Nederlandse politiek

Dat is nog niets, Debsy. Bereid je maar voor op chimera's (hybride wezens) en vierdimensionale shapeshifters.

Mik

Micky van Leeuwen is hier al eens ter sprake geweest. We waren toen niet zo onder de indruk omdat hij nogal rare ideeën had. Dus ik weet het nog zo net niet. Hij zat geloof ik vroeger ook samen in een groep met Vrijland.

Dorothé

ik kom steeds meer leuke fb-groepen op het spoor. Hier lijken ze ook wel aardig wakker. Het wordt steeds normaler om bepaalde dingen te zeggen. Super! Dat helpt zeker mee om mensen wakker te krijgen.
https://www.facebook.com/groups/436826626975490/ Iedereen de straat op !!!

In feite zou elke persoon,beweging die in verzet gaat tegen deze tirannie een document moeten afgeven aan de politie of overheidsdiensten waarin uitgelegd staat waarom het volk in verzet gaat, wat er aan de hand is (kort) en met de vraag wie ze nu eigenlijk verdedigen .. de vrijheden en de rechten van het volk of de vijanden van het volk, die iedereen, en dus ook hen, in slavernij willen brengen. En of ze dat voor zichzelf kunnen verdedigen en tegenover hun naasten ?
Vraag me af wat het effect daarvan zou zijn.
In elke geslaagde revolutie moeten de ordediensten de kant van het volk kiezen.
De ervaring leert dat het eerste schaap over de dam moet maar dat er dan een dambrekingseffect optreedt.
Zo simpel is het eigenlijk. Iemand moet het voordoen en dan volgt de rest. Dat is eig. pure psychologie

https://www.medischdossier.org/schaf-de-term-alternatieve-geneeskunde-af-streef-naar-een-geneeskunde/?fbclid=IwAR3fOhdSkiZtjFox8hWrelzNgbLB6Rm9c3cZcpR6BcsayrPEBHysc1Wj42c

een column over alternatieve en westerse geneeskunde
https://www.medischdossier.org/schaf-de-term-alternatieve-geneeskunde-af-streef-naar-een-geneeskunde/?fbclid=IwAR3fOhdSkiZtjFox8hWrelzNgbLB6Rm9c3cZcpR6BcsayrPEBHysc1Wj42c

Laten we hopen dat Maurice de Hond nog steeds onbetrouwbare peilingen doet!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/171175700/peiling-vvd-wint-tien-zetels-in-zeven-weken?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

Ga je maar vast verheugen op de historische keldering van de VVD als blijkt dat Rutte moedwillig het geneesmiddel (HCQ) heeft achtergehouden en dat hij moedwillig bijna 300 Nederlanders de dood in heeft gestuurd (MH17).

Mike

Mijn boodschap zet ik maar even hier neer.

Ik kreeg een brief waarin het percentage werd vermeld voor de a.s. huurverhoging.
4,40%, NOG NOOIT ZO HOOG GEWEEST.

Ik verwacht in de toekomst ook een verlaging van de AOW en zeker van mijn kleine pensioentje, dat niet geindexeerd is.

Hoezo geven ze gratis geld weg? Wedden dat ze straks alles terug halen o.a. ook via de belasting op energie.
Zuinig zijn helpt dus niet zoveel.
Ik werd gebeld door mijn energiebedrijf, zij gaan een nieuw voorstel doen, hoewel ik een 1-jarig contract heb tot september.
Ook de zorgverzekering gaat omhoog.
Misschien een nieuw topic over dit onderwerp openen?

Romagi,

Ik had dit eerder willen zeggen over de huurverhoging. Maar wist niet of ik er goed aan zou doen. Jij begint hier nu over. Ik wil benadrukken dat je bezwaar moet maken tegen de huurverhoging. Pak je belastinggegevens erbij en check na of je inkomen is gedaald de afgelopen jaar. Je kan een beroep doen op huurverlaging! doe ten alle tijden schriftelijk! Zeker wanneer er een daling is van het inkomen. Gaat de verhuurder daar niet mee akkoord dan kun je dit via de huurcommissie doen. Dus niet klakkeloos akkoord gaan hiermee! Tevens, wanneer je huur word verhoogd kan het zijn dat je ook recht hebt op meer huurtoeslag. Iets wat je sowieso elke jaar door moet geven.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurverlaging/vraag-en-antwoord/wanneer-huurverlaging-aanvragen

Voor wat betreft energie, het loont de moeite om elk jaar over te stappen naar een andere leverancier. Dan neem je een 1 jarig contract met een vast tarief en geen variabel tarief. Laat het niet aan hun over voor wat betreft een nieuw voorstel maar neem eigen initiatief en niet op hun wachten. je hoeft niet bij hun te blijven en hun een voorstel te laten doen.

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=energie+vergelijken&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Binc ik ben lid van de Woonbond. Ik wil nog nakijken hoeveel procent AOW wij de laatste jaren hebben ontvangen t.o.v. de huurverhoging.
Er is alleen kans op een verlaging als de woningbouw niet voldoet aan de regels. In het blad van de woonbond staan de regels ieder jaar precies uitgelegd, d.w.z. de maten van de kamers en hoeveel punten je per ruimte krijgt. Ze voldoen aan de wettelijk vastgestelde regels, dus ....
Ook de verhoging van de huur is wettelijk vastgesteld. Wel kunnen ze lager gaan dan die vastgestelde huur. maar nooit hoger, dan kun je inderdaad klagen.
Er zou dus massaal en landelijk door huurders geklaagd moeten worden want feitelijk is de staat verantwoordelijk.
De woonbond en ouderen partijen kunnen misschien iets veranderen, maar dan vast niet meer voor dit jaar.

Romagi, goed dat je lid bent van de woonbond. Maar dit is halve informatie! iedereen kan in beroep gaan tegen huurverhoging en verzoek doen tot huurverlaging! waar jij het over hebt betreft de puntentelling van de woning zelf. Dit staat verder los van het inkomen en de jaarlijkse huurverhoging. De huurverhoging mag dan letterlijk wettelijk vastgesteld zijn, datzelfde is ook het geval bij verzoek tot huurverlaging wettelijk geregeld. Dus op basis van daling van inkomen. daarnaast kun je nog op zoek naar gebreken in de woning die kunnen leiden tot huurverlaging. Is wel een kwestie van erin verdiepen. En ja, eigenlijk zouden veel meer mensen in actie moeten komen iplv alleen maar klagen dat de huren weer omhoog gaan. Er is veel meer mogelijk dan dat mensen weten.
Schimmel in de badkamer of elders in de woning? kan leiden tot een verlaging van honderden euro per maand vanaf de dag dat men dit meld met terugwerkende kracht totdat het hersteld word. Vaak doet de woningbouw veel te laat actie nemen. Het is maar een voorbeeld. Maar velen gaan zelf niet op onderzoek uit. Ik adviseer je om je blik dus te verruimen en niet blind te staren op alleen wat de woonbond zegt. Zelf kan je dus heel veel in beweging zetten. Juist voor dit jaar en mogelijk ook voorgaande jaren.

Ik ga nooit accoord met een voorstel van de energie voordat ik heb nagerekend of ik voordeliger uit ben.

Mijn 1-jarig contract loopt pas af in september dus hoef nog helemaal niet in te gaan op een voorstel. Denk ook niet dat ik dat ga doen. .
Ik moet nog uitvinden waarom ze nu al met een voorstel gaan komen. Er zit denk ik een addertje onder het gras. Weten zij iets dat ik niet weet?
Zij willen hun klanten houden zodra het jaar om is (logisch) maar tot nu toe heb ik steeds een te duur voorstel gehad. Dat komt o.a. omdat ze extra korting geven bij een kontrakt om je over te halen maar dat kunnen of willen ze niet ieder jaar doen. dus is het aanbod hoger en stap ik over.

Misschien gaan de prijzen van energie nog lager worden en weten zij dit al?

Spaar je de moeite. Ik ben volledig op de hoogte.
Mijn inkomen is niet veranderd en er zijn geen gebreken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan