natriumbicarbonaat

Is natriumbicarbonaat en soda nu hetzelfde of niet? Dan bedoel ik gewoon dat spul dat je in de natuurwinkel koopt voor een euro per kilo of zoiets en waar je ook mee kunt schoonmaken.

Kan ik hier een theelepel van in een glas water gaan nemen?

Het wordt 'baking soda' genoemd, maar het heeft niets met soda te maken.

Je kunt het wel voor het schoonmaken gebruiken en veel mensen doen dat dan ook. Maar volgens mij niet voor dezelfde toepassingen als het bekende soda wordt gebruikt.

@ Mike,

het is niet voor mezelf ivm die PCOS, maar intussen wel gelezen dat PCOS dus meestal te maken heeft met insuline resistentie en vaak tot diabetes lijdt, maar kan ook te maken hebben met schildklierproblemen, jodium deficiëntie (oftewel een teveel aan bromide en dergelijke toxines), oestrogeen dominantie wat waarschijnlijk allemaal veelal tesamen voorkomt, zoals bij mij eigenlijk ook het geval is.

Ik ga de bica ook weer proberen, had het hiervoor al gedaan maar niet volgehouden.

Ik ben er heel erg blij mee. Mijn alvleesklier wordt alsmaar rustiger (was regelmatig opgezwollen en pijnlijk) en ik ben nu ook een kilo in gewicht kwijt!

Mike

Mike, neem je de bicarbo op lege maag? heb je een protocol dat je aanhoud, hoeveel keer per dag ect?

wil het ook eens proberen..

Op de lege maag, een half uur voor het ontbijt. Tot nu toe 1 x per dag, ga wellicht binnenkort naar 2 x per dag.

Mike

Lekkerromig, in andere topics heb ik al geschreven over mijn PCOS van ongeveer 10 jaar geleden. Was ik binnen 8 maanden tot een jaar vanaf dmv fytotherapie.

Ik heb gelezen dat de bicarbo wel voor lucht (boeren) kan zorgen., heb je dit ervaren?

welke resultaten merk je met name bij inname van de bicarbo naast de rust in je alvleesklier..

Ik neem een theelepl per dag, ook half uur voor t ontbijt, geen last van boeren en ook nog H202 als ik opsta.

Ik merk npg niet echt wat, maar ga ervan uit dat dit ook nog wel even kan duren. Ik ben ermee begonnen vanwege verzuring in mijn benen, maar las dat dit ook een gunstig effect kan hebben op de nieren .

Ik merk twee dingen:

1. Mijn alvleesklier is minder gestresst en minder opgezet.

2. Ik loos meer rommel via de neus (slijm) of via de ontlasting.

Geen boeren of winden.

Mike

oke,

Klinkt positief.

Ik ben nu alweer even met de h202 aan de gang en merk hiervan meer energie,...

echter, heb ik al een hele poos een kapotte neus (aan één kant) en deze geneest niet! Het ziet er vervelend uit, en doet pijn.. au..

Ik denk zelf aan afvalstoffen die via de neus ook naar buiten komen.. maar heb het nu echt al een hele poos...Vraag me af wanneer dit gaat stoppen en de neus kan genezen..

Werkt de bicarbonaat ook voor je stoelgang?

Nou boeren na gebruik van Bicarbonaat: Als ik het gebruik ben ik de eerste 10 min. flink aan het boeren, maar daarna is het ook weg.

Ja, van nabica kun je best een goede oprisping krijgen. Zoals wanneer je een blikje cola in 1 teug leeg drinkt. Da's best wat gas wat een kant op moet soms.

Even een eerste reactie..

Vandaag mijn eerste glas met theelepel bicarbonaat genomen..

Dronk het gemakkelijk weg (makkelijke dan appelazijn en h202), voelde niets maar later....

Ben de hele middag bezig geweest met naar het toilet gaan :(

Steeds komt er weer wat uit..

Vraag me af of dit alleen maar van de bicarbonaar komt of dat het ook nog met iets anders te maken heeft en toeval is.

Mike reageerde jij de eerste keer ook zo heftig?

Mijn eerste week heb ik het ene na het andere pakje zakdoekjes volgesnoten. Ik ben toen 2 weken gestopt en nu weer 2 weken bezig. Vorige week ben ik vaker naar het toilet geweest dan normaal en ook deze week nog steeds iets vaker. En ook op rare tijdstippen (bijv. gisteravond rond 23.30 u). Dus ja, ik kan me voorstellen dat het dit effect heeft op jou. Prima toch? Beter eruit dan erin!

Mike

Quote:
Is natriumbicarbonaat en soda nu hetzelfde of niet?

Soda is natriumcarbonaat, dus geen natriumbicarbonaat...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan