oorlog tegen de boer

Twitter-draadje van Robert Bor over de dubieuze meetmethodes van het RIVM om ammoniakuitstoot te meten:

Mike

Mee eens. Boeren, het probleem is niet stikstof. Ook niet CO2. Het probleem is de politiek. Wijzen naar andere stikstofverbruikers is je laten uitspelen tegenover andere hardwerkende Nederlanders. Verdeel en heers is het oudste machtsspel ter wereld!

Mike

Waarom toch deze tweedeling tussen de boeren? Waarom niet als 1 team?

Waarom? Omdat niet alle kikkers in 1 kruiwagen passen. En ze zijn zo slim om dat te erkennen en ipv elkaar de tent uit te vechten over wat de beste strategie is. Kiezen ze ervoor om in overleg apart te opereren en elkaar aan te vullen.
De media sprong er natuurlijk direct bovenop om er weer een onvriendelijke scheiding van te maken.
Zie het maar als een ouder stel die gaat latten. Ze hebben hun eigen leven en willen dat zo houden en vinden het ook gezellig om bij elkaar te zijn. Het beste van 2 werelden denk ik zo. De een is gematigd en de ander wil er met gestrekt been in.
Dat geldt ook voor de mensen hier. Kies hoe je mee wilt doen.
1) veel delen en je mening geven via social media en aan de koffietafel natuurlijk
2) een nl-vlag kopen, dan kun je die bij elke actie onderste boven hangen of wanneer jij wil
3) kiezen aan welke actie je mee gaat doen
4) mobiliseer je eigen kliekje om mee te nemen
5) ga je dan anoniem of kies je een shirt of neem je een spandoek mee?

Tot je dienst, maar als Agractie of FDF Schiphol gaat blokkeren of bezetten schieten ze zichzelf in de voet en verspelen ze alle krediet dat ze nu wel genieten bij de Nederlandse bevolking.

Mike

Ik ben het met Mike eens.
Als dit gaat gebeuren dan haken veel burgers af vrees ik. Dat zou doodzonde zijn. Dus hopelijk blijft Schiphol uitgesloten.

Top! Ook de Duitse, Belgische en Franse boeren gaan in protest. Zij hebben het protest van de boeren in Nederland gevolgd en gaan nu ook over tot actie.

https://www.boerderij.nl/Home/Nieuws/2019/10/Duits-boerenprotest-aangekondigd-481694E/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan