natriumbicarbonaat

Bedankt voor je reactie.

Het is soms verwarrend. Sinds 2005 heb ik overal in het alt. circuit te horen gekregen dat ik "verzuurd" was..zelfs een sapcentrifuge aangeschaft met als resultaat een

prachtige verhoogde leverwaarde.En maar piesen over de PH strips...alhoewel ik me al

die tijd afvroeg..of de PH-waarde van je urine wel iets zegt..??

Ja..er is al eens eerder over gesproken..dat mensen die zo met gezondheid bezig waren

zelf niet zo oud zijn geworden.

Ik geloof dat Linus Pauling het er het beste van heeft afgebracht..Hij werd ergens in de

90..dus veeeeel vit. C. :-)

Hier http://www.sangwhang.org/?p=112 nog een artikel over hoe Sang aan zijn formule kwam..er staat trouwens ook een leuk klein stukje in over vegetariers..

Ik had nog een vraag...jij gebruikt nu geen waterstofperoxide..is dit omdat het kwaad kan samen met bi-ca.?

Sang heeft daar n.l. ook eens over geschreven..maar ik kan het artikel zo vlug niet vinden.

Dia.

Even een geheel andere vraag over bica. Als mijn eten te zuur is door te veel azijn in de marinade of dressing bijvoorbeeld, zou het dan veilig zijn om wat bica erbij te doen om de smaak wat te neutraliseren? Gaat het ten kosten van iets, behalve de zure smaak?

Ik zie geen problemen met chemische productie van bica. H2O2 wordt ook d.m.v. een chemisch pr oces geproduceerd. Niet alle chemie is verkeerd. Als het eindresultaat de pure stof is zonder toevoegingen zie ik het probleem niet. Het zou mij niet verbazen als bitterzout ook op zo'n manier tot stand komt.

Even een update:

Na 3 weken achtereen 2 maal daags bica te hebben gebruikt, met als hoogtepunt zes (!) keer ontlasting op een dag, ben ik er nu weer even tijdelijk mee gestopt. Afgelopen weekend snoot ik weer pakken zakdoeken vol en belemmerde het mijn functioneren (wattig/wazig hoofd).

Mike

Hier nog een site met 75 toepassingen voor baking soda

http://lifehackery.com/2008/07/22/home-4/

Mike, kreeg jij gelijk "last" van al die reacties toen je ermee begon of kwam dat pas na een paar dagen? Ik heb nl nu 2 ochtenden BiCa genomen maar ervaar nog niet hetzelfde...

Ik beschrijf tegenwoordig uitsluitend mijn eigen ervaringen en heb afgeleerd om te denken dat dit voor een ander ook precies zo uitwerkt. Jouw post is daar een mooi voorbeeld van. Bij mij was het effect onmiddellijk. Maar zo ken ik ook mensen die absurd hoge doses 35% H2O2 innemen en er gebeurt NIETS, helemaal niets! Terwijl een ander slechts bij enkele druppeltjes 3% H2O2 al bijna flauwvalt! Ik ben ervan overtuigd dat als er niet of nauwelijks iets gebeurt, er issues met stress, verkrampt zijn en niet loslaten meespelen, zoveel is mij inmiddels wel duidelijk.

Mike

Ik heb het artikel waar vrysuyver naar verwijst gelezen. Volgens deze arts moet je een kwart theelepel bica in een glas water 's ochtend vroeg op de nuchtere maag drinken. Als je binnen vijf minuten (liefst binnen 2-3 minuten) moet boeren, heb je volgens deze arts voldoende maagzuur. Ik heb deze test gedaan en ik ben geslaagd! Maar ik wist al dat ik voldoende maagzuur had, want ik heb alle andere symptomen verbonden aan te weinig maagzuur niet (opgezette buik, winderigheid, brandend maagzuur, etc.).

Mike

Ik heb maanden geleden een pakje natriumbicarbonaat van het merk Gimborn gekocht. Dit wilde ik gaan gebruiken om mijn tanden witter te maken, maar toen ik las dat het je gebit kan beschadigen ben ik van gedachten veranderd. Wel kan ik het dus gebruiken om te ontzuren. Kan ik 'gewoon' beginnen? Of zou ik eerst een bepaalde mate van gezondheid bereikt moeten hebben? Kan ik beter eerst iets anders doen, zoals een leverreiniging, of zware metalen uit mijn lichaam halen m.b.v. chlorella/spirulina, of een koffieklysma, of..., of.... Er is zoveel, is er een juiste volgorde of stappenplan voor dit soort dingen?

Ik heb vaker gezegd: mensen willen protocollen (linkerhersenhelft), maar er bestaan alleen maar principes (rechterhersenhelft). Maak het niet ingewikkelder dan het hoeft te zijn. Gewoonweg een begin maken is alles wat je moet doen, het is om het even in welke volgorde je wat doet.

Mike

Ik poets mijn tanden al een hele tijd zonder problemen met natriumbicarbonaat. Ook minn tong maak ik hiermee schoon en dat gaat uistekend, helpt gelijk tegen slechte adem.

Heb zelf tandpasta gemaakt van natriumbicarbonaat, keltisch zeezout en extra virgin kokosolie. Werkt prima.

Zelfs Julia Roberts poetst haar tanden met natriumbicarbonaat : http://tinyurl.com/d5pxov7

Klinkt goed satfat en ik heb alle ingrediënten in huis, dus dat ga ik ook proberen. Interessante website!

Quote:
Ik heb het artikel waar vrysuyver naar verwijst gelezen. Volgens deze arts moet je een kwart theelepel bica in een glas water 's ochtend vroeg op de nuchtere maag drinken. Als je binnen vijf minuten (liefst binnen 2-3 minuten) moet boeren, heb je volgens deze arts voldoende maagzuur. Ik heb deze test gedaan en ik ben geslaagd! Maar ik wist al dat ik voldoende maagzuur had, want ik heb alle andere symptomen verbonden aan te weinig maagzuur niet (opgezette buik, winderigheid, brandend maagzuur, etc.).

Ik ben ook geslaagd, maar dat kan ik me bijna niet indenken.. of de test is niet helemaal betrouwbaar. Ik heb geen symptomen meer maar ik gebruik nog steeds 1-2 capsules betaïne hcl na zwaardere (veel vlees) maaltijden. Dat ik dat nog nodig heb blijkt uit het feit dat 1 capsule bijna nooit klachten geeft, de tweede capsule meestal een beetje en een heel enkele keer neem ik een derde maar die geeft eigenlijk altijd zuurbranden. Een jaar geleden kon ik er gemakkelijk 4 of 5 hebben.

Mijn ervaring is ook dat rauw vlees ('rare' gebakken steak) veel beter verteert en veel minder maagzuur nodig heeft. 1 capsule voor de zekerheid ingenomen geeft dan al klachten.

Hilda

Mike,

Op welk moment naast, s ochtends op nuchtere maag, neem jij de bica in?

je schrijft twee keer daags..

Ik wissel af met h202, bica en zoutwater. Vanmorgen weer bica genomen en ik ben nu 3 keer naar de wc geweest en voel dat er nog iets moet komen, mijn buik is bol en voelt hard.

Kan het zijn dat Bica ook iets doet met je stofwisseling?

Geen idee of bica iets met je stofwisseling doet. Ik neem het tweede glas 's middags in, opnieuw minimaal een half uur voor een maaltijd en ook geruime tijd na de vorige maaltijd.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan