Dank jullie,
@liesje je hebt helemaal gelijk, het kan zinvol zijn voor degene die mee lezen, al lijkt er weinig gelezen te worden.
Ik heb de Biopara gewoon bestelt en ga het proberen, bij mij zijn ook geen parasieten noch candida-overgroei gevonden (begreep dat iedereen candida bij zich draagt)
Wel heb ik schijnbaar die bacteriële overgroei en wie weet nog wel meer onrusstokers in de darm., een feit is dat het lange tijd de kop ingedrukt werd door wss de Berberine, daar kreeg ik prachtige ontlasting van (Bristol schaal tussen type 1 en 4) maar nu lijk ik daar immuun voor geworden te zijn dus zoek een goede vervanger..
Ik heb in 2014 ook eens zo’n EsTeck scan laten doen bij Heelhoeve, ondanks mijn twijfel aan dat apparaat kwam er toch aardig juiste info uit, maar ben niet helemaal overtuigd.. heb het verslag hier voor me liggen;
Verhoogde weefselontstekinsgevoeligheid waaronder in lichte mate de lever,
Beschikbare hoeveelheid calcium in de zachte weefsels aan de lage kant
Het stresshormoon Cortisol licht verhoogd, dit duidt op overactieve bijnieren, stress gerelateerd
Verhoogde aanmaak insuline, vanwege hoge cortisol
Behoorlijk verhoogd geslachtshormoon Testosteron
Verhoogde ontstekingsgevoeligheid van maag/darm gebied met darmflora problemen
Tja en dan word je vervolgens bedolven onder vooral eigen merk supplementen uit eigen shop, waar ik dus niks mee opschoot.
5HTP ken ik ook, is me ooit ook voorgeschreven tegen depressie, maar is m.i. gevaarlijk spul en moet volgens mij niet lang onafgebroken geslikt worden zoals ik toen wel gedaan heb, het gevolg was een torenhoog serotonine-niveau maar werkte averechts.
@Marijan dank voor de tip, even gegoogled, staan goede eigenschappen bij, oa:
• Preventief tegen schadelijke darmbacteriën en die er zijn helpt Oxy Powder uit te drijven
• Laat de darmen na de zuivering optimaal gebruik maken van haar grote schone darm-oppervlak om voedingsstoffen optimaal op te kunnen nemen
• Helpt gewicht kwijt te raken
Die laatste is wat minder in mijn geval, maar dat is laxeren met bitterzout idem.
Lijkt me de overweging waard, eerst even kijken wat bovengenoemde dingen gaan opleveren.