Nederlandse politiek

Oke. Zoals je wilt. het klopt alleen niet wat je bovenstaand zegt dat verlaging alleen mogelijk is op basis van een inkomensdaling of niet voldoet aan de regels! Het kan ook te laag zijn voor wat ze willen vragen. Het is aan jou of je actie wilt nemen om bezwaar te maken. of je aantoonbaar kan laten zien dat je een beperking hebt of chronisch ziek bent weet ik natuurlijk niet. Maar indien wel dan gewoon gebruik van maken.

Overigens gaan gebreken heel ver. Dat kan al een kleine lekkage zijn, ventilatie of verwarming die het niet doet. Een kapotte tegel.Daarvoor bestaat een gebrekenboek die men er op na kan slaan. Ook onderhoudsgebreken tellen mee en zijn weer iets anders.

Uw inkomen is te laag of is gedaald.
Uw huishouden heeft 1 of meer bewoners die de AOW-gerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Uw huishouden bestaat uit meer dan 3 personen.
U bent chronisch ziek of u heeft een beperking.

https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/afbeeldingen/Downloads/Handleidingen/Gebrekenboek_Huurcommissie__versie_juni_2017.pdf

Dat laatste artikel ga ik vanavond bestuderen. Wat ik ook nog moet doen is kijken wat ik per maand aan voeding enz uitgeef t.o.v. mijn inkomen. Dat mag een bepaald percentage zijn. Dat zal bij velen van mijn leeftijd hetzelfde zijn. En dus: we houden steeds minder over om van te leven. Dat is al lang bekend natuurlijk. Maar het is ook bekend dat de AOW per jaar verhoogd wordt en "we" er altijd aan te kort komen.

Je kan je behandelend arts vragen om een dieetverklaring. In 2013 kreeg ik dit van de natuur diëtiste. Dan mag je jaarlijks zorgkosten invullen bij de belasting. Scheelt ook weer inkomen.

Als voorbeeld, momenteel heb ik zelf huurverhoging afgedwongen bij de woningbouw. En ik heb een nieuwbouw woning. Denk dus niet dat dit alleen bij oude panden kan. Beneden in de gang van de boxen hebben ze verkeerd gebouwd en daar is veel vocht en schimmel aanwezig. Daarnaast heb ik in mijn badkamer stamkoverlast van het riool. Niet continue maar het was bij elkaar voldoende voor verlaging.

Ik geloof niet dat de Woonbond dit soort dingen bekend maakt en zich uitsluitend focust op standaard regeltjes. Mocht het document iets opleveren, doe er vooral je voordeel mee. Schriftelijk wel te verstaan.

Ik bedoel niet huurverhoging maar huurverlaging hé. Mijn telefoon leid een eigen leven ?

En ach, nu ik toch zo lekker bezig ben, mocht je een huurwoning hebben die energiezuinig zou moeten zijn, dus met zonnepanelen en zuinig stoken etc waarbij bij de eindafrekening blijkt dat deze rekening niet op nihil uit komt kan je dit dus ook bij de woningbouw aankaarten. Helemaal als er een energie prestatievergoeding in het contract staat. Was ook bij mij het geval. te hoge rekening en klopte niet met de aangeboden woning. Mijn ketel is niet in orde. Afgelopen winter deed de vloerverwarming het niet en ik had geen zin om daar weer over te bellen. dus doe ik maar gewoon extra dikke kleren aan. Plus ik moet de verwarming in de badkamer aan in de zomer om warm water te krijgen. De rekening is verder volledig betaald door de woningbouw. Wat ik hiermee wil zeggen is dat men gewoon brutaler moet zijn en niet zomaar alles slikken en betalen.

Romagi, het zou best wel eens zo kunnen zijn dat de energie vermoedelijk naar beneden gaat door deze Corona crisis. Volgens mij is er ook door Medusa iets geplaatst en had dat ook te maken met de olie prijs of ik heb het zelf geplaatst. Weet het even niet meer eigenlijk. Maar geen rare gedachte in elk geval.

De woonbond is juist degene die het voor de huurders opneemt en juist vocht enz enz enz. onder de aandacht brengt bij de huurders. Als het ooit nodig is kan ik ook juridische bijstand krijgen omdat ik lid ben.
Mijn huis is nieuw gebouwd en er is echt niets mis mee.
Het is een flatgebouw en ik woon gelukkig helemaal beneden, heb ook een balkon en een redelijk weids uitzicht vanaf balkon.
Zonnepanelen zullen niet snel geplaatst gaan worden vrees ik.
Bovendien wonen hier alleen maar ouderen en ik ben nog een van de fitste.
Ik zou bij nader inzien kunnen klagen over te weinig licht in de keuken. Zal het bespreken met de Woonbond.
Toen ik deze woningen zag staan (dus gebouwd voor ouderen) zag ik meteen dat de ramen te klein zijn. De woonkamer gaat wel maar de keuken heeft weliswaar een vrij klein raam maar zonder kunstlicht sta ik nooit in de keuken.
De keuken kijkt uit op een gemeenschappelijke gang en brievenbussen en de gemeenschappelijke ingang. Er lopen dus mensen vlak langs mijn keukenraam. Daarvoor heb ik luxaflex opgehangen en altijd dicht. Men zou kunnen denken, dan moet je dat maar weghalen dan hoef je geen lamp aan. Maar dat is niet zo, er komt zowiezo niet voldoende licht naar binnen.
Omdat het geen rechtstreekse verbinding heeft met daglicht. Het gaat via de gang.
Misschien interessant om de hoeveelheid licht na te laten meten.
Mocht ik daar ooit over gaan klagen dan vraag ik meerdere huurders mee te doen.
Gebouwd 15 jaar geleden. Toen was er ook al woningnood en wilde ik graag weg naar een woning zonder trap, dus gelijkvloers. Mijn slaapkamer grenst nu aan badkamer/WC en aangezien ik die stoelgangklachten heb en moet spoelen dat zou in mijn vorige woning niet hebben gekund.
Daar was de kleine WC boven en de kleine badkamer beneden.
Ik denk graag in oplossingen maar had echt niet gekund.

Zo wie zo is de olieprijs in de min. momenteel.
Iedere dag op TV - RTL Z komt er info over de beurs.

De woonbond is juist degene die het voor de huurders opneemt en juist vocht enz enz enz. onder de aandacht brengt bij de huurders. Als het ooit nodig is kan ik ook juridische bijstand krijgen omdat ik lid ben.
Mijn huis is nieuw gebouwd en er is echt niets mis mee.
Het is een flatgebouw en ik woon gelukkig helemaal beneden, heb ook een balkon en een redelijk weids uitzicht vanaf balkon.
Zonnepanelen zullen niet snel geplaatst gaan worden vrees ik.
Bovendien wonen hier alleen maar ouderen en ik ben nog een van de fitste.
Ik zou bij nader inzien kunnen klagen over te weinig licht in de keuken. Zal het bespreken met de Woonbond.
Toen ik deze woningen zag staan (dus gebouwd voor ouderen) zag ik meteen dat de ramen te klein zijn. De woonkamer gaat wel maar de keuken heeft weliswaar een vrij klein raam maar zonder kunstlicht sta ik nooit in de keuken.
De keuken kijkt uit op een gemeenschappelijke gang en brievenbussen en de gemeenschappelijke ingang. Er lopen dus mensen vlak langs mijn keukenraam. Daarvoor heb ik luxaflex opgehangen en altijd dicht. Men zou kunnen denken, dan moet je dat maar weghalen dan hoef je geen lamp aan. Maar dat is niet zo, er komt zowiezo niet voldoende licht naar binnen.
Omdat het geen rechtstreekse verbinding heeft met daglicht. Het gaat via de gang.
Misschien interessant om de hoeveelheid licht na te laten meten.
Mocht ik daar ooit over gaan klagen dan vraag ik meerdere huurders mee te doen.
Gebouwd 15 jaar geleden. Toen was er ook al woningnood en wilde ik graag weg naar een woning zonder trap, dus gelijkvloers. Mijn slaapkamer grenst nu aan badkamer/WC en aangezien ik die stoelgangklachten heb en moet spoelen dat zou in mijn vorige woning niet hebben gekund.
Daar was de kleine WC boven en de kleine badkamer beneden.
Ik denk graag in oplossingen maar had echt niet gekund.

Dat begreep ik dat zij zich daarvoor inzetten. Zo zijn er ook organisaties binnen gemeentes waar men een beroep op kan doen. En als het echt de spuigaten uit loopt dan zijn er ook politieke partijen binnen de gemeente die zich ervoor inzetten. Ik ken jou situatie niet. Maar wel weet ik dat nagenoeg elk pand een gebrek heeft. En al helemaal in de nieuwbouw. Voor wat betreft licht in je woning. Ja, dat is een ding. Wel staat dit verder los van de jaarlijkse huurverhoging. Persoonlijk zou ik altijd bezwaar maken daartegen en ook de WOZ waarde checken evenals of er voldaan is aan de afrekening van servicekosten. Dit laatste gebeurd ook vaak niet omdat het vaak ingehuurde bedrijven zijn. Denk aan onderhoud CV ketel, schoonmaak, onderhoud lift. Men kan dan inzage vragen in de volledige boekhouding. Desondanks, toch sterkte met dit. Ik heb de brief nog niet binnen. Maar bij mij mogen ze de huur ook niet verhogen omdat er verlaging is op basis van een gebrek. Voor die tijd was de verhoging in elk geval net 2% in deze woning. Dus vind het wel erg veel wat je voor je kiezen krijgt.

Hieruit zou je kunnen opmaken dat alle wetten in nederland ongeldig zijn. Mij lijkt het niet dat met de gratie van God dat dat impliceert dat hun een handtekening van God moeten hebben om de wet rechtsgeldig te maken.
https://www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses/coronavirus-spoedwetten-grondwet-en-grondrecht-wat-u-moet-weten-wat-u-mag-doen/?fbclid=IwAR3t5a74nKBikwIELrJT_qtKBdwHGxdu6pkFx91Mc7p0vHqKnJUTzD43FLs

Ik ben het wel eens met Martin Vrijland voor wat betreft dit artikel. Jammer dat ie Jensen dan weer naar beneden moet halen. Dat is alweer een ding waardoor ik dit niet wil delen. het lijkt soms wel een concurrentiestrijd die gevoerd word. Ook door wakkere mensen. Goed om te lezen dat er toch steeds meer ambtenaren zijn die er moeite mee beginnen te krijgen.

Idd er staan op de site van martin vrijland best zaken die tot nadenken aanzetten voorzover je dat op dit forum niet doet :-) :-)
Maar goed je hebt wel eens mensen nodig die de knuppel in het hoendehok gooien.
Verder had hij ook een goed artikel over dat er zoveel controle opposition is.
Is ook wel een nadenker.

Dan nog een bijdrage pieter stuurman
https://pieterstuurman.blogspot.com/2020/04/liefde-voor-het-leven.html
Gaat over de zelfredzaamheid die naar nu gereduceerd gaat worden en je dus helemaal afhankelijk wordt van een overheid.
Dat LIJKT leuk, maar zal komen met een set aan voorwaarden.
Wat dat hoef ik denk ik niet uit te leggen dat kan je zelf wel invullen.

Volgens Micha Kat zal tijdens dodenherdenking op 4 mei de Dam volstromen met protesterende mensen tegen de lockdown:

https://www.facebook.com/dewaarheidsvinder/videos/711756582696864/

Kevin

Het regent in Frankrijk in de Morvan nu eindelijk een beetje door dus tijd om eens wat te lezen over onze geschiedenis en grondwet, de corruptie de voortzetting via het Duitste rijk via NL etc

OH wat zijn we trots op de koninklijke familie: Ik zou zeggen lees en gruwel dit is ons koninklijk huis

https://indignatie.nl/2020/04/28/oh-wat-zijn-we-trots-op-de-koninklijke-familie-ik-zou-zeggen-lees-en-gruwel-dit-is-ons-koninklijk-huis/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.572
Leden
8.673
Nieuwste lid
Hardloopgym
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan