Omvolking

Of neen, toch niet, industrieel ingenieurs, die zijn nl. praktischer ingesteld zoals we duidelijk zien.

Dit zijn echt wel Antifa/ soros strijders! Die hebben een flink stapeltje biljetten gehad. Die lui doen alles voor centjes, kunnen ze weer mooie merk tasjes en merk schoentjes kopen.
Want waar zijn nu dan die agressieve gewelddadige Franse politie die de gele hesjes zo hard toetakelde? Heel verdacht als je het mij vraagt. Misselijkmakend.

Leuke optocht in Londen.

Mondmasker en hoofddoek... Eigenlijk kunnen ze beter maar meteen een boerka aan doen!🥳

Blanken zijn door en door slecht.

Nederland is ook een zeer intolerant land.
In Nederland worden dagelijks blanke boeren vermoord.
In Nederland worden vrouwen en ongelovigen gestenigd.
In Nederland worden homo's van daken gegooid.
In Nederland is heel veel discriminatie.
In Nederland worden dagelijks moskeeën aangevallen.
In Nederland is een groot probleem met extreemrechts.

Er is geen intoleranter land dan Nederland.

En Nederland is erg vrouwonvriendelijk! Vrouwen hebben geen gelijke kansen, en geen gelijk salaris, ze staan ook alleen maar achter het aanrecht... man man man... of ik bedoel mens mens mens...

Met alle respect, maar uit de oordelen van de commissie gelijke behandeling (tegenwoordig mensenrechten.nl) blijkt dat de arbeidsdiscriminatie onder geen enkele bevolkingsgroep (t.o.v. o.a. LBGT'ers, allochtonen, mensen met een andere religie etc etc) in Nederland zo groot is dan onder (zwangere) vrouwen. En voordat ik hierover wordt afgeschoten: ik begrijp dat. Vrouwen, vooral degenen met kinderen, zijn een blok aan het been van heel veel werkgevers. Zij vormen namelijk een hoge kostenpost. Als werkgever zou ik eerlijk gezegd ook liever geen vrouwen in dienst willen die dat willen combineren met een gezin. Al helemaal geen alleenstaande. Vrouwen worden in dit land doorlopend voorgelogen over hun mogelijkheden (zowel mbt tot hun eigen fysieke en mentale mogelijkheden om op die manier te "multi-tasken - waarom moeten we daar trots op zijn? - als hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt) en ze slikken het als zoete koek. Met de extreme woonlasten is wel of niet werken, ook voor vrouwen in een stabiele relatie, trouwens niet eens meer een keuze. De realiteit is dat je als moeder wordt geconfronteerd met die ongelijkheden (behalve als je bv in de zorg werkt of een ander type werkgever hebt dat afhankelijk is van vrouwen), maar er niets aan doet. Ben je vervelend dan vlieg je er ook gewoon uit. Dat geldt ook voor mannen. Wat vrouwen zelf kunnen doen is gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn met de kansen en beloning die daarbij horen, niet in zeven sloten tegelijk lopen (het anti-depressiva gebruik onder vrouwen is de afgelopen jaren astronomisch toegenomen),of géén gezin beginnen en voor een carrière kiezen. Vrouwen die echt een gelijkwaardige loopbaan willen die kunnen dat in de meeste Europese landen. De problemen beginnen op het moment dat iemand probeert dat te combineren met haar gezin en denkt op het werk dezelfde kansen en mogelijkheden te hebben dan iemand zonder gezin. Zo werkt het namelijk niet en misschien is dat maar goed ook. Ik heb me vaak afgevraagd waarom de focus van het feminisme niet ligt op het faciliteren van zorgtaken ipv het propageren van "empowerment", tbv de arbeidsethos. Het is gewoon lachwekkend hoe hard vrouwen hier blijven intrappen.

Hoe weet Muze op twitter dat het om een Afrikaanse moslim gaat? Dat verzint hij er volgens mij gewoon echt zelf bij. Zulke berichten deel ik dus niet, ga je geheid commentaar op krijgen. Dat zag ik al onder het twitter bericht.

En Nederland is erg vrouwonvriendelijk! Vrouwen hebben geen gelijke kansen, en geen gelijk salaris, ze staan ook alleen maar achter het aanrecht… man man man… of ik bedoel mens mens mens…
Het is maar hoe je het interpreteert. Van alle oordelen van de Commissie Gelijke Behandeling (tegenwoordig College voor de Rechten van de Mens) over discriminatie gaan veruit de meeste over vrouwen (zwanger of met kinderen) en niet over bv LBGT'ers, mensen met een andere religie, handicap, politieke gezindheid. Werkgevers willen geen vrouwen met kinderen in dienst. Zij zijn namelijk een liability. Dat valt best te begrijpen vanuit het gezichtspunt van een werkgever/ondernemer. Het feminisme promoot "empowerment" en arbeidsdeelname van vrouwen en niet het faciliteren van zorgtaken (oftewel men probeert daarvan een deel af te schuiven op mannen, die over het algemeen passen voor de extra werklast die daardoor ontstaat). Op deze manier worden vrouwen (en ook mannen) voor de gek gehouden en worden onrealistische verwachtingen gecreëerd mbt werkende moeders. Ik ben van mening dat in Europa iedere vrouw die dat wil carrière kan maken, vergelijkbaar met mannen, maar zodra er een gezin is dan liggen de kaarten anders. Alleen wordt nergens dat onderscheid gemaakt.

Ik ben van mening dat in Europa iedere vrouw die dat wil carrière kan maken, vergelijkbaar met mannen, maar zodra er een gezin is dan liggen de kaarten anders. Alleen wordt nergens dat onderscheid gemaakt.

Ik ben van mening dat vrouwen niet weten wat ze willen. Vrouwen beginnen als 'strong independent women' aan een carriere en komen dan na verloop van tijd tot de ontdekking dat de biologische klok tikt, waarna ze 'ineens' zwanger worden. Geen enkele werkgever kan hier rekening mee houden en ze willen al helemaal niet beschuldigd worden van 'zwangerschapsdiscriminatie'. Vrouwen vervullen een dienstbare rol in de samenleving wanneer ze full-time moeder zijn voor hun kinderen. Laten vrouwen dat doen wat mannen niet kunnen, nl. zwanger worden. Laten mannen doen wat vrouwen niet kunnen, nl. carriere maken. Wij zijn er oneindig veel beter in dan vrouwen, omdat we competitief ingesteld zijn. Ik zie niets dan ellende bij zgn. 'carrierevrouwen'. Ze zijn allemaal single en vaak kinderloos of gescheiden met kind(eren). Stop met die onzin en vervul gewoon je natuurlijke rol, jullie zullen je NOOIT kunnen meten aan mannen - niet fysiek, niet mentaal en niet spiritueel, ain't gonna happen.

Mike

Ik denk dat je hier mbt de competitieve beroepen absoluut gelijk in hebt. Er zijn daarnaast vele andere werkvelden waarin iemand een succesvolle loopbaan kan hebben.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan