Vandaag was ik naar deze orthomomanuele geneeskunde Sickesz arts Mallens te Amstelveen, in eerte instantie voor nekklachten, hoewel die de laatste tijd heel dragelijk was. Maar ik ben ook steeds duizelig, gedurende de dag af en aan meer of minder.
Ik concentreer me steeds op voeding, stress vanuit de darmen bv, duizelig door de schildklier enz, ik had dus geen idee wat hij wilde weten.
Omdat ik die afspraak had voelde ik plotseling meer stress en duizeligheid, echt veel meer dan anders. Onderwijl zat ik nog wat te internetten en zoeken naar duizeligheid, want hoe maak je duidelijk wat je voelt. Ik ervaar het vanuit de nek.
Ik begon mijn verhaal maar hij wilde liever zijn eigen vragen doen. Logisch. Heb je hoofdpijn, maagpijn, schouderpijn, slaap je goed, word je vroeg wakker, ben je wel eens gevallen. enz.
inderdaad ben ik rond mijn 50e van de trap gevallen, niets gebroken maar rechterknie zwaar beschadigd, daar was ik lang mee zoet.
Ook rond mijn 50e met de fiets gevallen door gladheid, was ook een flinke smak, ik wilde blijven werken maar arts zei, oh nee, thuis blijven.
Toen ik stopte met werken (60e) verging ik van de jeuk/pijn op mijn rug en zat ik al bij de Fysio, het is nog steeds aanwezig en liet het regelmatig behandelen met acupunctuur.
Maar als ik smorgens opsta (een beetje als een oud vrouwtje) is dat maar heel even en loop ik mooi rechtop.
Dus uiteindelijk zei hij - ik weet het al, het valt allemaal wel mee bij U, ik zie het aan hoe U beweegt. Dus de rug behandelt en precies op de punten zoals dr. Tan altijd doet maar - zegt hij, de naalden komen niet diep genoeg, het zit dieper.
En natuurlijk voelde ik dat zelf ook wel al die jaren, het zit dieper.
Daarna noemde hij wel al mijn de klachten die verband houden met de rug, stres, duizelig dus zaten we wel op een lijn, maar vanuit een ander gezichtspunt, niet vanuit voeding. Dat moest ik toch wel even laten bezinken voor mezelf.
Mijn nek voelt nu niet 100% maar wel anders. Hij denkt aan nog 2 of 3 behandelingen.