Nekklachten (ernstig)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JM
  • Startdatum Startdatum
Hangt er vanaf waar ze zitten. TP's in bil en rug doe ik met bal tegen muur.
Andere met mijn handen of zo'n knobbelding (erg handig: https://www.triggershop.nl/pressure-positive-vierpoot.html).

Maar dat moet je dan wel meerdere dagen achter elkaar doen en is ontzettend pijnlijk die druk. Ik heb het ook wel eens gedaan met een bal tegen de muur met mijn schouderblad ertegenaan. Is niet te doen zo pijnlijk. Als fysio hey doet met de naaldjes is het heel even kiezen op elkaar maar dan is het wel meteen weg en alleen een paar dagen wat beurs. Maar ook niet altijd. Massage van die triggerpoints heb ik ook wel eens gedaan maar werkt ook niet. Bij mij zijn het er ook teveel verspreid door hele lichaam. Liever meteen in 1 keer even door de zure appel bijten wat mij betreft. Ben wel blij dat het bestaat deze therapie.

Ja, je hebt gelijk, dry needling is altijd sneller en effectiever. Maar om kosten te besparen doe ik het altijd zelf ;-)

Pfff, nou petje af hoor dat je dat zelf doet. Dat moet behoorlijk pijnlijk zijn. Maar krijg je het niet vergoed uit de aanvullende verzekering dan? Meestal een x aantal behandelingen krijg je dan vergoed dacht ik. Zelf heb ik dit jaar gekozen om geen aanvullende verzekering te nemen. Ik haal het er telkens niet uit. Bij mijn fysio mag ik voor een aantal behandelingen aftikken zonder btw. Dat scheelt ook weer ?

Heb ook geen aanvullende verzekering. Na ruim 10 jaar doehetzelven op het gebied van triggerpoints heb ik die ook niet meer nodig! En ja, sommige kunnen heel pijnlijk zijn, maar als je weet dat je ze wel weer kunt wegwerken dan heb je het er wel voor over hoor!

Ik denk in mijn geval dat ze er dan al te lang zitten. Ik merk een pijntje en denk dan in eerste instantie dat het wel weer over gaat. Vervolgens ga ik van alles compenseren en komt er alleen maar bij. Hij prikt soms op de meest vreemde plekken waarvan ik dan denk, hallo, daar zit het niet. Je zit verkeerd. Meeste pijn zit elders. Maar dan toch zit er wat. Ik doe het je na een aantal keren zelf geprobeerd te hebben niet na in elk geval.

Heb jij inzichtelijk wat de oorzaak is bij jou? Ik ga nu toch maar focussen weer op ijzer aangezien dat steeds een terugkerend ding is bij mij. En wellicht ook calcium gezien mijn behoefte aan room en melk.

Oorzaak is bij mij een Mortonse Neuralgie (beknelde zenuw) in de voet, hierdoor raar lopen, compenseren en gevolg: steeds terugkerende triggerpoints.
Ik heb ermee leren leven.
Oorzaak van steeds terugkerende tp's kan ook trage schildklier zijn, maar dat heb jij volgens mij al goed onderzocht bij jezelf.
Via deze link nog meer oorzaken:
https://triggerpoint.ca/about-resources/trigger-point-symptoms-causes/

Dat is niet misselijk. Aan die zenuw is niks te doen? Dus dan is het logisch bij jou dat je standaard daar steeds last van hebt. Lijkt me zeer vervelend. Magnesium helpt niet met die triggerpoints.

Ik hou het bij mezelf als oorzaak op mineralen tekort. Schildklier is idd uitgesloten vermoed ik zo. Eigenlijk kan je wel stellen dat op het plaatje vsn de website die je hier neer had gezet ik steeds terugkomende klachten heb op al die gedeeltes op de tekening. Prikt ie het 1 weg dan voel ik ergens anders ineens wat. Enkels, onderrug, knieën etc. Ook heb ik een tennisarm en golfarm tegelijk met overbelasting pols en schouder. Ben voorlopig ff nog niet klaar. Eigenlijk moet ik nog bloedonderzoek doen maar zit ik steeds uit te stellen. Voel inmiddels wel wat verbetering met veel orgaan pillen zoals lever en nier en dan ook nog chlorella erbij. Val nu niet dagelijks meer in slaap overdag dus dat ijzer zal er zeker mee te maken hebben.

Heb ook niet zo zin in huisarts om dan weer te horen dat nu hb binnen de grens is door evt die pillen. Dan gooien ze het straks weer op fibro waar ik helemaal klaar mee ben.

Ik ben in 2008 geopereerd aan mijn voet en dat had ik niet moeten doen. Een tweede operatie durfden ze niet aan, de kans is te groot dat het nog erger wordt.
Heb ik 2010 nog een zgn. Cryo-behandeling gehad, ook zonder resultaat. Later is er ook nog milde CRPS geconstateerd in de voet.
Sinds de operatie kan ik alleen nog lopen op Crocs, schoenen lukt gewoon niet meer.
Daarnaast altijd hulpmiddelen nodig met lopen, ach het went...

Is het voor jou geen idee om i.p.v bloedprikken een tekort test te doen bij Marijntje?

Mijn ervaring is zeker dat hoe sneller je er bij bent met behandelen van TP's, hoe sneller je er weer vanaf bent. Lang wachten leidt vaak tot meer en vaker behandelen.

Ja, zenuwen is wel een dingetje om te laten behandelen. Dat blijkt dus wel in jou geval. Wat heftig!
Ik Google cryo behandeling en krijg resultaten om vet te verliezen? Lijkt me gek in jou geval aan je voet?

Weet je Medusa, ik heb er serieus over nagedacht om idd dat te laten testen. Ware het niet dat ik bijna 2 jaar terug nergens meer last van had. Ik nam toen ook leverpillen en nierorgaan. In combi met liters melk en room waar ik echt op kon leven. Nam alleen in de middag 2 rijstewafel met dik boter en kaas en in de avond gewoon eten met bouillon. In combinatie met die dry needling en reiniging van de nieren. Ik was van werkelijk alle klachten af. Toen H2O genomen en toen ging het weer mis. Met alles weer gestopt en lever nam ik nog wel. Maar niet die pillen maar zelf gesneden blokjes. Ik denk dat dat gewoon niet genoeg is geweest en dat er meer in pillen zit voor wat betreft ijzer. Orgaanvlees zoals lever eten krijg ik echt niet weg zonder te kokhalzen. Ik merk nu ook weer dat het beter gaat. Minder moe en op de plaatsen waar ik geprikt ben zit er nu wel ontspanning in de spieren. Ook heb ik steeds resultaat met lymfereiniging. Ik denk dat ik nu maar even de focus leg op dat ijzer erbij nemen. Niet alleen met orgaan maar ook chlorella. Wanneer blijkt dat dat weer geen bevredigend resultaat geeft dan ga ik die tekort test idd overwegen. In de tussentijd misschien wel handig om bloedonderzoek via huisarts even te laten doen.

Ja, lang wachten is idd meer triggerpoints. Maar ik voel het niet altijd en ren ook niet voor ieder pijntje meteen naar fysio. Ik ben er inmiddels ook aan gewend geraakt. Maar goed, voor nu zal ik er echt aan moeten geloven. Tegen de pijn probeerde ik wietolie maar daar werd ik echt niet goed van en het werkte ook niet omdat de oorzaak ergens anders ligt. Logisch natuurlijk als je al last hebt van ijzer tekort.

Heb jij weleens overwogen om Pea te nemen? Dat schijnt voornamelijk pijnstillend te werken op de zenuwen.

Denk je dat de H2O ervoor heeft gezorgd dat het weer mis ging bij je?
Zou dat iets met je ijzergehalte hebben gedaan? Zit zo maar wat te denken hoor...
Maar iig fijn dat je nu wel weer de goede kant op gaat!

Ik heb me ven vergist, ze zouden eerst een cryo-behandeling doen (=zenuwbokkade middels bevriezing), het werd uiteindelijk een thermo-laesie behandeling (= zenuwblokkade middels hitte). Het is ook allemaal al lang geleden!

PEA staat nog op mijn verlanglijstje, wietolie helpt bij mij de spieren wat meer te ontspannen zodat ik minder snel TP's heb.

Ik heb ook sinds maart j.l.nekklachten. Gedurende de gehele dag - maar gelukkig te "handelen".
Smorgens werd ik wakker en kon mijn bed niet uit, met veel moeite opgestaan en gedurende de dag trok het een beetje weg. Sindsdien is het niet meer weggeweest.
Behandeling: acupunctuur.
Als ik een adres heb gevonden (Haarlem/Amsterdam) laat ik een echo doen.

Denk je dat de H2O ervoor heeft gezorgd dat het weer mis ging bij je?
Zou dat iets met je ijzergehalte hebben gedaan? Zit zo maar wat te denken hoor…
Maar iig fijn dat je nu wel weer de goede kant op gaat!

Ja, ik denk van wel idd. Wat precies weet ik niet. Maar ijzer zorgt ook voor zuurstof. Wellicht dat die h2o dit tegen gewerkt heeft of zo. Ik heb geen idee. Wel vond ik nog een interessant stuk wat ik zal plaatsen in het ijzer topic. In elk geval gaat het idd nu beter. Heb het ook minder koud. Wellicht ook iets niet in orde geweest met calcium ofzo.

Ik las idd goeie berichten over Pea.
Jammer dat het dan weer zo duur moet zijn. Ben wel benieuwd tzt wat je etvaring ermee is.

Joost,

Hoe gaat het nu met je nek? Heb je al enige verbetering?
Heb je ook hoofdpijn van die nekklachten?

Hoi Binc, het gaat langzaam weer beter, af en toe een terugval. Maar ik moet eerlijk toegeven dat het echt beter gaat. Het is bij mij toch een combinatie van letsel en daarmee door blijven lopen, met de nodige drukte en ook stress (wat ik niet door had). Ik deed echt teveel en veel deed ik te intensief. Ik neem nu echt mijn rust, hoe moeilijk dat ook is. Af en toe dit forum opzij zetten, hoe interessant ook (kan ook een trigger zijn). Ik heb een goede chiropractor en mijn neef uit Zwitserland (fysiotherapeut) heeft me oefeningen en tips gegeven. Voorlopig even afwachten.

Joost

Goed om te horen dat er vertering in zit Joost!
En handig dat je een neef hebt die hierin thuis is.

Succes!

Met belangstelling lees ik met jullie mee.
Gisteren op de duitse TV Let,s dance. Ik werd geinspireerd om in de woonkamer wat danspasjes te doen.
Maar ik schrok me rot. Ik werd zooooo duizelig van die paar stapjes terwijl ik nog niet eens echt rondjes draaide .
En dan gaan de hersentjes direct weer werken.
Ik moet nog eens vaker die danspasjes doen, gewoon ter controle.
Maar vandaag voel ik me niet denderend, dus maar even niet.
Vraag aan jullie met nekklachten. Willen jullie dat ook eens uitproberen asjeblieft, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb.
In april 2017 was ik bij www.Munksgaard.nl chiropractie voor een zg. thermal scan.
die moet zijn 100 maar was bij mij 25 en later na behandeling 57.
Regulier hoef ik hiermee natuurlijk niet aan te komen als bewijs.
Joost misschien weet jouw neef hier iets van?
Ik geef nog altijd mijn operatie de schuld van de nekklachten (ruggeprik en zenuwschade) maar zonder enkel bewijs natuurlijk.
En verder een trage schildklier want ook dat kan klachten geven van duizeligheid.

In Haarlem vond ik een adres voor een Echo. Ik probeer daar spoedig een afspraak te maken.

Wat wel vreemd is is dat ik niet altijd duizelig was. Ik denk dat het in 2015/16 is begonnen. Je zou denken dat schade van een operatie eerder was opgedoken.

Dorothe en Binc, dank jullie ?.

Romagi; ik zal het hem vragen, ik zie hem niet regelmatig. Ik heb door mijn nekklachten ook snel last van duizeligheid, dus dat kan best natuurlijk.

Joost

Als je nekklachten hebt kun je idd duizelig worden. Wat voor echo is dat dan die je kan laten doen? En wat is daar dan op te zien?

Medusa,

Ik heb na mijn behandeling van de triggerpoints die pijn bij mijn oog veroorzaakten nog een goed jou link door gekeken. Ik heb nooit geweten dat je ook kiespijn kan hebben van triggerpoints. Na die behandeling van vorige week heb ik serieus pijn aan me tanden. Ook voelde ik op al die punten in de hals veel pijn. Daar aan de voorkant op onderstaande link. Ik heb alweer angst voor de mondhygiënische morgen en ben benieuwd of het nu gaatjes zijn of dat het mogelijk door die triggerpoints in nek komt. Ik voel het pas sinds deze behandeling van vorige week. Eerder niks van gemerkt. Dankjewel dat je die link hier neer hebt gezet.

https://www.oftgroningen.nl/kiespijn-en-tandpijn/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan