Dankjewel! ik vind die pediaperm wel interessant, twijfel alleen of de zoethout gaat. Heb je er baat bij? Oestrogeendominantie heb ik ook, wat voor een progesteron gebruik jij? serrapteptase werkt bij mij helaas slecht op mijn slijmvliezen. Mijn schildklier is overigens wel oke, alleen de omzetting T1-T4 ging volgens mij wat minder goed door een tekort toendertijd aan B6. (is al een aantal jaar geleden) Heb wel een trage schildklier gehad toen ik nog gluten en soja at meer dan 10 jaar geleden. Wist toendertijd helemaal niet hoe slecht dat was.
Verstandig dat je niet de vezels bent gaan gebruiken van het ziekenhuis, die heb ik toen ook gehad en werkten helemaal averrechts op mijn al overprikkelde darmwand.
Wat jij schrijft doe ik inderdaad, ik heb een "veilig" dieet van havermout in bouillon, groenten, diepvries kabeljauw en rijst. Ik reageer alleen zo slecht op bepaalde nieuwe dingen en dat maakt het lastig want soms wordt ik echt doodziek als ik doorga en moet ik ook nog blijven functioneren op werk etc. Ik heb ook eerlijk gezegd niet genoeg geld voor alle supplementen de gehele tijd, loop daar vreselijk op leeg. Alles is zo duur...dus dan wordt het toch dingen achter elkaar proberen ipv tegelijk.
Ik ben wel geboren met problemen, 8 mdn couveuze, had een spruw infectie en een infectie van wat ze niet wisten waarvan. (verhoogde leucocyten) deze heb ik m'n gehele leven gehouden af en toe verhoogde leucocyten en dokters die voor raadsels stonden. (kan mcas zijn)
Mijn oma had al problemen en opa ook, oma koemelk allergie en darmproblemen en mijn opa een soort MS, zijn moeder ook en beide zijn niet oud geworden.
In de famillie fibromyalgie klachten, koemelkallergie, histamine klachten alleen minder heftig. Bij mij is het getriggerd door stress en volgens mij ook een hormoon onbalans.
Ik kreeg op mijn 13e de pil vanwege heftige menstruaties en volgens mij is er toen oestrogeendominantie ontstaan want de jaren erna kwamen er blaasontstekingen en op mijn 16e/17e cystes in de borsten wat nooit meer weg is gegaan. Werd wel minder nadat ik met de pil gestopt ben toendertijd. Alleen toen ontstonden de darm problemen na een infectie met het norovirus en daarna na 2x voedselvergiftiging? of reactie op alcohol. (ik was jong, feesten was belangrijk) Die nooit meer over zijn gegaan en toen kwam ik er achter dat ik op bepaalde voeding reageerde etc. en is het beter geworden door die voeding te schrappen. Ik kreeg vreselijke "aanvallen" waarbij mijn darmen verkrampten en alles er uit gooiden. Voelde alsof ik dood ging en dat kon wel 4u lang duren. Kreeg angst om te eten, angst voor de wc, angst om de deur uit te gaan. Dat heb ik gelukkig niet meer sinds mijn veilige dieet maar toendertijd wist ik niets van histamine en hoe dat op je lichaam werkt en wat het allemaal in gang zet. Het heeft wel z'n sporen achter gelaten. (uiteraard wel prof hulp bij gezocht)
Op m'n 27e kreeg ik dus nog dat ernstige ongeluk en sindsdien kan ik zo wat niets meer, echt heel frustrerend. Klachten zijn de afgelopen jaren ook erger geworden ipv beter en het frustreert me dat ik niet kan eten wat goed/ gezond voor me is.