Ons verhaal...even voorstellen: Reiziger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Reiziger
  • Startdatum Startdatum
Na wat onderzoek over de voordelen van magnesium, willen we graag magnesium voor het hele gezin aanschaffen om de nodige tekorten aan te vullen van magnesium, nou willen we natuurlijk dat de magnesium optimaal word opgenomen en lazen we op de site van poekie dat je op een goedkopere manier met magnesiumvlokken een olie kan maken die je op je huid kan smeren. Nou lazen we dat magnesiumchloride(magnesiumvlokken waar je olie mee maakt) grotendeels niet word opgenomen en dat daarin tegen magnesiumsulfaat beter word opgenomen, weet iemand of deze bewering klopt?

adviseurs die zechstein magnesium(chloride) verkopen, beweren dat het voor 70% word opgenomen als je de magnesium(chloride)olie insmeert op de huid.

Ik hoop op een verhelderend antwoord van iemand die hier wat meer diepgaandere kennis over heeft.

Mvg,

Reiziger
 
Wij hebben de fclo met kaneelsmaak binnen gekregen van green pasture, trouwens heel goed te doen de smaak en ik vind het zelfs lekker!

Nou begrepen we voordat we het hadden aangeschaft dat je er ten opzichte van andere levertraan lang mee kan doen, omdat je er minder van nodig heb. Ik las ook dat je er ongeveer 4 maanden mee kan doen, nu we de dosering even bewust hebben bekeken, doen wij er niet eens 12 dagen mee, dat zou dus betekenen dat we meer dan 2 flesjes per maand moeten bestellen, voor ons is dat financieel niet haalbaar op dit moment, ook al willen we het heel graag. Graag zouden we willen weten wat een alternatieve oplossing hiervoor is, zou iemand hier in mee kunnen denken?

Dosering die we p/dag gebruiken:

Moeder: 10ml (i.v.m borstvoeding)
Twee kinderen: 2,5ml per kind (5ml totaal)
Ik: 5ml

Ps. de vorige vraag over magnesium, horen we ook graag wat jullie bevindingen daar over zijn.

Alvast bedankt!

Mvg,

Reiziger
 
Over magnesium is veel geschreven op het forum. Oraal is magnesium citraat de beste keuze. Verder zijn (voeten)baden met magnesiumvlokken en het smeren van magnesiumolie (zelfgemaakt van de vlokken) een goede keuze.
 
Magnesiumchloride werkt voor mij goed. Ik spray het 's ochtends op buik en rug en douche het 20 minuten later weer af.
Daarnaast neem ik magnesium voetenbadjes die ook zeer ontspannen werken. Voor het slapengaan nemen, is daarom aan te raden.

Die olie om te sprayen kun je zelf maken van die magnesiumvlokken van bijv. Zechsal. 50/50 mengen met water.

Ik neem daarnaast ook magnesiumcitraat om in te nemen.
Vanwege kwikvergiftiging heb ik nogal veel magnesium nodig.

Mark
 
@Heksje,

Allereerst bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad heel wat informatie gezocht en gevonden op het forum, maar het is mij niet duidelijk wat de beste keuze is. De onduidelijkheid is er voor mij vooral omdat sommige spreken van bijwerkingen bij orale inname en daarom het op de huid smeren prefereren, toen ik dacht dat het smeren op de huid de beste manier is, las ik dat het grotendeels word afgebroken. Ik las ook dat magnesiumsulfaat word gebruikt om te ontgiften d.m.v voetenbaden e.d.

Kortom, zoveel soorten magnesium en verschillende manieren van gebruik, wat ik dan graag wil weten is of er niet een soort is die je kan blijven gebruiken zonder bijwerkingen (vandaar dat ik de voorkeur gaf aan het smeren op de huid van magnesiumchloride in eerste instantie) en waarbij de opname optimaal is.

Mvg,

Reiziger
 
@watisgezond,

Eveneens bedankt voor je antwoord Mark.

Waar merk je aan dat de magnesiumchloride goed werkt bij jou (naast het ontspannen gevoel), heb je ook een bepaalde reden dat je het op de buik en rug smeert, ik vind dit soort dingen namelijk wel interessant om te weten.

Houd je trouwens ook een bepaalde maximale dosering aan of is het op basis van ervaring?

Reiziger
 
Ik heb vaak (spier)pijn onder in m'n rug en ook m'n bilspieren vaak. Als ik de magnesiumolie daarop spray, voel ik de pijn na een minuut of 10 wegtrekken. Slapen gaat ook beter.

Verder wordt gezegd dat de buik, oksels en voeten goede opnameplekken zijn.

Sowieso heeft magnesium veel functies in het lichaam.

Tot 500 mg moet sowieso geen kwaad kunnen, maar je kunt het rustig opbouwen, dan merk je wat het voor je doet. Zelf ervaren.

Mark
 
Goed om te lezen dat het heeft geholpen om de pijnen te verhelpen.

In die richting zocht ik het inderdaad of bepaalde plekken een betere opname hebben, erg interessant om te weten en bedankt voor het delen van je ervaring!

Misschien kan je het een keer tussen de schouders en de nek in proberen, dit is namelijk in de cuppings/hijama geneeskunde een centrale plek die word gebruikt om vele aandoeningen/ziektes te verhelpen, waaronder pijnen in de onderrug... zie nr 1 en 55 op de foto voor deze plek:

http://www.zaynab.fr/wp-content/uploads/2013/08/hijama-et-gyn%C3%A9co1.png

wellicht dat dit ook bij het insmeren van de olie effectiever werkt op de onderrug pijnen, in ieder geval de moeite waard om te proberen.

Mvg,

Reiziger
 
graag gedaan,ik ben benieuwd of het werkt....

ps. als iemand ons met de volgende vraag kan helpen, heel graag!



Wij hebben de fclo met kaneelsmaak binnen gekregen van green pasture, trouwens heel goed te doen de smaak en ik vind het zelfs lekker!

Nou begrepen we voordat we het hadden aangeschaft dat je er ten opzichte van andere levertraan lang mee kan doen, omdat je er minder van nodig heb. Ik las ook dat je er ongeveer 4 maanden mee kan doen, nu we de dosering even bewust hebben bekeken, doen wij er niet eens 12 dagen mee, dat zou dus betekenen dat we meer dan 2 flesjes per maand moeten bestellen, voor ons is dat financieel niet haalbaar op dit moment, ook al willen we het heel graag. Graag zouden we willen weten wat een alternatieve oplossing hiervoor is, zou iemand hier in mee kunnen denken?

Dosering die we p/dag gebruiken:

Moeder: 10ml (i.v.m borstvoeding)
Twee kinderen: 2,5ml per kind (5ml totaal)
Ik: 5ml

Alvast bedankt!

Mvg,

Reiziger
 
Ik gebruik nu bijna een week Magnesiumchloride in olie vorm om mijn lichaam van magnesium te voorzien, nou merkte ik er tot nu toe nog weinig van behalve dat ik licht vermoede dat ik er moe van werd (ontgifting?)...echter kreeg ik vanochtend erg spierkramp in mijn kuiten (geen pretje om dat mee te maken bij het wakker worden).

Nou heb ik al jaren geen spierkramp meer gehad tijdens het slapen of wakker worden (eerst had ik dat regelmatig bij mijn benen en kuiten) Kan iemand dit verklaren op basis van eigen ervaring en/of onderzoek?
Mvg,

Reiziger
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan