Nederlandse politiek

Wie nu opgeeft is onderdeel van het probleem. Het systeem wil juist dat je gedemotiveerd raakt. Wie zich laat demotiveren denkt nog steeds vanuit de vrijheden die we nu nog hebben, de motivatie moet komen uit het vooruitzicht dat we op het punt staan deze vrijheden voorgoed te verliezen. Je denkt vanuit een luxe die je jezelf nu nog kunt veroorloven maar straks niet meer. Je bent in dat opzicht geen haar beter dan al die schapen die alsmaar blijven denken dat het allemaal wel meevalt, ook zij hebben nu nog de luxe van vrijheden die hen op korte termijn definitief kunnen worden afgenomen. Kortom, we hebben hier te maken met ‘vals-positieven’ en ‘vals-negatieven’ die essentieel lijden aan dezelfde kwaal: ze beseffen onvoldoende wat er werkelijk op het spel staat en zijn niet bereid om hiertegen in verzet te gaan.

Ik begrijp dat je dat zegt. Overigens is het niet alleen het systeem en de verliezende rechtszaken wat tot demotivatie leid. Er zijn ook andere oorzaken zoals de verdeeldheid die er is tussen de kampen die tegen het systeem zijn. Daarnaast de zorg om de aankomende verkiezingen waar we het van moeten hebben terwijl er nog steeds mensen roepen dat het geen zin heeft om te stemmen. Of mensen die niet geloven in Corona maar zich er verder ook niet druk over maken en van mening zijn dat verplicht een karretje meenemen niet iets is om je druk over te maken. Inmiddels ook gemerkt dat sommige winkels geld weigeren als er iets op staat over de waanzin van Corona. Het vooruitzicht van uitstel van aankomende verkiezingen, een andere manier van stemmen welke fraudegevoelig is. En dan de mensen die onderdeel uitmaken door niks te doen en het allemaal best vinden. Om die redenen zou ik juist zoveel meer willen doen wat niet gaat. En dat doet teveel pijn. Ik zie gewoon even niet meer hoe we dit moeten gaan winnen.

In dat geval, terug naar start:

Wie nu opgeeft is onderdeel van het probleem. Het systeem wil juist dat je gedemotiveerd raakt.

Mike

Om die redenen zou ik juist zoveel meer willen doen wat niet gaat. En dat doet teveel pijn. Ik zie gewoon even niet meer hoe we dit moeten gaan winnen.

In die zin begrijp ik je wel, dat gevoel had ik maanden terug ook gehad. Op de 1 of andere manier is dat omgeslagen ik heb juist heel sterk het gevoel dat we wel gaan winnen! Maar dat het eerst even mentaal heel zwaar gaat worden de komende 2 maanden. Voor nu geloof ik echt dat Trump de verkiezingen gaat winnen en dat het een verschuiving teweeg gaat brengen. met de tijd ervoor zullen echt meer en meer mensen wakker gaan worden, dat geloof ik echt. Die gedachte geeft mij erg veel rust in mijn hoofd, echter wil dat niet zeggen dat ik ook nog woest kan worden om mensen die niet wakker zijn of het politie optreden van gister en de absurde regels vd overheid etc. Maar vertrouwen blijf ik hebben.

Nou Sampjes, dat Trump gaat winnen geloof ik ook. Maar hoe zie je de verkiezingen in ons eigen land voor je voor 2021? Ze willen er alles aan doen om deze uit te stellen of op een manier stemmen die fraudegevoelig is. Daar doel ik eigenlijk op omdat we het daar wel van moeten hebben. Bij mij elke keer de vraag of we daar zelf invloed op hebben en zo ja, hoe dan? Druk maken om die mensen die het anders zien heeft idd geen zin. Wat niet wil zeggen dat ik soms vol ongeloof sta dat mensen echt serieus zo denken. Vanmorgen ben ik slaags geraakt met een medewerker van de benzine station. Moest tanken en wilde een flesje water. Naast de koeling is het koffie apparaat waar die mevrouw aan het bijvullen was. Zij eiste afstand waarop ik zei, stem je niet zo aan. Ben je op de hoogte van de cijfers aan Corona doden? Antwoord van haar, genoeg en in mijn omgeving 3 overleden. Waarop ik zeg, dat vind ik vervelend voor je, maar is dat leidend om aan te nemen dat het bestaat of tellen de echte cijfers? Vervolgens vloog ze me aan en werden we uit elkaar gehaald door haar collega. Kon het niet laten om te zeggen dat ze haar eigen waarheid is gepasseerd met 1.5 meter afstand.

Dat van gisteren met die demo raakt me wel. Dit moet duidelijk worden voor iedereen dat de politie niet aan onze kant staat en er maar wat graag grondig op los mept.

Om die redenen zou ik juist zoveel meer willen doen wat niet gaat. En dat doet teveel pijn. Ik zie gewoon even niet meer hoe we dit moeten gaan winnen.
Houd moed!, we hoeven niet iedereen mee te hebben, een deel is toch niet te motiveren voor wat dan ook behalve hun dagelijkse beslommeringen. Maar gaandeweg wanneer de beerput verder opengaat, zullen er meer en meer twijfelaars onze kant kiezen. En dat zijn er meer dan je zou denken, veel mensen durven niet zo goed voor hun mening uit te komen,  maar als je in gesprek komt hebben veel mensen hun vraagtekens bij het hele gebeuren.  Net nog, was in de bouwmarkt om stofkapjes te kopen voor het slijpen, alles uitverkocht, zegt die man spontaan, kom je de mensen tegen met die kapjes op in de supermarkt, snappen ze dan niet dat die dingen daarvoor niet werken. Fijn gesprek gehad met die man,  trekt het hele beleid ook in twijfel en is begonnen wat dingen te onderzoeken, maar is nog niet klaar voor een demo. en zo zijn er zoveel. Uiteraard allemaal tips gegeven van websites en hopen dat hij rap wakkerder wordt. Als je kijkt naar wat heel veel vrijheidsstrijders hebben moeten doorstaan, dan kunnen wij onze borst nog wel natmaken.
Heel wat dictatoriale regimes gingen ten onder met heftige stuiptrekkingen en lieten hun burgers tot op het laatst behoorlijk lijden. Probeer moed te putten uit een positief gesprek hier of daar en houd voor ogen naar welk doel wij streven. Trump en zijn Q team doen hele goede dingen, deels nog achter de schermen, maar ik verwacht dat bij zijn 2e termijn er steeds meer in het openbaar komt. Ik verwacht zeker ook steun van die kant. God helpt hen die zich zelf helpen, daarnaast kan ik het voor mezelf niet verantwoorden er niet alles aan gedaan te hebben wat binnen mijn vermogen ligt. Stel dat (ik ga er absoluut niet vanuit!) we strijd verliezen en we in onze oranje overall afgevoerd worden, dan wil ik mezelf niet schuldig voelen, door niet mijn uiterste best gedaan te hebben.

Och jee, wat een ervaring met die vrouw. Wel een sterke opmerking van je tegen haar! Snap dat je daar niet echt heel vrolijk van wordt. Dit hele gedoe doet hele vreemde dingen met mensen, wat zal zij zich straks belazerd voelen.

Voor wat betreft de verkiezingen 2021 verwacht ik steun uit de Q hoek.

Tja, de beelden van die demo's. ik stuur ze naar jan en alleman door en heb ze altijd paraat op mijn mobiel, is bijzonder effectief, beelden zeggen zoveel meer dan woorden. Veel mensen die eerst wat terughoudend waren zijn nu overstag, vooral mensen uit het buitenland hadden zulk gedrag niet verwacht en vinden het bijzonder schokkend.

De belangen zijn groot en er is jaren naar toe gewerkt. Naast de demo’s, dragen alle acties (geld beschrijven, pamfletten ophangen, gesprekken etc.) die je kunt doen een steentje bij

Dat is precies wat het is.
Veel te lang waren het maar enkelen die als een vervelende bromvlieg rond vloog en de andere kant van het verhaal vertelden en in de marge dr dingetje mochten doen.

Het mooie is nu dat ieder op zn/haar eigen manier zo n bijdrage levert en die vlieg is nu een zwerm zwaar irritante horzels geworden die heel geniepig en steeds doeltreffender de elite aan het steken is.

Wie het grotere plaatje durft te zien zal verbaasd zijn in de effectiviteit en op welke vlakken de narative debunked wordt wereldwijd.

Hoe intimiderend en sterk de dam ook moge lijken het zijn bijna altijd de haarscheurtjes waardoor het onder zn EIGEN gewicht ten onder gaat.

Kijk maar eens naar de landing van normandie heel kleine doorbraakjes zorgden uiteindelijk voor de zo onmogelijk geachte overwinning.

Je bent het aan al die mensen moreel verplicht binnen je eigen mogelijkheden te blijven bijdragen.

Mijn 2 centen.

Vraagje.

Mona Keijzer en Wopke Hoekstra hebben eerder al hun steun voor Omzigt uitgesproken tijdens de partij verkiezingen. Vervolgens zwijgen ze, en nu trekken ze de verkiezingen in twijfel. Wat willen ze hiermee bereiken? Als zij Hugo ten val brengen, gaat ook het Corona beleid onderuit..

Het zou maar zo kunnen zijn dat Hugo op deze manier ten val komt. Dan is het idd gedaan met het coronabeleid!

Mike

Wobke Hoekstra was eerst de beoogde partijleider. Hij is opzij geschoven voor De Jonge. Mona Keizer heeft ook een gooi gedaan naar het partijleiderschap. Beiden gaven aan op Omzigt te stemmen en zagen Hugo de Jonge dus niet zitten. Naar de motieven kunnen we alleen raden. Wisten ze dat Omzigt weer een fatsoenlijke christendemoratische partij zou maken van het CDA en Hugo niet?

Mike

Op welke manier verwacht je steun van Q O en O?

Zou natuurlijk mooi zijn als Hugo met zijn Corona shit ten val komt. Maar kunnen die verkiezingen ook echt opnieuw? Ik vroeg me gisteren nog af waar die Hugo ineens vandaan kwam. Voor de Corona nog niet eerder van die eikel gehoord en ineens is ie er. Las net het bericht van SSRDam dus dat verklaart het.

Ja, die mondkapjes bij bouwmarkten zijn al maanden op. Ik hoor veel aannemers daar ook over. Zij hebben die dingen nodig voor als ze werken met chemische stoffen.
Hoe bewaar je dan die beelden op je tel? Die filmpjes van Twitter en fb krijg ik niet op mijn telefoon opgeslagen.
Dat wijf van vanmorgen zoekt het maar uit. Ik wens haar een fijne landing als de waarheid bovenkomt.

Wobke Hoekstra was eerst de beoogde partijleider. Hij is opzij geschoven voor De Jonge. Mona Keizer heeft ook een gooi gedaan naar het partijleiderschap. Beiden gaven aan op Omzigt te stemmen en zagen Hugo de Jonge dus niet zitten. Naar de motieven kunnen we alleen raden. Wisten ze dat Omzigt weer een fatsoenlijke christendemoratische partij zou maken van het CDA en Hugo niet?

Eigenlijk zijn dit soort dingen wat mij dwars zit. Ze lijken alles te weten waardoor ze continue lijken te winnen. Ik vraag mezelf al langere tijd af, wat kunnen we verwachten met de verkiezingen in 2021?
Ik heb wel een vermoeden dat Willem Engel zich bij Forum gaat voegen. Poosje terug was te lezen dat hij het niet uit sluit de politiek in te gaan. Om zelf een partij op te richten voor de verkiezingen van 2021 is niet haalbaar vermoed ik. Maar de komende periode meer aanhang binnen halen en dan aansluiten bij FvD is mogelijk een optie.

Maar de komende periode meer aanhang binnen halen en dan aansluiten bij FvD is mogelijk een optie.

Dat mag zo zijn, maar vvd’rs binnen halen en bij de oprichting van je partij raad vragen bij wiegel ....?

Ik hoop het beste, maar gezien het verleden en alle infiltraties zou het mij niet verbazen als in de polls blijkt dat forum gaat winnen ze n coup plegen en de vvd’rs de nagel aan de doodskist gaan worden vvor fvd met alle desastreuze gevolgen van dien.

Resultaten uit het verleden ....

Sorry Joke, met veel resultaten uit het verleden ben ik niet bekend omdat het me nooit een bal interesseerde.

Geen idee of dat senario zo gaat als je zegt. Anderzijds daar hebben we Q ook niet voor dat het zo gaat lopen.
Desondanks kon zo vuilak als de Jonge ook winnen van Omzigt. Voor de 3e keer stemmen was er al 2 keer gezeik over dat er van alles mis was. Geen fijn vooruitzicht voor de aankomende verkiezingen. Aanhang van Willem en die van Thierry kan heel goed voldoende zijn om te winnen. Ze zullen zich dood schrikken als Willlem met al zijn fans bij FvD gaat voegen en om die reden alles in het werk zetten om te zorgen dat FvD niet aan de macht komt. Wat hierin de oplossing gaat zijn? Geen idee.

@Binc, zo heftig zeg dat je het aan de vuist kreeg met die bruikbare idioot! Dat is precies wat de elite wil en het liefst dat het uitloopt op een burgeroorlog.
Moedig van je dat je haar hebt gezegd waar het op staat! Ik had het ook niet anders gedaan. Zoals ik zei ik heb geen geduld meer ik zeg tegen iedereen waar het op staat, take it or leave it.

Wat betreft de verkiezingen. Ik denk en hoop dat dit het scenarios is; Trump wint verkiezen en gaandeweg komen steeds meer zaken aan het licht vd deepstate aan het licht. De groep Q volgers die nu in de minderheid is zal flink groeien mensen zullen wakker worden maar mensen zullen mentaal ook crashen. Toch denk ik dat de meerderheid rechtop blijft en ons zal steunen. Dan staan er geen 200 op het binnenhof maar duizenden dan wel tiental duizenden. Kabinet zal vallen, ze zullen angstig worden voor de bevolking. Nieuwe verkiezingen zouden ze kunnen uitstellen maar vroeg of laat zal het toch gebeuren ,als de meerderheid weet wat er gaande is en verkiezingen gaan wel door dan stemt iedereen bijna FvD zelfs degenen van wie je het niet zou verwachten. Denk wel dat deze hele periode niet zonder slag of stoot zal gaan. Als ze weer gaan sjoemelen met verkiezingsuitslagen dan zal het volk dit niet pikken en toch in opstand komen omdat ze nu weten wat er allemaal speelt.

Het zijn puur mijn gedachten en hetgeen ik visualiseer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan