Naamloos stelt zich voor

hoi Naamloos,

als je moeite hebt met stoelgang zou je eens paar keer in de week oxy-powder kunnen proberen, werkt heel goed en je krijgt geen buikpijn of zo.
Advies is vaak om te beginnen met 4 capsules voor het slapen gaan, de volgende dag moet je dan minstens een 3 keer naar de wc kunnen.

Dank jullie,
@liesje je hebt helemaal gelijk, het kan zinvol zijn voor degene die mee lezen, al lijkt er weinig gelezen te worden.
Ik heb de Biopara gewoon bestelt en ga het proberen, bij mij zijn ook geen parasieten noch candida-overgroei gevonden (begreep dat iedereen candida bij zich draagt)
Wel heb ik schijnbaar die bacteriële overgroei en wie weet nog wel meer onrusstokers in de darm., een feit is dat het lange tijd de kop ingedrukt werd door wss de Berberine, daar kreeg ik prachtige ontlasting van (Bristol schaal tussen type 1 en 4) maar nu lijk ik daar immuun voor geworden te zijn dus zoek een goede vervanger..

Ik heb in 2014 ook eens zo’n EsTeck scan laten doen bij Heelhoeve, ondanks mijn twijfel aan dat apparaat kwam er toch aardig juiste info uit, maar ben niet helemaal overtuigd.. heb het verslag hier voor me liggen;
Verhoogde weefselontstekinsgevoeligheid waaronder in lichte mate de lever,
Beschikbare hoeveelheid calcium in de zachte weefsels aan de lage kant
Het stresshormoon Cortisol licht verhoogd, dit duidt op overactieve bijnieren, stress gerelateerd
Verhoogde aanmaak insuline, vanwege hoge cortisol
Behoorlijk verhoogd geslachtshormoon Testosteron
Verhoogde ontstekingsgevoeligheid van maag/darm gebied met darmflora problemen

Tja en dan word je vervolgens bedolven onder vooral eigen merk supplementen uit eigen shop, waar ik dus niks mee opschoot.

5HTP ken ik ook, is me ooit ook voorgeschreven tegen depressie, maar is m.i. gevaarlijk spul en moet volgens mij niet lang onafgebroken geslikt worden zoals ik toen wel gedaan heb, het gevolg was een torenhoog serotonine-niveau maar werkte averechts.

@Marijan dank voor de tip, even gegoogled, staan goede eigenschappen bij, oa:

• Preventief tegen schadelijke darmbacteriën en die er zijn helpt Oxy Powder uit te drijven
• Laat de darmen na de zuivering optimaal gebruik maken van haar grote schone darm-oppervlak om voedingsstoffen optimaal op te kunnen nemen
• Helpt gewicht kwijt te raken

Die laatste is wat minder in mijn geval, maar dat is laxeren met bitterzout idem.
Lijkt me de overweging waard, eerst even kijken wat bovengenoemde dingen gaan opleveren.

Hallo Jhanne, als ik naar de datums kijk van de urinetesten ruim driekwart jaar, (minimaal) 1 capsule 100mg per dag.. van 07-12 tot 05-13.

Gebruik jij het ook?

Ha Jhanne,

Mooi dat je er baat bij lijkt te hebben.

Het werd me destijds voorgeschreven door een orthomoleculaire lamlul die beweerde dat het mijn schildklier wel in orde zou brengen.. wist van toeten noch blazen toen..

Met averechts bedoel ik dat er alleen maar depressiever en zenuwachtig/ongemakkelijk van werd destijds, en ook merkte ik weinig verschil qua slapen maar volgens mij is dit heel verschillend per persoon..
Het was gewoon overdosering toen,
dus gestopt, achteraf nog eens gelezen dat je het bijv. een maand moet gebruiken en dan 2weken stoppen(dacht ik).
Maar heb dat nooit meer geprobeerd.. als ik jou was zou ik dat wel ff uitzoeken..

Maar dan heb ik gelijk een vraag aan jou die je hopelijk wil beantwoorden:
Ik vermoed dat ik weinig maagzuur heb maar heb geen last van brandend maagzuur of oprispingen(in er verleden wel gehad) wel moet ik vaak boeren na wat drinken of eten.
Gezien de bijnierproblemen zou een tekort zeker voor de hand liggen.
Dus kun je te weinig maagzuur hebben zonder de bekende klachten?

P.s. even in er algemeen, ik heb al aardig wat vragen gesteld hier maar krijg jammergenoeg maar op een enkele reactie, ik weet niet wat de reden is dat er zo weinig respons is op mijn verhaal en vragen maar wel blijf ik met een hoop onduidelijkheid zitten, dit terwijl er zoveel mensen met een hoop kennis en kunde dit lezen..
Oke als ik teruglees zijn er dingen die ik in verkeerde volgorde doe of had kunnen weten, sorry daarvoor. maar door chaos/vergeetachtigheid in mijn kop is het vaak lastig.
Misschien vraag ik teveel of komt het dat ik na een jaar weer eens aan kom waaien? Ik hoor het graag..

Pff dit lucht op

Veel mensen zijn op vakantie od genieten van het warme weer in eigen land of stad. Het is hier nl. in zijn algemeenheid rustig, dat is elk jaar rond deze tijd zo.

Mike

Thanks!
Het is zinvol spul, je slaat er mooi een stapje mee over(tryptofaan -> serotonine) mooi dat je het merkt aan je opgewekte stemming. Merk je verschil in stoelgang? (omdat het je darmbeweging ook verbeterd)
In mijn geval speelde er destijds al een hoop en dan is het triest als je wordt voorgehouden dat daarmee je klachten wel op zullen lossen.

dus die dosering van 100 mg die je had lijkt me nou niet direct hoog…

Nee klopt maar als je het onafgebroken slikt dan bereik je met veel kleine beetjes ook een hoop;p
Het zou nu waarschijnlijk zinvol kunnen zijn om er mijn stemming mee te verbeteren maar als ik dat doe dan zoek ik eerst goed uit wat de gebruiks 'interval' regels zijn zodat ik niet weer met een enorm serotonine niveau zit.
Maar eerst maar eens de dingen van nu proberen en niet teveel door elkaar proberen.
Potje is trouwens net over de datum(ik kreeg superdure van Vitabasix voorgeschreven , 122euro 180 capsules dus wie weet zat het hem ook in de kwaliteit...wat heb jij voor soort/merk?

Oke duidelijk dat van het maagzuur, pasgeleden was mijn stoelgang echt 100% goed ondanks het zeer waarschijnlijke tekort van maagzuur.
Dus het zit hem echt in de afwezigheid van goede en de aanwezigheid van slechte dingen in de dunne darm, denk ik..
Maar ik ga toch de Betaine HCL gebruiken precies om de reden die jij ook noemt.
DPPIV heb ik ook al weleens voorgeschreven gekregen, nuttig middel maar ook stervensduur

Ja die weinige regelmatige schrijvers en reacties is jammer er zit dus niets anders op dan ze opnieuw te stellen elders op het forum?

@ mike bedankt voor de info

Ik las over dat je zetmeelverteting en eiwit vertering niet in orde is.
Je zegt dat je betaine hcl neemt.
Hoeveel neem je daar dan van?
En op welke momenten van de dag?

Bij mij is de zetmeelverteting ook niet in orde. Destijds was de ph van mijn darmen ook te laag.
Wat mij nu wel helpt is betaine hcl in combi met enzymen.
En dat neem ik tijdens de maaltijden.

Is niet gezegd dat jou dat helpt maar wellicht het proberen waard.

@Jhanne Ja idd pure geldklopperij was het, het kon ook alleen besteld worden via een formulier wat jawel; getetekend moest worden door de arts -katjing- voor de 'arts'
Bedankt voor de tip van Iherb, vooral die DPPIV kan nog eens van pas komen, deze
http://eu.iherb.com/Now-Foods-Gluten-Digest-60-Vcaps/12364 bedoel je denk?

@Binc ja klopt de eiwit en zetmeelvertering is niet goed, en mijn darmmilieu was/is juist te basisch dus niet zuur genoeg kwam uit de test..
Ik gebruikte de Betaine niet frequent meer, maar ben nu weer begonnen met 3 capsules 3kwartier na de maaltijd en dit ga ik ophogen tot het irritant wordt en dan afbouwen.
Momenteel alweer een tijdje last van vetdiaree enz. terwijl ik eerst iets had wat me hielp(maar weet niet zeker wat) om moedeloos van te worden pff..

Is niet gezegd dat jou dat helpt maar wellicht het proberen waard

Ja zo is het, stap voor stap toch maar proberen
Wat gebruik je voor enzymen?

Lees ik het goed dat je de betaine NA je eten neemt? En dan alle 3 tegelijk? 3 kwartier na het eten?

Dat lijkt mij niet de juiste manier. Zover ik altijd begrepen heb neem je het tijdens je maaltijd. Anders is het vertering proces allang gestart.

Ik gebruik gastrozym van bonusan en de betaine van solgar.

Oja een lichtpuntje, ik verdraag de Adrenal Cortex, krijg er geen opgefokt gevoel van iig zit momenteel op 3 per dag

3 tegelijk zeg je toch?
En doe je dat bij elke maaltijd?
Dus 9 per dag?

Hoe ben je op die dosering gekomen?
Misschien kun je proberen 1 per maaltijd en dan tijdens iplv 3?
Kan goed dat je denkt dat je meer nodig hebt doordat je ze op het verkeerde moment in neemt en je ontlasting daardoor niet goed is.
Ik zou opnieuw beginnen als ik jou was en dan tijdens je maaltijd.

Ja momenteel bij elke (zware) maaltijd 3
Zoals ik hierboven beschreef wil ik mijn vertering er mee helpen en het gewoon opbouwen tot het vervelend aanvoelt en dan afbouwen, gewoon om te weten dat ik voldoende maagzuur heb.

En wat ik meerdere malen lees is dat het beter is na het eten je maag eerst even de kans moet geven zelf aan de slag te gaan en daarna een handje helpen.
Het voordeel wat ik bemerk is dat mijn verzadigingsgevoel er langer van duurt, vaak heb ik binnen no-time weer een lege maag-gevoel en honger, nu niet.

Kan goed dat je denkt dat je meer nodig hebt doordat je ze op het verkeerde moment in neemt en je ontlasting daardoor niet goed is.

Maar nogmaals, voorheen gebruikte ik geen BetaineHCL en was mijn ontlasting een tijdlang ook perfect dus er is waarschijnlijk verderop in het kanaal het één en ander mis qua bacteriën etc.
Ook van de dokter eens Pancreatine(lipase, protease, amylase)capsules voorgeschreven gekregen, dat maakte ook geen verschil dus aan de pancreas ligt het hoogstwaarschijnlijk ook niet..

Maar heb je die betaine wel eerst opgebouwd dan? Hoe kom je dan aan zo een hoge dosering? Misschien heb ik iets gemist in je verhaal voor wat betreft de dosering.
Ik dacht dat ik al veel nam met 4 stuks per dag.

Je zou kunnen proberen of 1 betaine hcl in combi met de enzymen beter werkt? En dan daarnaast verse gember thee met Citroën drinken, sole en Citroën of appel azijn?

Bij mij doen enzymen alleen ook helemaal niks.

Welke enzymen heb je?
Creon toevallig?

Omdat ik in het verleden al eens opgebouwd heb en pas bij 5 ergens een irritant gevoel kreeg, dus durfde wel met 2 te starten en al snel naar 3, zodoende

Als ik dat topic over de BetaineHCL doorlees zie ik zelfs mensen die er 7 per maaltijd gebruiken dus 4 op een dag valt erg mee

Je zou kunnen proberen of 1 betaine hcl in combi met de enzymen beter werkt? En dan daarnaast verse gember thee met Citroën drinken, sole en Citroën of appel azijn?

Ja dat is inderdaad te proberen die combinatie met de BetaineHCL en de enzymen, er staat nog ergens een restje, eerst binnekort dat eens testen. Het is trouwens Pancreatine Mylan, maagsapresistente capsules

Goede tips! Solé drink ik vaak s'ochtensvroeg, soms met citroen, de gemberthee ga ik er eens bij proberen, Appelazijn moet ik voorzichtig mee zijn die vertrouw ik niet helemaal ivm overgevoeligheden
Hoeveel drink jij van bijv, solé en gemberthee?

@Binc
Je hebt m'n post waar Naamloos naar verwees kennelijk niet gelezen.

HCl (hydrochloric acid or stomach acid) mainly digests protein. When a person starts to eat the stomach is stimulated to start producing hydrochloric acid (HCl). Stomach acid gradually increases during a meal. When the stomach acid gets high enough, which normally takes about 20-30 minutes after eating, it neutralizes enzymes from the mouth so carb digestion stops.

Digestive enzymes from the mouth only work on carbs while the mixture is alkaline. Therefore, if HCl supplements are taken too early it stops carb digestion in the stomach too soon. HCl also neutralizes any digestive enzyme supplements, so taking them is a waste. That is why it is important to take HCl supplements 30-45 minutes after eating a meal.

In dat artikel staat ook hoe je het op kan bouwen. Zelf kreeg ik pas bij 6 x HCL last (en goed ook!) en dan bouw je het af naar 5, tot je last krijgt, etc. Ik zit nu op 1 en soms 2.

Mark

Ik heb niet een bepaalde aantal hoeveelheden die ik drink. Ik pak waar ik zin in heb.

Gember thee neem ik meestal eind van de middag en na mijn eten.
Ik kook er een kaneel stokje in mee en Citroen. Klein lepeltje honing.

Sole drink ik in de ochtend en zo een Beetje in de loop van de dag.
Daarnaast drink ik zelf getrokken botten bouillon. Maak daar elke week wel een grote pan vol. Dan in vriezen.

Aan supplementen neem ik nu niks.
De reden hiervan is dat ik op onderzoeken zit te wachten die nog gedaan moeten worden.

Maar tot een paar weken geleden nam ik wel betaine en enzymen tijdens de maaltijd.
Ik heb altijd geleerd tijdens de maaltijd en niet erna. Maar wellicht ligt dat aan wat je hebt.
Je zou het eend kunnen proberen en dan kijken of je nog steeds diarree hebt.

Jawel ik had het wel gelezen hoor mark.
Maar wellicht verschilt het per persoon. Als ik het te laat in neem dan is het ook al echt letterlijk te laat.
Bij mij is het meest ideale tussendoor. Vandaar ook mijn vraag of ie dat geprobeerd had.

@Binc oke dank voor je utleg, bottenbouillon maak ik ook en vries het in, elke dag een bakje en soms meer.
Voorlopig even blijven proberen en er achterkomen wat mijn stoelgang nu nekt, enzymtekort of toch de afwezigheid van goede bacterien + teveel foute..

Wat voor onderzoeken moeten er bij je gedaan worden als ik vragen mag?

@100%leven juist, die tekst bedoelde ik, begon bijna te twijfelen of ik het wel goed gelezen had, maar had die methode al vaker gelezen, en lijkt me een hele logische.

Vandaar ook mijn vraag of ie dat geprobeerd had.

ja ik nam ze eerst altijd tijdens de maaltijd of kort er na, en merkte er weinig van

Daarstraks trouwens 5 capsules, en nog geen enkel branderig gevoel..

Onderzoek bij de internist waar mijn pijnen vandaan komen.
Vermoeden was nierstenen maar na urine onderzoek vandaag welke helemaal schoon is, zegt ze dat ik geen nierstenen kan hebben.
Geen idee of je det kan stellen als urine schoon is. Maar ik ga toch maar wel ff verder laten onderzoeken.

Neem je ook kefir?
En wat is voor jou dan een zware maaltijd?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan