Nederlandse politiek

Willem had het in de aflevering 'controle verkiezingen' over de motiewijzer:

Het gaat hier alleen om moties omtrent corona.
Alles mooi op een rij:
 

Filmpje in de link ☝️
Politica en voormalig Lingo-presentatrice Lucille Werner kon gisterenavond niet lachen om de grap die CDA-partijgenoot Hugo de Jonge maakte over mensen met een handicap. Hij deed dit in een uitzending van Humberto.
In een item van Jaïr Ferwerda over het vertrek van Werner uit de Tweede Kamer vertelde Hugo de Jonge over zijn herinneringen aan haar, waarop er een auto aangereden kwam en Ferwerda hem aan de kant duwde. "Dank je wel voor het behoeden voor het overrijden, anders was ik ook met een beperking geëindigd", zei De Jonge daarop.
 
Bericht via privé TG groep dus geen link:

Gekopieerd
ik heb even met een paar medestrijders de administratie op orde gebracht en de teller van opgestapte Tweede Kamerleden staat nu op 47. Ik schrijf het even voluit ZEVENENVEERTIG!
Een Tweede Kamerlid krijgt € 10.000 per maand. Dit wordt schadeloosstelling genoemd.

Al deze 47 Tweede Kamerleden, ik ga er ook even vanuit dat ze allemaal langer dan 6 maanden in de Tweede Kamer hebben gezeten, krijgen 3 jaar wachtgeld.

Het wachtgeld bedraagt over het 1e jaar 80% en over het 2e en 3e jaar 70% van deze € 10.000 schadeloosstelling.
Er werd dus 47 x € 10.000 = € 470.000 per maand aan schadeloosstellingen uitgekeerd aan deze Tweede Kamerleden.

Jaar 1:
80% van € 470.000 = € 376.000 per maand aan uit te keren wachtgelden
12 x € 376.000 = € 4.512.000 voor het 1e jaar aan uit te keren wachtgelden.

Jaar 2 en 3:
70% van € 470.000 = € 329.000 per maand per maand aan uit te keren wachtgelden.
24 x € 329.000 = € 7.896.000 voor jaar 2 en 3 aan uit te keren wachtgelden.

De totaal uit te keren wachtgelden voor deze 47 Tweede Kamerleden, die zelf ontslag hebben genomen = € 12.408.000.

Kleine kanttekening: Vera Bergkamp krijgt nog wat meer omdat een Voorzitter Tweede Kamer ook meer schadeloosstelling krijgt.
Betaald door het Nederlandse volk.
Betaald voor incapabele lieden.
Betaald aan volksverlakkers.
Betaald aan.... (vul zelf maar in)
BIJ1
1. Sylvana Simons
BVNL
2. Olaf Ephraim
CDA
3. Hanke Bruins Slot
4. Hans Huibers
5. Hugo De Jonge
6. Jaco Geurts
7. Joba van den Berg
8. Lucille Werner
9. Marnix van Rij
10. Mustafa Amhaouch
11. Pieter Heerma
12. Raymond Knops
13. René Peters
14. Wopke Hoekstra
CU
15. Carola Schouten
16. Gert-Jan Segers
17. Piet Adema
D66
18. Jorien Wuite
19. Paul van Meenen
20. Rens Raemakers
21. Romke de Jong
22. Sigrid Kaag
23. Sjoerd Sjoerdsma
24. Steven Van Weyenberg
25. Vera Bergkamp
Denk
26. Farid Azarkan
Fractie Den Haan
27. Liane Den Haan
Groen Links
28. Corinne Ellemeet
JA21
29. Derk Jan Eppink
30. Nicki Pouw Verweij
Lid Gündogan
31. Nilüfer Gündogan
PvdA
32. Attje Kuiken
33. Henk Nijboer
PVV
34. Lilian Helder
SGP
35. Kees van der Staaij
SP
36. Maarten Hijink
37. Mahir Alkaya
38. Peter Kwint
39. Renske Leijten
VVD
40. Bart Smals
41. Fahid Minas
42. Folkert Idsinga
43. Jan Klink
44. Mark Rutte
45. Mark Strolenberg
46. Rudmer Heerema
47. Zohair El Yassini
Zijn er al weer meer?
 
Ik zal even helpen met herformulering:
Heimelijke beïnvloeding kan ook gericht zijn op het manipuleren van de publieke beeldvorming, bijvoorbeeld door het verspreiden van desinformatie. Inlichtingendiensten spelen veelal een rol bij heimelijke beïnvloedingsoperaties.
moet zijn:
Inlichtingendiensten zijn gericht op heimelijke beïnvloeding, bijvoorbeeld door het verspreiden van desinformatie. Daartoe voeren zij diverse operaties uit.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dit wat ze willen maar.........GNG!
Door Laurens Buijs

Vertrekkende politici luiden nieuwe fase van de uitrol van het surveillancekapitalisme in​

  • Fase 1 (2019-2023): Inperking grondrechten & totalitaire massavorming via continue stroom aan shock doctrines: Covid, klimaat, Oekraïne, woke, etc.
  • Fase 2 (2024-2028): Criminalisering & eliminering van alle oppositie door middel van “extreemrechts”-framing, en het vervangen van de oppositie door “controlled opposition” (de facto het einde van de democratische rechtsstaat). Aangejaagd door aanvallen op primaire basisbehoeften: crises in voedsel-, energie-, woning- en geldsystemen.
  • Fase 3 (2029-2033): Invoering AI-gestuurde high tech totalitaire controlestaat via digitale munt, CO2-budget, vaccinatiepaspoort, basisinkomen, QR-pas etc. Wie in het systeem stapt, stelt basisbehoeften veilig en wordt “gered”.
 
Bericht via privé TG groep dus geen link:

Gekopieerd
ik heb even met een paar medestrijders de administratie op orde gebracht en de teller van opgestapte Tweede Kamerleden staat nu op 47. Ik schrijf het even voluit ZEVENENVEERTIG!
Een Tweede Kamerlid krijgt € 10.000 per maand. Dit wordt schadeloosstelling genoemd.

Al deze 47 Tweede Kamerleden, ik ga er ook even vanuit dat ze allemaal langer dan 6 maanden in de Tweede Kamer hebben gezeten, krijgen 3 jaar wachtgeld.

Het wachtgeld bedraagt over het 1e jaar 80% en over het 2e en 3e jaar 70% van deze € 10.000 schadeloosstelling.
Er werd dus 47 x € 10.000 = € 470.000 per maand aan schadeloosstellingen uitgekeerd aan deze Tweede Kamerleden.

Jaar 1:
80% van € 470.000 = € 376.000 per maand aan uit te keren wachtgelden
12 x € 376.000 = € 4.512.000 voor het 1e jaar aan uit te keren wachtgelden.

Jaar 2 en 3:
70% van € 470.000 = € 329.000 per maand per maand aan uit te keren wachtgelden.
24 x € 329.000 = € 7.896.000 voor jaar 2 en 3 aan uit te keren wachtgelden.

De totaal uit te keren wachtgelden voor deze 47 Tweede Kamerleden, die zelf ontslag hebben genomen = € 12.408.000.

Kleine kanttekening: Vera Bergkamp krijgt nog wat meer omdat een Voorzitter Tweede Kamer ook meer schadeloosstelling krijgt.
Betaald door het Nederlandse volk.
Betaald voor incapabele lieden.
Betaald aan volksverlakkers.
Betaald aan.... (vul zelf maar in)
BIJ1
1. Sylvana Simons
BVNL
2. Olaf Ephraim
CDA
3. Hanke Bruins Slot
4. Hans Huibers
5. Hugo De Jonge
6. Jaco Geurts
7. Joba van den Berg
8. Lucille Werner
9. Marnix van Rij
10. Mustafa Amhaouch
11. Pieter Heerma
12. Raymond Knops
13. René Peters
14. Wopke Hoekstra
CU
15. Carola Schouten
16. Gert-Jan Segers
17. Piet Adema
D66
18. Jorien Wuite
19. Paul van Meenen
20. Rens Raemakers
21. Romke de Jong
22. Sigrid Kaag
23. Sjoerd Sjoerdsma
24. Steven Van Weyenberg
25. Vera Bergkamp
Denk
26. Farid Azarkan
Fractie Den Haan
27. Liane Den Haan
Groen Links
28. Corinne Ellemeet
JA21
29. Derk Jan Eppink
30. Nicki Pouw Verweij
Lid Gündogan
31. Nilüfer Gündogan
PvdA
32. Attje Kuiken
33. Henk Nijboer
PVV
34. Lilian Helder
SGP
35. Kees van der Staaij
SP
36. Maarten Hijink
37. Mahir Alkaya
38. Peter Kwint
39. Renske Leijten
VVD
40. Bart Smals
41. Fahid Minas
42. Folkert Idsinga
43. Jan Klink
44. Mark Rutte
45. Mark Strolenberg
46. Rudmer Heerema
47. Zohair El Yassini
Zijn er al weer meer?
Ik zie hier ook regeringsleden en een partijleider (Hans Huibers) tussen staan, dat zijn geen Kamerleden.
Ik kom op 38 Kamerleden.
 

Arib zet stappen tegen Kamer en presidium om onderzoek naar haar te stoppen​


Oud-Tweede Kamervoorzitter Arib probeert via een civiele procedure het onderzoek dat naar haar wordt gedaan te stoppen. Ook wil ze niet dat de uitkomsten van dat onderzoek openbaar worden gemaakt. Dat schrijft de huidige Kamervoorzitter Bergkamp in een brief van het presidium (het bestuur van de Tweede Kamer) als antwoord op vragen van Kamerleden.
Volgens Bergkamp eist Arib dat alle gegevens in het feitenonderzoek over mogelijk grensoverschrijdend gedrag van haar gedurende haar voorzitterschap worden gewist en vernietigd en dat de Tweede Kamer alle schade die ze daardoor heeft geleden vergoedt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.236
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan