oorlog tegen de boer

Dan had Lientje beter van af het begin zich tegen Pieter kunnen uitspreken inplaats van het voor hen opnemen tenkoste van haar eigen partij.

Hoi, ik hoorde vandaag via via dat ivermectine ook zou helpen tegen blauwtong virus. Weet een van jullie hier wat van? Ik kon hier via zoeken in forums niet veel vinden.

Hoi, ik hoorde vandaag via via dat ivermectine ook zou helpen tegen blauwtong virus. Weet een van jullie hier wat van? Ik kon hier via zoeken in forums niet veel vinden.
Goeie vraag, was hier zelf ook wel benieuwd naar. Dit is wat ik kon vinden. Heb het alvast even door vertaler gehaald:

Een ander veelbelovend vooruitzicht is de toepassing van ivermectine om infectie, replicatie en overdracht van arbovirussen binnen geleedpotigen te richten. Er wordt aangetoond dat nanomolarconcentraties van ivermectine die geen artroopodicidaal waren, de infectie en verspreiding van het Bluetongue-virus in het Culicoides-sonorensis- en dengue-virus bij Aedes albopictusAedes-albopictusmuggen (tabel3,33, figuur) aanzienlijk verminderde. 3 )

1698577355637.png

En dit nog gevonden (vertaling):
Hoewel er geen significante sterfte was tussen behandelings- en controleinsecten, kon er subklinische toxiciteit of fysiologische reacties zijn van de dwergcellen die het virus of het infectieproces hebben geremd. Standfast et al. (1984) suggereerde dat ivermectine zou kunnen worden gebruikt om bluetongue te besturen, omdat het potentiële vectoren zou kunnen doden en de transmissie zou kunnen blokkeren. Onze gegevens ondersteunen deze bewering niet, maar ze suggereren wel dat ivermectine de infectie van C. sonorensis door BTV-17 kan remmen. De voordelen van verminderde vectorgevoeligheid zijn waarschijnlijk niet financieel significant voor veehouders. De gegevens ondersteunen echter het gebruik van ivermectine voor andere doeleinden, zoals parasietenbestrijding, tijdens het transmissieseizoen van BTV-17, omdat dit de gevoeligheid van C. sonorensis voor BTV-17 niet vergroot.

Maar.....ik heb begrepen dat er 3 soorten BT zijn en ik weet niet of bovenstaande studies ook gelden voor de BT variant die hier rond gaat.

Nou zeg het maar eens of oneens.

Zelf denk ik dat we van de glyfosaat af moeten maar nog niet makkelijk kunnen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.537
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan