Nederlandse politiek

Een partij die er is voor de stad wordt natuurlijk gesloopt.

https://www.nu.nl/binnenland/6001446/college-den-haag-gevallen-na-corruptieonderzoek-naar-grootste-partij.html

Ja en nee. Als ze werkelijk zo dom zijn geweest dat ze gedaan hebben aan vriendjespolitiek hangen ze. Ik weet natuurlijk ook wel dat reguliere partij geen haar beter zijn (waarschijnlijk erger), maar als populistishe partij moet je nu eenmaal brandschoon zijn. Richard de Mos lijkt me geen licht, misschien heb ik het fout...

Mike

Ik ken Richard de Mos persoonlijk niet goed. In een ver verleden toen ik nog voetbalde (nu vind ik er niks meer aan) heb ik een paar maanden met hem in hetzelfde team gespeeld.
Hij heeft een diploma voor leraar basisonderwijs en heeft in die functie gewerkt op de Gelderlandschool in Den Haag.
Er is al eens een rel daarover geweest. Hij zei leraar te zijn toen hij dat werk niet meer deed nadat hij de politiek in was gegaan voor de PVV. Een VVD'er zou in dezelfde situatie anders zijn behandeld. Een probleem vond ik dat niet. Hij heeft dat werk gedaan en had het zo weer kunnen doen. Waarom hij daar dan op werd afgerekend vond ik niet terecht.
Hij kan natuurlijk fout zijn in de zaak met die vergunningen, maar als er ergens corruptie zit is het bij de VVD en vriendjes. De andere coalitiepartijen willen niet meer De Mos regeren.
Het komt ze toevallig wel goed uit.
Als het college was gevallen door een corrupte VVD'er had de VVD gewoon weer kunnen aanschuiven bij de volgende besprekingen.

Hij kan natuurlijk fout zijn in de zaak met die vergunningen, maar als er ergens corruptie zit is het bij de VVD en vriendjes. De andere coalitiepartijen willen niet meer De Mos regeren.
Het komt ze toevallig wel goed uit.
Als het college was gevallen door een corrupte VVD’er had de VVD gewoon weer kunnen aanschuiven bij de volgende besprekingen.

Mee eens. Populisten moet werkelijk NIETS te verwijten vallen. Zie Trump, De Mos heeft die intelligentie niet. En daarom is hij voer voor de kat!

Mike

Ik denk dat de boeren de val van de huidige politiek gaan versnellen, maar dat lukt alleen als de bevolking beseft dat de kartelpartijen een onderdeel van het probleem zijn en daardoor geen onderdeel van de oplossing kunnen zijn. Misschien zorgt dit ervoor dat dat besef gaat komen.

Mee eens. Populisten moet werkelijk NIETS te verwijten vallen. Zie Trump, De Mos heeft die intelligentie niet. En daarom is hij voer voor de kat!

De Mos en die andere wethouder hebben deze week de fout gemaakt door te zeggen dat ze helemaal uit het veld geslagen zijn. Dat is toch een zwakte.

In Nederland heeft geen enkele politicus de intelligentie van Trump. Baudet zit nog in een leerproces, maar wordt wel steeds beter. Wilders is al ervaren in de politiek en heeft weinig versprekingen en biedt geen excuses aan als hij wordt aangevallen op uitspraken. Hij kiest zijn woorden meestal zorgvuldig uit. Wilders is denk ik niet dom.

Dat is wat ik bedoelde met de opmerking dat De Mos 'geen licht' is. Hij komt weliswaar sympathiek over, maar niet al te snugger. Bij FvD vermoed ik dat zowel Baudet als Hiddema toneel spelen en zich naiever voor doen dan ze werkelijk zijn. Het is altijd goed als je vijand je onderschat!

Mike

https://www.lc.nl/friesland/tytsjerksteradiel/Nynke-Koopmans-stapt-uit-VVD-in-reactie-op-stikstofbesluit-24893438.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=twitter&harvest_referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2FCof0i0qiFO%3Famp%3D1

Onderstaand bericht is goed nieuws!
Als men al 1 euro teveel verdiende in 1 jaar en er sprake was van huurtoeslag in datzelfde jaar moest alles terugbetaald worden aan de belastingdienst terwijl de huur wel verhoogd word elk jaar. Voor wie ermee te maken heeft gehad loont het de moeite om te bekijken of het mogelijk is hier dus werk van maken.

https://nos.nl/artikel/2304825-belastingdienst-weigerde-ten-onrechte-huurtoeslagen.html

Goed zo! Hopelijk stemmen ze dan fvd!
Als er nog meer acties komen van de boeren en Jesse zijn dictatuur door blijft drammen lopen er hopelijk nog meer kiezers weg en gaan ze niet alsnog links stemmen.

?s=20

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan