Nederlandse politiek

Misschien stemt een deel van de Nederlanders om sociale redenen op de kartelpartijen?
Als ik tegen sommige personen begin over FvD, beginnen hun emoties al te koken. En dat zijn dan zogenaamd nette en fatsoenlijke D66- of VVD-stemmers. Als er veel personen in jouw omgeving zijn die FvD haten en je wilt niet worden buitengesloten kan je meegaan met de karteltrein.
Ik laat me niet beïnvloeden door mijn omgeving en doe in het stemhokje wat ik wil, maar zo is zeker niet iedereen.

Misschien, maar dan zijn ze dus nog steeds gehersenspoeld. Ik snap wat je bedoeld dat bij sommigen meteen de emoties beginnen te koken. Maar ik heb het ook over een aantal mensen die eerst wel FvD fan waren maar nu niet meer. Zijn er anders over gaan denken en kiezen (in hun beleving voor safe) VVD. Om het toch maar een beetje rechts te houden. Terwijl VVD alleen maar links is.

Als er veel personen in jouw omgeving zijn die FvD haten en je wilt niet worden buitengesloten kan je meegaan met de karteltrein.

Bedoel je dat ik hun naar de mond moet praten? Ik ga echt niet net doen alsof ik een voorstander ben van de huidige kartelpartijen. Dat kan ik niet en gaat regelrecht tegen mijn principe in. Het gaat er niet om dat ik mezelf buiten gesloten voel. Het is een discussie over zittende partijen, maar er zijn nog zoveel andere onderwerpen. Dus buitengesloten nee. irritatie over het feit dat ze het niet zien, ja.

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Het woord jouw was niet slim gekozen. Het gaat niet over jou.
Wat ik bedoeld is dat de kans bestaat dat iemand vanwege sociale druk anders gaat stemmen. Als iemand in zijn of haar omgeving veel FvD-haters heeft en niet buitengesloten wil worden, dat hij of zij dan op de karteltrein stapt, om er niet buiten te vallen.

Ja oke, maar begrijp ik het dan goed dat je met op de karteltrein stappen bedoeld om met ze mee te kletsen terwijl ze er in werkelijkheid anders over denken, maar wel zelf stemmen wat ze willen? Of stappen ze op die trein in de zin van verandering van onderwerp?

Gezien de laatste peiling van Maurice de Hond denk ik dat die personen dan ook echt op de kartelpartijen stemmen.

Dat is mijn vermoeden ook. Komt er eindelijk opstand en rechtvaardigheid in zicht, neemt de angst de overhand.

Diversiteit bij het leger! Gevaarlijke situatie!

Coalitie voor Veiligheid (CvV), een samenwerkingsverband van vakbonden en belangenorganisaties voor militairen en politie, stelt voor om buitenlanders te werven voor het Nederlandse leger. Zuid-Afrikanen, Arubanen en Surinamers zijn wat hun betreft allemaal welkom!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/10/nee-geen-grap-bonden-willen-buitenlanders-voor-nederlands-leger-werven/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Nog een goeie toespraak van Baudet! Wat zijn ze toch kortzichtig in de Tweede kamer!

https://commonsensetv.nl/baudet-in-hypocriete-tweede-kamer-kan-die-microfoon-aan/

Vermoedelijk manipuleert Maurice de Hond dus wel de peilingen. Geen idee door wie hij betaald krijgt hiervoor. Maar er zijn mensen die zich opgegeven hadden voor peilingen en nu geen mails meer krijgen om mee te doen aan de peilingen. In dit geval weet ik dit van in elk geval 1 iemand die altijd PVV stemt. En via hem ook meer mensen in zijn omgeving die geen mail meer krijgen. Dit betekent dus dat degenen die geen mail krijgen maar wel altijd pvv aangeven in de peiling niet meegenomen word. Het is niet dat ik dit zomaar van iemand gehoord heb maar van mijn neef die meer dan 4000 volgers heeft alleen op Twitter buiten zijn fb groepen en eigen politieke partij om. Hij doet sinds 2008 mee aan de peilingen en geeft ook aan dat de peilingen van de Hond vaker onbetrouwbaar zijn geweest.
Dit zegt mij dat het beeld wat nu door Maurice geschetst word niet betrouwbaar zijn!

We zullen het mee maken als het huidige kabinet gaat vallen. Die kans is erg groot nu de rechter eerst alle stukken wil zien in de zaak Wilders.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan