A
Appeltaart
Guest
Mijn oude account kon ik niet meer terugvinden. Tijdens de gehele (corona) crisis niet de minste behoefte gehad aan negativiteit maar wel een zijdelingse meelezer geweest. Wat ik me oprecht en serieus afvraag: worden jullie nou nooit eens moe van al die complotten en overal een dubbele bodem in (willen) zien/zoeken? Ik heb familie in de Oekraine en bel of app elke dag met ze. Wat je op het nieuws ziet is geen fake nieuws. Was het maar zo'n feest. Wacht maar tot je zelf echt een tanker in je achtertuin ziet of op elke hoek van de straat een soldaat. Het is niet grappig. Er gaan onschuldige burgers dood. Dat is nooit grappig. Al die wilde verhalen ten spijt kan niemand er meer onderuit dat Poetin een gevaarlijke en megalomane man is die gewoon ouderwets landjepik wil doen op zijn ouwe dag. Die zit zijn bijna-pensioen uit op zijn mega landgoed zo groot als een middelgroot dorp en die is echt de lachende derde. Het zal hem jeuken wie er allemaal dood gaan. Hij wil gewoon alle landen die grenzen aan de Sovjet Unie terug hebben. En verzint de meest idiote excuses daarvoor. Dat er onder het bewind van Biden 'ineens' oorlog is is natuurlijk lekker makkelijk. Onder het bewind van Trump heeft Poetin weeldig kunnen tieren. Het is gewoon de timing die Biden tegen heeft. Die vent doet ongelooflijk goed werk. Wees ook gewoon eens eerlijk en geef eens iets toe. Waarom moet (extreem) rechts altijd (extreem) rechts blijven. Het lijkt er vooral op dat je waar de rest links gaat jij rechts gaat gewoon omdat het 'kan'. Ik weet inmiddels precies wanneer er weer iets in de wereld speelt men hier weer precies het tegenovergestelde beweerd. Het lijkt erop dat men hier vooral heel erg zichzelf zit te overschreeuwen en bang is de controle te verliezen. Dat was met corona zo en dat is nu met de Oekraine zo. Er is oorlog. En dat is afgrijselijk. Onschuldige mensen en kinderen worden geraakt. Om helemaal fukking niks! Niks rechtvaardigt wat deze achterlijke klootzak in zijn schild voert. Helemaal niks. En als je hier met droge ogen kan lopen beweren dat het allemaal wel meevalt en oorlog bij het leven hoort en het fake is en er helemaal geen slachtoffers zijn gevallen en Poetin goed bezig is dan houdt het gewoon op. Noem mij dan maar een troll. Blokkeer me maar. Maar ik zit echt met stijgende verbazing en met tranen in mijn ogen te lezen wat er hier wordt uitgekotst. Ga je godverdomme zitten schamen! Heel en heel diep.