezen over hoe, wat en waarom.

Is er iemand die aan de hand van mijn verhaal(tot nu toe hier beschreven) mij een volgorde van stappen zou willen adviseren? mijn dank zou groot zijn

Je hebt al meerdere keren aangegeven dat je opgenaaid en depressief word door het lezen, met wellicht ook veel vermoeidheid.
Het is van belang om te weten wat er nu allemaal speelt maar dit moet je wel liggen. Wellicht zou een bezoek aan een alternatieve arts/natuurarts uitkomst bieden, hij/zij kan jou hierin begeleiden en met jou samen een stappenplan maken.

Uit ervaring kan ik je meegeven dat ontspanning en energie de eerste stap is. Ontspanning om erger te voorkomen en energie om alle (voedings)adviezen ook daadwerkelijk te kunnen uitvoeren.
Ieder heeft zo zijn eigen manier, maar vooral in het begin nam ik het supplement Q10 (betrokken bij atp productie, https://nl.wikipedia.org/wiki/Co-enzym_Q10) wat mij veel energie gaf (ik zat namelijk met veel vermoeidheid). Hierdoor was ik in staat om dingen in mijn leven ook daadwerkelijk te veranderen.
 
Ieder heeft zo zijn eigen manier, maar vooral in het begin nam ik het supplement Q10 (betrokken bij atp productie, https://nl.wikipedia.org/wiki/Co-enzym_Q10) wat mij veel energie gaf (ik zat namelijk met veel vermoeidheid). Hierdoor was ik in staat om dingen in mijn leven ook daadwerkelijk te veranderen.

Interessant Johan. Nu is mij verteld door een 'therapeute' dat Q10 de bijnieren weer uitput. Hoe ervoer jij dit?

Overigens kan je in plaats van Q10 hart eten. Ik maal een runderhart fijn in de keukenmachine en meng het door mijn gehakt heen.
Elders op het forum las ik dat het gehakt van de website de Schotse Hooglanders al hart bevat.

 
Nu is mij verteld door een ‘therapeute’ dat Q10 de bijnieren weer uitput.

Dat vind ik dan weer interessant. Beetje zitten onderzoeken. Vaak wordt Q10 wel als een optie gezien om de bijnieren te ondersteunen, hoewel ik ook lees dat je bijnieren juist goed moeten functioneren voordat je Q10 kan nemen.

Ik neem het al een tijdje, maar ga er eens mee stoppen om te zien wat er gebeurt met m'n bijnieren.

Mark

 
Na een tijd afwezig te zijn weer even terug.. Inmiddels het Gapsboek binnen en al redelijk wat gelezen, ik hoop zsm aan het dieet te beginnen en eens rustig afwachten wat me dat gaat opleveren qua darmproblematiek/verbeteringen, en vanuit daar verder kijken en proberen.(zoals bijv de Adrenal cortex)
Af en toe wat info vergaren en het daarna rustig proberen te verwerken gaat mij het beste af heb ik gemerkt, wordt vervolgd.
Dank jullie zover!
 
Beste mensen,

Ik ben paar dagen geleden voorzichtig met gaps begonnen, zowel bouillon met een kleine hoeveelheid vlees als bouillon met goed gaargekookte groenten en vlees.(perfecte bouillon van runderknie, mergpijpjes, ossenstaart, 1 dikke dril in de koelkast)
Maar het lijkt averechts te werken.. het enige wat ik merk is een ontzettend gerommel vanbinnen, gasvorming en m'n ontlasting is vet en vertraagd en er komt per wc bezoek te weinig uit t.o.v. wat er genuttigd is.

Ik las dit stukje:

Waarom gaat het dan bij zoveel mensen niet zo goed? Omdat ze te laag in KH zitten, te hoog in vetten OMDAT hun lever het niet goed aan kan. Kortom, eerst die lever goed aanpakken dan kun je daarna over op meer vetten en eiwitten. En… ALTIJD je lever blijven ondersteunen, hij moet spoelen, spoelen en nog eens doorspoelen. Schoon zijn, dan kan hij zijn werk doen! op https://www.fatsforum.nl/topic/gaps-kh-en-polysachariden/

Ik weet dat mijn lever het zwaar heeft, dus misschien te weinig gal icm weinig maagzuur om het goedje te verteren? Betaine HCI doet wel iets maar niet voldoende
Heeft er iemand een advies?

 
@pike
De groenten waren courgette, wortel, pompoen, sla, en broccoli(de broccoli was zoizo minder slim:) allen in redelijke hoeveelheid(handvol) en een diep bord bouillon.

@jhanne
Ik bedoel 'met gaps begonnen' het introductiedieet ongeveer aan te houden, zoals het in het boek staat. met op eigen idee basmatirijst als (aan)vulling


gezien mijn totale gezondheidstoestand ( CVS, lekke darm, flinke bijnieruitputting , galstenen en een lever die zijn werk niet meer naar behoren doet) ben ik voor mezelf een dieet aan het fabrieken dat hier wel eens gaps plus wordt genoemd. Dus in principe de voeding zoals wordt aanbevolen voor mensen die klaar zijn met het Gaps dieet en weerop vaste voeding over zijn gegaan. Maw, ik eet gewoon nog glutenvrije granen maar ga wel voor zo zacht mogelijk eten en ruime hoeveelheden bouillon en soep.


Zoals al eerder gezegd zitten we redelijk in t zelfde schuitje en nu ik zo lees over dat Gaps plus lijkt me dat heel wat geschikter dan ineens radicaal anders te eten..
dus ga me hier eens verder over inlezen,
En dat van die mariabitter, kvass en citroen ga ik zeker proberen, ik ben me er van bewust dat niet ieder lijf hetzelfde is/reageert, maar denk dat het in mijn geval hele goede tips zijn.
Thanks!







 
@jhanne
Nog even over die mariabitter, is dat gemaakt van de distel? zoja waar koop je dit als ik vragen mag?

Verder ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Zeoliet? Tijdens het zoeken naar lever ondersteuning/reiniging kom ik deze term regelmatig tegen en moet dit gesteente ook weer een of ander wondermiddel zijn. voordelen als stevigere ontlasting, binding van zware metalen, antivirale eigenschappen etc.. klinkt geweldig toch, of is het het zoveelste placebo product?
 
Ha jhanne,

Dank voor je uitgebreide uitleg,



even je startpost teruggelezen, jouw schuitje ligt wat dieper dan het mijne lees ik wel.



Dat is misschien wel zo en wil het schuitje niet laten zinken dus ga je idd allemaal zitten denken wat nu eerst moet 'want als dit niet goed werkt, herstelt dat niet waardoor, en dan.. etc' en met een mistig brein en een emmertje wat al overvol is wordt het heel snel te veel. Dus ik probeer me niet te druk te maken.

Stress is naar mijn idee de grootste veroorzaker van mijn hele situatie, en dwarsboomt momenteel ook nog steeds het eventuele herstel. Zolang er onvoldoende rust in het lijf zit blijft het dweilen met de kraan open..
Maar helaas zit dat er zo ingebakken, er hoeft maar iets te gebeuren of ik ben depri en/of gespannen, en dat krijg je er helaas niet 1 2 3 uit.



die mist in je hoofd komt denkelijk door de exorfinen, als het goed is gaat dat weer een keer over!



Inderdaad zodra de darmen meer genezen zijn en alles beter verteerd en opgenomen wordt zal het stukken beter worden.

Verder heb ik je soep-advies opgevolgd, de eerder genoemde groenten genomen (waarop ik niet of nauwelijks reactie vertoon, ook niet volgens IgG-test, waar de meningen qua betrouwbaarheid over verdeeld zijn) en daarbij de rode linzen gevoegd.
Dit alles gekookt in helft water en helft bouillon en de staafmixer er door, en lijk dit te verdragen, geen gasvorming en gerommel iig. Dus misschien binnenkort de hoeveelheid bouillon verhogen.Eerst een skijken wat het eten doet.

Boekweitvlokken zijnwellicht een goede vervanger van rijst, hoewel ik voor beide gevoelig ben(op papier) ga ik de boekweit binnenkort toch uitproberen, het beste van de slechten zeg maar..

De BioKult had ik al liggen en ga deze ook binnenkort weer invoeren eerst wacht ik af wat het eten me gaat brengen.



Inmiddels voeg ik soms fijn gehakt vlees aan die soep toe


Bedoel je fijne stukjes vlees of gehakt?
Zelf heb ik zover ik weet geen problemen met vlees het is meer de combi met grove groenten en veel vet die het verstoord,+ het bekende gal maagzuur verhaal (ben dan ook niet vegetarisch geweest, gewoon een schijf van 5 eter die zich vaak te vol at, en te veel water bij de maaltijden dronk)



Ik zou zeker ook vleesbouillon nemen, het verteert gemakkelijk en geeft je voedingstoffen waar je lichaam om zit te springen.



Je bedoelt dit los er bij te nemen? Nu zit er een redelijke hoeveelheid in de soep,
ik neem aan dit tussendoor in kleine hoeveelheden er bij te nemen..anders krijg ik denk hetzelfde probleem als pasgeleden.

grt Naamloos
 
Hallo @Jhanne, ik ben nog benieuwd naar je eventuele antwoorden op mijn vragen hierboven, Mijn ervaring met de soep is dat het inmiddels vrij eentonig word dus vraag me ook af of je zelf naast de soep nog meer eet?
 
Hallo allemaal,

Het is ongeveer een jaar geleden dat ik hier voor het laatst gereageerd heb, in al die tijd is er wel het één en ander verbeterd, maar ook dingen slechter geworden/gebleven..
Zo ben ik ten einde raad weer bij een orthomoleculair arts geweest en zijn er diverse testen gedaan, daaruit kwam dat ik een flink magnesium, silicium, jodium tekort had, en (zoals we al vermoedde) een flinke bacteriële overgroei in de darmen. Dus veel foute bacteriën en de goede waren er te weinig/afwezig.
Verders zijn er hogere concentraties metalen gemeten, o.a: aluminium, zilver, bismut, kwik, cadmium, nikkel, lood.
Er is Berberine ingezet voor het afdoden van foute bacteriën, en omdat ik niet goed tegen probiotica kon, is er stapsgewijs gewerkt met Pro Symbioflor druppels.
Er is chlorella ingezet voor de afvoer van zware metalen(in lekke darm een goed idee?) ook een paar keer geprobeerd L-Glutamine op te bouwen maar dit ging echt verkeerd in mijn buik
en verder nog een hele berg supplementen wat eigenlijk niet te betalen is,

Anti TPO waardes waren 2 jaar geleden 56, een paar maanden geleden 222! en een test daarna 68.. achteraf vermoed ik dat die verhoging te maken heeft gehad met een supplement, bijv: chlorella met zwaar metaal door een lekke darm? Of de Berberine?

Ik ben een stuk minder gestresst dan een jaar geleden en de stoelgang lijkt vaker op orde maar wil nog wel eens van slag raken, ik merk als ik magnesium voetenbaden gebruik dat vaak de stoelgang beter op gang blijft, maar waarschijnlijk door mijn voedselovergevoeligheden blijft het een verhaal van van vallen en opstaan. Ik eet ik zoveel mogelijk langs mijn voedselovergevoeligheden heen
Zo laat ik vaak de bouillons zitten als de boel weer van slag is omdat het met zo’n verstopping alleen maar erger wordt.. en geloof ook niet dat de darmen ‘’gedicht’’ zijn.

Maar waar ik me het meest zorgen om maak is dat ik blijf afvallen, zelfs toen de stoelgang een hele periode prachtig was bleef er gewicht afgaan..
Ik eet bovengemiddeld veel, aan de vette kant en kijk vaak niet naar een koolhydraat meer of minder maar het helpt er niet aan.
Ik verlies vet, spiermassa en volgens mij ook botmassa, ik heb het idee dat ik mezelf aan het opeten ben.
Dit gaat al 4 jaar zo en ben in al die tijd van tegen de 90kg naar 69kg gegaan, en nog stopt dit niet..

Nu las ik op voedingisgezondheid.nl dit stuk van Mike en het onderstaande stuk tekst lijkt erg bij mij te passen:



Voordat de bijnieren uitgeput raken, kan er wel een periode van 20-30 jaar (soms zelfs langer) van overactieve bijnieren aan voorafgaan. Als reactie daarop zal de schildklier onderactief worden. Deze mensen kunnen dan uiteindelijk te dik, traag van begrip en bijzonder kouwelijk worden. Dan is het simpel: een typisch geval van een trage schildklier (veroorzaakt door overactieve bijnieren). De bijnieren raken uiteindelijk ook onderactief (uitgeput) en nu zit je met zowel een onderactieve schildklier als onderactieve bijnieren. Dit betekent een 'total system breakdown'. Je hebt dan niets dan ontstekingen en voedselallergieën en je leven wordt er niet fijner op.
Bij de meeste mensen is er echter sprake van een nog redelijk functionerende schildklier en/of nog redelijk functionerende bijnieren, waardoor er wel problemen en klachten zijn maar niet zo heftig als hierboven beschreven. Te dunne mensen lijken een te snel werkende schildklier te hebben vanwege de (te) snelle voedselverbranding, maar als dit zo was zouden ze niet zo kouwelijk zijn. De meest voor de hand liggende verklaring is dat ze al heel lang verzwakte (onderactieve) bijnieren hebben, misschien wel al vanaf de geboorte, en hun schildklier heeft daar jarenlang voor gecompenseerd door overactief te zijn. Na verloop van tijd raakt ook de schildklier uitgeput en wordt onderactief, maar nu gaan de bijnieren weer extra gas geven met hun laatste krachtsinspanningen om hiervoor te compenseren en worden dus overactief. Het valt me op dat deze dunne mensen vaak nerveus en onrustig zijn, een teken dat hun bijnieren op scherp staan. De bijnieren zijn dan verantwoordelijk voor de (te) snelle voedselverbranding en de daaraan gekoppelde (te) geringe opname van voedingsstoffen, met name eiwitten (noodzakelijke bouwstenen). Te weinig maagzuur lijdt tot te weinig eiwitvertering en eiwitopname en dat is een teken van verzwakte bijnieren. Het zijn dus bijnieren die op hun laatste benen lopen, terwijl de schildklier al verzwakt is.

Andersom heb je ook mensen die maar niet kunnen afvallen. Hierbij speelt gek genoeg precies hetzelfde. Ook zij hebben overactieve bijnieren, waardoor de schildklierwerking opnieuw onderdrukt wordt. De bijnieren zijn dan echter dermate verzwakt dat ze niet voldoende extra gas meer kunnen geven om hiervoor te compenseren. Ze proberen het wel, maar dat lukt maar ten dele. De vertraagde schildklier zorgt ook voor een trage spijsvertering en vocht vasthouden, waardoor overgewicht ontstaat dat maar niet verdwijnt en zelfs kan verergeren.
We hebben het hier over 2 kanten van exact dezelfde medaille, interessant genoeg. Te dunne mensen hebben nog bijnieren die sterk genoeg zijn om te kunnen compenseren voor een te trage schildklier. Te dikke mensen hebben dat niet en dus loopt alles traag. Dit levert 2 types mensen op: te dunne en te dikke, beide veroorzaakt door ondervoeding door een gebrekkige voedselvertering en voedselopname. Vrijwel niemand zit echter op zijn/haar natuurlijke gewicht, het is of te veel of te weinig. Alleen door het balanceren van de hormonen kom je daar. En wat vinden hormonen prettig? Vetten, eiwitten, cholesterol en mineralen!”

Mike




Naar mijn idee heb ik nog een redelijk functionerende schildklier en bijnieren, ik heb hele wisselende periodes van ‘’fit’’ naar soms echt moe en lusteloos, maar niet dat ik echt plat lig dus..

Er is me ook cortisol voorgeschreven maar daar werd ik opgefokt van en ging mijn stoelgang verder van van slag.
Destijds werd ik van Adrenal glandular ook opgefokt en werd mij hier de Cortex aangeraden, dit advies heb ik toen niet meer opgevolgd vanwege een enorme dip destijds(sorry) dit wil ik wel alsnog gaan proberen.

Hebben jullie misschien een advies wat ik nu het beste kan doen?
 
Adrenal cortex heeft er bij mij voor gezorgd dat ik aankwam. Ik ben nu aan het afbouwen en val prompt ook weer af, dus m'n bijnieren produceren nog niet genoeg cortisol van zichzelf en gaan weer over op adrenaline waardoor ik afval. Dus ga er toch weer mee verder.

Ik zou de adrenal cortex van Thorne proberen en opbouwen totdat je temperatuursveranderingen een stuk minder zijn en je gewicht toeneemt. Kan uiteindelijk 500 mg tot 1000 mg cortex per dag voor nodig zijn, maar rustig beginnen ermee. 's Ochtends het meeste nemen en na 16.00 uur niet meer nemen.

Mark
 
Dankjewel Mark, dat klinkt goed ik heb ze inmiddels besteld,


maar rustig beginnen ermee.


ben je begonnen met een hele capsule of is het raadzaam nog kleiner te beginnen?(aangezien ik ook heel gevoelig was voor hele kleine doseringen cortisol)

Ik heb hier gezocht naar alternatieven om foute bacterien te doden maar kan het eigenlijk niet vinden, is er iemand die hier ideeen of tips voor heeft?
 
Een capsule van Thorne bevat maar 50 mg adrenal cortex, dus dat zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn om mee te beginnen en dan na bijv. een week verhogen naar 100 mg, etc.

Adrenal cortex bevat niet of nauwelijks cortisol, het bevat alleen bouwstoffen voor je bijnieren, zodat die weer cortisol gaan aanmaken.

Trouwens, chlorella is niet aan te raden als je kwik in je lichaam hebt.
Hier mijn ervaringen en die van anderen.

Mark
 
Dank voor je uitleg, ik ga het eens proberen en aankijken wat het doet, en als het de adrenaline verlaagd en de (ook onbewuste)stress omlaag gaat kan dit ook positief uitwerken op het stoelgangprobleem..

Als ik dat zo allemaal lees over die chlorella, laat ik het maar gauw links liggen, in de tijd dat ik het met regelmaat innam werd ik er ook vermoeider van.

Ik heb trouwens een tijdje geleden deze reiniging gedaan maar merkte hier helemaal niets van, geen positief of negaftief effect..hoe kan dit? Zou dit kunnen betekenen dat ik (als volgende stap) een grote reiniging gewoon aankan? Ik vermoed als de boel daar flink opgeschoond word het mij veel voordelen kan opleveren, ook met oog op de spijsvertering.
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hier over zijn?
 
Als je botten bouillon neemt en je doet er groente door, pureer je die dan ook?
Als je alles pureert is het makkelijker verteerbaar. Althans dan spreek ik uit eigen ervaring.
En liever meer bouillon dan groente. Ik hou het zelf meestal bij 1, hooguit 2 soorten groenten in de soep en dat pureer ik dan compleet met de staafmixer.
Wat eet je dan zoal aan ontbijt? En is je ontbijt dan in vaste vorm of vloeibaar?
Ik kan zelf ook niet zo goed tegen rijst. Wat bij mij wel beter te verteren is, is gierst. Dat kook ik en als het afgekoeld is doe ik er een klein beetje van in een smoothie met rauwmelkse yoghurt en rood fruit.
heb je wel eens geprobeerd rauw melkkoe kefir te drinken?
Of gewone rauwe melk?

Ik herken de ellende die jij ervaart wel op een aantal punten. Bij mij gaat er in de eiwitvertering iets niet goed. Het gaat wel goed met betaine HCL.
Ook neem ik voor elke maaltijd een glas water met citroen sap.
Ik probeer steeds in gedachten te houden dat het belangrijkste in een maaltijd de hoeveelheid vet is. Meer vetten dan eiwitten of groente.
Misschien heb je teveel groente gebruikt in je bouillon en daardoor klachten krijgt?

 
Dankjewel Binc,

Ja de groenten pureer ik en dat verteerd inderdaad makkelijker, maar het vreemde is dat ik de ene keer wel iets lijk te verdragen en andere keer weer niet.. En omdat de reactie niet direct is, is de oorzaak moeilijk aan te wijzen.


En liever meer bouillon dan groente


Ik doe er meestal genoeg groenten in, ik ben een vrij grote eter en het moet wel vullen :)

Als ontbijt eet ik momenteel vaker vast, zelfgemaakt teffbrood of Jam desem met roomboter en soms bouillon er bij

Gierst ben ik op papier ook gevoelig voor maar heb ik nog nooit op, ga ik eens proberen.
Rijst verdraag ik zover ik weet wel, ook al staat er in de test uitslag dat ik daar licht gevoelig voor ben.

(Trouwens, de tijd dat ik een half uur na het eten last van geborrel kreeg is gelukkig wel voorbij.
Maar het lijkt ergens verderop in de dunne darm verkeerd te gaan met de vertering. Het blijft vet, waardoor er geen beweging in komt en het langzaam de dikke darm in sijpelt, die het vervolgens niet verder kan verwerken tot een mooi eindproduct. Als ik het niet meehelp met een beetje bitterzout kan het er zomaar 5dagen blijven zitten)

Ik gebruik momenteel geen melkproducten, rauwe melk en kefir heb ik weleens geprobeerd maar dan met gewone melk van een boer uit de buurt, ik kon er toen niet goed tegen.
Ik zou rauwe bio/A2 melk eens kunnen proberen maar van Zaltbommel naar Ingen is 37km en zover ik weet is er niet iets dichterbij te vinden.


Ik herken de ellende die jij ervaart wel op een aantal punten. Bij mij gaat er in de eiwitvertering iets niet goed. Het gaat wel goed met betaine HCL.
Ook neem ik voor elke maaltijd een glas water met citroen sap.
Ik probeer steeds in gedachten te houden dat het belangrijkste in een maaltijd de hoeveelheid vet is. Meer vetten dan eiwitten of groente.
Misschien heb je teveel groente gebruikt in je bouillon en daardoor klachten krijgt?


Betaine HCL gebruik ik soms ook maar helpt niet echt, ook appelazijn niet
(nog even ter info: uit de darmfloratest kwam onder andere een verstoorde vertering van zetmeel en eiwitten
Een teveel aan streptokokken, en een te lage hoeveelheid "e coli" en "entero" bacteriën.. ik heb hier e weinig verstand van eigenlijk..)

Ik kan de verhouding van groenten en vet wat aanpassen maar ben wat huiverig om met deze verteringsproblemen zoveel vet naar binnen te schuiven of kan dit geen kwaad?

 
Zojuist krijg ik aanbevolen van het merk Biotic: Biopara.
Het produkt staat me wel aan maar zou ik persoonlijk voorzichtig moeten proberen met niet al te grote hoeveelheden.
Heeft iemand ervaring met dit produkt?

Verder werd aanbevolen 5HTP, is blijkbaar ook bij Kruidvat te koop o.a. met het oog op slapen. Mij staat het niet aan.
Wat betreft melk: neem geitenmelk! Ik zelf geef de voorkeur aan kwark of yoghurt. Uiteraard niet gepasteureerd.

 
@liesje was deze voor mij bedoelt? Advies van Biopara en de melk zou kunnen maar over die 5htp snap ik even niet?
 
@Naamloos, er lezen meerdere mensen mee dus wie hier iets aan heeft, oke. Binc misschien.
Biopara is volens de info op Google geschikt voor parasieten in darmen, ik heb zelf waarschijnlijk geen parasieten, is wel eens gecontroleerd, maar waarschijnlijk nog wel candida.
Volgens info van iemand die met de synchrometer werkt (Hulda Clarck) wordt er vaak gezegd dat er geen parasieten zijn maar dan zijn ze er toch.
Geen idee of dit verhaal waar is. Heb ik nog niet naar gezocht.
Die Biopara heeft veel kruiden en ik vraag me af of dit goed voor mijn darmen zou kunnen zijn. Waarschijnlijk gewoon maar kopen en proberen.
Volgens het Esteck onderzoek heb ik ontstekingen in de darmen en hoe krijg ik die weg? Ik neem in ieder geval vit C, voorheen kreeg ik snel diaree maar dat is momenteel wel beduidend minder.

5HTP zou goed zijn om te slapen maar het produkt staat mij niet aan. Ik moet ook een beetje op mijn gevoel afgaan. Door de hennepolie slaap ik momenteel veel dieper/vaster.

Zelf had ik nog gevonden en neem ik nu in: Fauna Mana - (Health Solution) stimuleert het immuunsysteem. Er zitten o.a. 8 verschillende soorten paddestoelen in. Ooit kreeg ik Cordyceps aanbevolgen door arts van As. Zij is in ieder geval expert op het gebied van darmen.

Verder kreeg ik van iemand Symbio Intest, maar kreeg ik diaree van.
1e ingredient is Resistent Zetmeel (Actistar 11700) van Konjakwortel. Het woord resistent zetmeel was hier op het forum wel eens langsgekomen maar als ik zoek naar Konjakwortel kan dat wel degelijk diaree geven. Heus niet bij iedereen denk ik. Gisteren de rest van de ingredienten nagekeken en die staan me ook niet aan. (sulfiet en steviaglycosiden en isomalt).
Bovendien gevonden dat vezelsupplementen vaak klachten geven, o.a. verslechterde opname van essentiele voedingsstoffen. Mijn dikke darm staat min of meer op non-actief dus die verhalen over vezels gelden niet voor mij denk ik. integendeel.
(zie ook endeldarmklachten).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan