Optimistisch, ja dat ben ik in de basis zeer zeker. Maar ook dwars en koppig, wat ik voor mijn gevoel nu ook echt nodig heb om deze manier voort te zetten. Met optimisme alleen redt ik t niet als het gaat om me staande te houden in mijn omgeving. Daarnaast is het ook een heel gesleep met liters rauwe melk, bakjes eten en weet ik veel meer wat ik allemaal meeneem naar t werk of als ik een paar uur weg ga. En voortaan dus ook bitterzout
Vet verdraag ik redelijk op t moment Rapunzel. Gisteren iets minder vet gegeten, überhaupt minder gegeten en gedronken, want misselijkheid weerhoud me van eten en drinken en bitterzout stilt de honger. Vandaag gaat t tot op heden weer goed. Ook het eten van kokosolie. Vandaag voor het eerst geen milde reiniging gedaan. Stond me gevoelsmatig tegen, dus een keer overgeslagen.
@ Ikie, ik weet geen andere manier om van de galstenen af te komen. Ik heb t geluk nooit last te hebben van ongemak tijdens de zuivering. Alleen ervoor en erna. Toen ik 24/7 pijn en ongemak had, keek ik juist uit naar de zuivering, omdat ik dan 24 uur pijnvrij was. Mijn doel is nog niet dat mijn lever ervan opknapt, daarvoor zit er nog te veel rotzooi in. Ik ben dus nog steeds stenen aan het lozen en andere rotzooi. Ik ga ervan uit dat dit eerst gedaan moet worden, voordat mijn lever de kans krijgt echt te gaan herstellen. Ondanks dat Morritz stelt dat iedereen er maximaal 12 keer over doet om schoon te worden sta ik er niet van te kijken als ik meer reinigingen nodig heb. Mij maakt het niet uit. Ik zie wel wat mijn lichaam aangeeft. En ja, er zit ook een psychisch aspect bij. IK ben zelf bezig om mijn lichaam in een optimale staat te krijgen, nadat ik voornamelijk uit ontwetendheid mezelf ten gronde heb gericht. En dat voelt gewoonweg goed.
Je zegt, ik kon alles eten. Nou, ik niet meer! Ik kon eigenlijk niets meer verdragen en alles wat ik in mijn mond stopte ging naar binnen met angst, angst voor nog meer pijn, nog meer ongemak. Angst geeft stress en stress voel je op je zwakke plek, in mijn geval de lever/galblaas. En zo blijf je in een cirkel zitten.... Door volgens de principes van wapf aan te gaan houden ben ik weer kunnen gaan eten, echt eten en zonder angst. Heerlijk! En ja, het is een gedoe. Maar ook hier zit weer een psychisch aspect,voor mij dan toch. Al jaren had ik een hekel om boodschappen te doen in de supermarkt. Ik kwam er liever niet dan wel. Nu rij ik een paar keer per week echt met plezier mijn rondje boerderijen en voel me er erg goed bij.
Ik ben nog zeker niet op een goede basis en t ontgiften door de reinigingen en de voeding is nog in volle gang. En ja, ik heb er zeker last van! Maar lang niet zoveel last als daarvoor
en ja, ook ik ben weleens ongeduldig.... Ook ik wil graag een stijgende lijn omhoog, maar er zijn te veel invloeden, intern en van buitenaf, waardoor het een hobbelige weg is. Het doel is bekend, optimale gezondheid, maar de reis er naar toe wordt vast en zeker ook een mooie belevenis!