Ons verhaal...even voorstellen: Reiziger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Reiziger
  • Startdatum Startdatum
@fatsnotbad

dank je wel Mike, ik dacht dat het twee verschillende merken waren
 
Hoe weet je dat je dochter koemelk-allergie heeft? Een test gedaan? Zoniet dan kan het lactose intolerantie zijn. puistjes en jeuk. Mijn huisarts wist niets over lactose.
 
@liesje

Ze heeft geen test gedaan, het is eerlijk gezegd meer een gebruikelijk woord wat we hier thuis gebruiken voor haar symptomen. Het ziekenhuis gaf destijds aan dat ze geen test op haar leeftijd kon doen (ze was toen ongeveer een jaar), reden was dat gezien haar leeftijd toen nog niet kon vastgesteld worden of het zeker koemelkallergie zou zijn (of dat klopt weet ik niet). Ze hebben haar toen wel "speciale" melk op recept gegeven, gelukkig heeft ze die nooit gedronken!

Ze kan nu meer hebben dan een jaar geleden, als ze toen melk binnen kreeg dan zag je dat ze er gewoon beroerd van werd en ze kreeg gelijk uitslag op dr gezicht, dit was trouwens geen rauwe melk. Later gingen we over naar biologische kaas, daar merkte we op dat ze er geen uitslag van kreeg, nu sinds enkele maanden proberen we dr ook rauwe melk te geven, daar reageert ze goed op alhoewel ze pas geleden een verwarmde versie van de rauwe melk kreeg, waar ze wel wat slap van werd (mogelijk te veel verwarmd waardoor het dezelfde effect krijgt van gepastureerd melk).

De uitslag die ze krijgt jeukt wel, dat merken aan dat ze er aan wil krabben, daarbij moet wel gezegd worden dat ze dit niet heel het jaar door heeft, de laatste keer dat ze deze vorm van uitslag heeft gehad is een jaar geleden. Er moet ook bij vermeld worden dat dit niet de uitslag is die ze normaal gesproken heeft bij het eten van noten en drinken van zuivel.
 
Sinds enkele dagen is mijn huid/gezicht, geelachtig van kleur geworden, weet iemand waar dat op duid?

-Ik ben gezonder gaan eten en drink/eet dagelijks rauwe melk/room, roomboter.
-Zonnebloemolie koken/frituren we al bijna een maand niet meer mee, daarvoor in de plaats gebruiken we (boeren)roomboter en koudgeperste olijfolie.
-Wittemeel/gluten eet ik niet meer, ik moet zeggen dat het nog wel moeilijk is om iets vervangends daarvoor te vinden (ontbijt/lunch/diner), momenteel gebruik ik als basis voor een goed maaltijd(lees: een maaltijd dat vult) bijna alleen maar witte rijst(die ik +- 8 uur in water doe met citroen water om de fytaten er uit te halen en het makkelijker verteerbaar te maken).
-We willen voor brood zelfgemaakte rogge/spelt zuurdesem maken, alleen zijn we daar nog niet mee begonnen omdat we momenteel bezig zijn met een "starter" maken voor de rogge/spelt

Ik hoor graag jullie bevindingen en als het mogelijk is om ook eerder vragen te beantwoorden, heel graag.

Mvg,

Reiziger
 
Dat is geelzucht, veroorzaakt door terugstroom van gal in het bloed. Je galwegen zitten volledig verstopt en ik raad je dan ook maandelijkse lever- en galreinigingen aan.

Mike
 
@ fatsnotbad,

oke, bedankt voor je antwoord Mike! Ik heb het niet eerder gehad zover ik weet, wat ik me afvraag is of het te maken heeft met dat ik nu wat gezonder ben gaan eten?

Ik ben in iedergeval benieuwd naar de lever en gal reiniging.

@Milleke,

bedankt voor de tip! Ik geef wel de voorkeur aan een zo natuurlijk mogelijk product, dus geen capsules/smaakjes e.d. Hierbij kom ik gelijk ook op de vraag, hoe het zit met kinderen onder de 2 jaar, is het gebruik van levertraan/boterolie veilig voor ze? Zo ja, is het ook mogelijk om de levertraan in eten of/drinken te doen zodat ze het alsnog binnenkrijgen zonder dat ze het uitspugen? Ik ben namelijk (nog) niet overtuigd van de goedheid van smaakjes e.d die toegevoegd worden, ook al zijn ze natuurlijk. Misschien dat jij of iemand hier een goed antwoord op kan geven.

Reiziger

 
Kinderen mogen ook al levertraan/boterolie, vanaf 3 maanden tot 12 jaar ongeveer een 1/2 teaspoon/2,5 ml, zonder smaakje zou je het door een smoothie kunnen doen. Ik vind kaneelolie zelf geen probleem en dit maakt het voor mij erg lekker weg te happen.

Dit is wat er op de site van Green pastures over wordt geschreven:

How Much Fermented Cod Liver Oil and High Vitamin Oil and how to take?
Today's society has defined similar supplements by a couple molecules and presents them in some specified measurement such as IU’s or mcg of this or that molecule. And the populace takes these products and compares them based on one or two molecules without regard the other thousands of other molecular structures and decides on how much to take.

Throughout history people would take Fermented Cod Liver Oil (as this is the only type that was made until the industrial revolution). And when they were stressed the bigger spoon would come out. I have concluded that this is how one approaches Fermented Cod Liver Oil and High Vitamin Butter oil.

To Follow is a common range of amounts and some idea’s on how to take.

2-3 years and under... Drops hidden in food is most common. Some take more

3-5 years... In our house, once the child reaches discipline age, we make taking these oils a part of their job. There is no discussion on the subject. If they grumble they get a second dose. Typically the grumbling will stop once they realize there is no deviation from the plan. And within a couple wks the child will figure out how to take. Typical range is 1/4 to 1 tsp

Some idea’s include:
+ chase the oil with warm water (common in our house)
+mix with honey, maple syrup, or other creative idea’s
+mix with tomato juice, grape juice or other stronger juice

6 years and up. Most common range for amount to consume is 1/2 to 2 tsp per day. If taking capsules then 3-6 capsules is most common. I have heard some, guided by practitioners or others, take 1-3 tablespoons per day. This is the exception and not the rule.

Other idea’s on how to take

+ mix in smoothie
+ mix with juice
+ take 1-2 ounces of warm water, put the oils in the water and down like a shot. I do this as many others... It is called the Viking liquor shot... A good loud ahhh after taking helps the psyche.
+ mix with different foods. Yogurt is common. About 1 tablespoon to 1/2 to 3/4 tsp
+ stick with capsules...the easiest and most common way to take
+ make frozen yogurt/fruit ice pops

Your creativity is the only limiting factor in devising a plan of attack. Usually, if one sticks with a discipline approach, a few weeks of work pays off and the routine of taking these products is not a big chore. One usually will find they miss the routine if skipped.
http://www.greenpasture.org/public/FAQ/#1
 
@ fatsnotbad

bedankt voor de info, zo'n lever/galreiniging. Ik ga kijken wanneer ik mijn eerste lever/gal reiniging kan gaan doen. Waarschijnlijk zal ik dan gaan voor jou smoothie inplaats van het appelsap drinken ter voorbereiding van de reiniging, ik ben alleen benieuwd waarom er word aanbevolen om ook het "wit" van de citroen e.a fruit er op te laten en eveneens de pitten?

@ Tanja

eveneens dank voor de info, weet jij of iemand anders wat het verschil is tussen (los van de prijs en smaak) deze: http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...fused_Organic_Coconut_Oil_Caramel_780gr..html en deze:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...eugen/Blue_Ice_Royal_Chocolade_240ml_gel.html

en wat is de beste keuze, één van deze bovenste twee of de Blue Ice Fermented CLO 237ml ?

als laatste, is mij nog niet duidelijk of een smaak toevoeging aan deze olie minder goed is dan de neutrale variant, misschien dat iemand mij hier een bevredigend antwoord op kan geven...

Reiziger
 
Ja de eerste is boterolie, fclo met kokosolie, op zich een prima combinatie, nadeel is dat je er meer van moet nemen en als de smaak niet bevalt moet je dus grotere happen van iets dat je niet lekker vind nemen, de tweede is de combinatie boterolie fclo dus zonder de kokosolie, fclo is dus alleen levertraan.

De smaakjes zijn voor zover ik kan overzien natuurlijke aroma's, ik weet dat met kaneelolie niks mis mee is als je er niet allergisch voor bent. Ik heb wel vertrouwen in het bedrijf dat ze er geen rommel in stoppen, maar misschien weet iemand anders meer over de gebruikte aroma's?
 
oke, ik zou inderdaad graag horen of iemand meer weet over de aroma's(smaken) die toegevoegd worden aan de Blue Ice fclo of dat een verschil maakt.

iets anders, ik kom er momenteel niet uit met wat ik in de ochtend/middag/avond kan eten, liefst iets wat lekker is en goed vult. Ik eet namelijk nu al een tijd (zoveel mogelijk) glutenvrij, geen brood e.d. Ik eet bijna elke dag als basis recept "rijst" en dan met ei,vlees of vis, zoals jullie begrijpen is dat niet goed en op een gegeven moment wil je ook wel weer iets anders, kan iemand van jullie wat gezonde ideeën geven? liefst geen salades want dat vind ik te luchtig/niet echt vullend
 
je zoekt een glutenvrije koolhydratenbron naast rijst? Keus genoeg: gierst, mais, boekweit, quinoa, amaranth. De smaken van Blue Ice zijn allemaal 100% natuurlijk, mijn favoriet is kaneel.

Mike
 
Zoete aardappel/bataat is ook een goed idee. Voor recepten kun je ook op mijn site kijken. www.gezondgestel.nl
 
@fatsnotbad,

Mike, bedankt voor de suggesties en het antwoord op de smaken van blue ice fclo! mais begreep ik van dat er veel suikers in zitten, klopt dat ? zo ja, mag het dan slechts met regelmaat gegeten worden als afwisseling?

Wij willen graag ook onze kinderen van de blue ice fclo geven, hoelang doe je ongeveer met een fles blue ice fclo, uitgaande van twee volwassenen en 2 kinderen van 1 en 2 jaar?

@Tanja,

bedankt voor de suggesties en de link naar je website.


Nog een gegeven, ik ben er inmiddels achter dat er in de bekende supermarkten (bio winkels/supermarkten zijn hier "niet" bij inbegrepen), AH, Jumbo, Plus, Hoogvliet, Lidl/Aldi en alle andere supermarkten grotendeels troep word verkocht, nou ben ik benieuwd of er nog producten zijn in deze supermarkten, die nog wel "veilig" gekocht en geconsumeerd kunnen worden?

Mocht er hier nog geen topic over gestart zijn, lijkt jullie het dan de moeite waard om daar een topic over te starten? Doel hiervan is dat ieder "veilige/gezonde" producten plaatst met daarbij de naam van de desbetreffende supermarkt, zodat andere daar profijt van zullen hebben.

Reiziger
 
Mijn zoontje van 1 jaar en me dochter van 2, die krijgen bijna dagelijks uitslag op hun wangen tijdens/na het eten en bij mijn dochter komt er ook uitslag op haar armen erbij. Als het gaat om m'n dochter dan jeukt ze aan de armen, de uitslag op hun gezichten zitten ze beide niet aan.

Nou heb ik deze vraag al een tijd geleden voorgelegd, alleen is die vraag onbeantwoord gebleven, wellicht dat iemand van jullie deze vraag alsnog kan beantwoorden en wat meer duidelijkheid kan geven wat de oorzaak en eventuele remedie er voor is.

Ik vermoede zelf eerst dat het te maken heeft met een tekort aan maagzuur, waardoor ze de eiwitten niet goed kunnen verteren, zodoende eten ze met ons mee en krijgen ze ook veel meer gezonde vetten (roomboter van de boer en olijfolie, zowel verwarmd als onverwarmd) binnen.

Voorbeeld van een maaltijd van vanavond waar ze beide uitslag van kregen en me dochtertje ook nog eens jeuk op de handen/armen:

Glutenvrije pasta (mais) met kip (gebakken in roomboter), groenten (ui, knoflook, champignons, courgette), kruiden ( kurkuma, gember, zwarte peper, keltisch zeezout), creme fraiche en kokosmelk.

Ik hoor graag wat jullie kijk is op het bovengenoemde, en eveneens of het mixen van verschillende vetten in een maaltijd (roomboter en olijfolie) geen kwaad kan.

Reiziger
 
@ reiziger, wat betreft de jeuk, ik zou zeggen van de creme fraiche. (lactose)
Daar kom je snel genoeg achter. Even de melk laten staan, minstens een week.
En daarna geitenmelk proberen.
Ik heb zelf een koemelk-test gedaan, kwam niets uit. Lactose testen is blijkbaar ingewikkelder.
Maar mijn jeuk en puistjes is zo duidelijk dat het de lactose is.
 
PS. Geitenyoghurt gaat bij mij goed, slagroom minder goed. (is koe). Roomboter (koe) en kaas (geit) gaan goed.
 
Ik vermoede zelf eerst dat het te maken heeft met een tekort aan maagzuur, waardoor ze de eiwitten niet goed kunnen verteren, zodoende eten ze met ons mee en krijgen ze ook veel meer gezonde vetten (roomboter van de boer en olijfolie, zowel verwarmd als onverwarmd) binnen.

En vervolgens beschrijf je een MAGERE maaltijd die HOOG IN EIWITTEN (en koolhydraten) is: maispasta (suiker), groente en kip (weliswaar in boter met creme fraiche en kokosmelk).

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan