oorlog tegen de boer

HUH?
Zo zat ik je bericht te lezen. Waar komt dat nou vandaan????

Ach lieverd, Binc, ik had niet eens door dat ik reageerde op jouw bericht. Je trekt het helaas persoonlijk naar je toe. Dat commentaar heb ik ook al eens gehad en bij introspectie bleek dat zeker te kloppen.
Ik reageerde puur uit mijn eigen ervaring over melktaps en mijn gedachtengangen over subsidie en kosten en had overigens niet eens door dat het bericht van jou af kwam. Het had en heeft niets, maar dan ook niets met jou te maken.
Ik moest je bericht [waarvan citaat] hierboven een paar keer lezen voordat ik begreep wat je bedoelt.
Nee hoor, niet naar je toe trekken. Het gaat niet over jou, niet tegen jou, niet om jou. Het ging en gaat mij om de melk en de rest van dit rottige systeem hiero in dit landje en op de wereld.

Maar als het dan [weer of nog steeds] zo slecht met je gaat dan is een forum echt niet de plek om iets te schrijven. Het gaat dan hard eraan toe en je hebt dan wel bewapening [in welke vorm dan ook] nodig om het niet ten nadele van je te laten keren.

En nou niet weer boos op me worden hoor, net als in het verleden. Negeer me dan maar gewoon want die ruzies en discussies hebben geen zin. Zo zwart op wit krijg ik mezelf niet uitgelegd, maar alles wat ik hier schrijf zet ik er neer met de beste bedoelingen en niet om mensen te kwetsen, maar ook niet om weer hele boze ruzies te krijgen, want daar is het leven te kort voor.
Oh ik geloof ook wel zeker dat dat met de beste bedoelingen is. Precies hetzelfde geldt voor mij. Nu en in het verleden. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er wat anders is wat ik op moet lossen en inmiddels ruim 2 jaar overstuur daarvan ben. Zeker als mensen boos worden om redenen die ik niet begrijp, die niet uitgelegd worden maar wel continue op me flikker krijg maakt niet dat ik me mezelf voel of mag zijn. En wanneer ik net denk boven jan te komen heel voorzichtig komt er weer een trap wat maakt dat mijn gevoel en mijn vertrouwen zo dusdanig kapot is dat ik er zelf last van heb en dagelijks overstuur ben.

🇬🇧 Starmer destroys British farming while funding farming in other countries with British taxpayer money!

-> Globalization and neocolonialism at all cost?

“Labour is facing fury for "destroying” British farms with a tax raid as it sends hundreds of millions of pounds to foreign farmers.

Huge sums are bankrolling projects in Africa, Asia and South America.

More than £536 million is being spent on 10 schemes including grants for low-carbon practices in Brazil, the world's 11th-richest nation.

About £11 million will be splashed on producing tea in Rwanda.”
— Daily Express

Mike

Gedwongen onteigening van 100.000 olijfbomen in Jaen voor de installatie van zonnepanelen.

De regionale regering van Andalusië is begonnen met de verplichte onteigening van meer dan honderd eigendommen in drie gemeenten in Jaen voor de bouw van twee megazonnecentrales. Het gaat om de projecten Zumajo I en II, die zullen worden gebouwd op landbouwgrond in de gemeenten Arjona, Lopera en Marmolejo.
Dit gebied behoort tot het Natura Netwerk en zal ook worden uitgeroepen tot Werelderfgoed.
De onteigeningen zijn aangevraagd door de ENERGIEBEDRIJVEN zelf, en de Junta de Andalucia gaat ze uitvoeren onder het mom van “Openbaar Nut Project”.

Bekijk bijlage 37018

De dans van “aktetassen” tussen bedrijven en politici is weer aanwezig. De met blauw omcirkelden, Partido Popular. De regerende partij hier in Andalucia.

Maar :

Gedwongen onteigeningen van olijfgaarden lijken gestopt te worden dankzij de campagne die we voeren.

De corrupte politici lijken te zijn afgeschrikt omdat, volgens wat er bestudeerd is, onteigeningen voor energiecentrales niet legaal zijn.

Alleen voor distributie en transport van elektriciteit, dat wil zeggen voor hoogspanningsleidingen en onderstations.

Ze lanceerden de onteigeningsdossiers om de eigenaars te dwingen onder de marktprijs te verkopen of te verhuren.

Vandaag, NOS journaal 12.30 uur, NPO 1: Schapen worden massaal ziek en sterven, ondanks dat ze zijn gevaccineerd.

Komt het bekend voor? Eerste massale vaccinaties, daarna ziekte en (over)sterfte.

De globalisten kunnen er niet omheen om erover te berichten en de overheid gaat eerst zelf onderzoek verrichten.

Zou de overheid dezelfde tactiek gaan aanhouden als met Corona, door het 'mogelijke' causale verband tussen de vaccinaties en ziekte/(over)sterfte juist niet in het onderzoek te willen gaan betrekken?

Dan gaan er toch belletjes rinkelen.🙄

'Waar het nieuwe blauwtongvirus vandaan komt, is onbekend. Ook voor BTV-3 is nooit achterhaald hoe dit in Nederland kwam.'

'... 129 nieuwe locaties bijgekomen waar via PCR-test BTV-3 is vastgesteld.'

De overheid prikt, de overheid controleert.

Wij van WC Eend ....

Hoe zit dit eigenlijk met de kippengriep? Ik heb nogal wat gesprekken met boeren [gehad] en ze staan in hun tuig te klappen over die kippengriep. Waren die beesten eerder ook al geprikt voor iets? De kippen vielen binnen korte tijd zo dood neer vernam ik. Natuurlijk stinkt dat zaakje, maar wat ging er dan aan vooraf?

Nou ja, als je dat fijn vindt om te schrijven moet je dat doen. Dan ben ik eveneens vrij om te schrijven dat ik zo'n reactie ik dan onzin vind. Schiet niet lekker op zo. Niets constructiefs aan.

Wellicht zou je een verduidelijking en verdieping kunnen geven zodat we een goed 'gesprek' op gang kunnen
Sorry voor de late reactie maar ik was even afwezig van dit forum.

Een aantal punten die niet kloppen in je verhaal:

Die melktaps zijn zwaar gesubsidieerd. Men had kunnen bedenken dat ze geen gratis geld kregen, maar dat dit geld met toeslag, rente en belasting terug gevraagd zou worden plus extra daarbovenop.

Die melktaps zijn helemaal niet zwaar gesubsidieerd, dus geen gratis geld, de boer moet dat apparaat gewoon zelf betalen.

Men blijft ook maar zo dom om zaken te doen met de overheid.

De overheid verkoopt geen melktaps dus dan doe je dus ook geen zaken met de overheid.

Die melktap-automaten leken de boeren weer zo makkelijk, leuk en vooral ook winstgevend. De praktijk is dat de die taps mega veel werk geven en de winst nu straks afgeroomd zal worden.

Die melktap-automaten zijn voor de boeren juist een manier om met relatief weinig arbeid aan een vraag te voldoen van de burger, heel winstgeven zal het voor de meeste niet worden.
Simpelweg omdat er veel te weinig melk word verkocht ten opzichte van wat er word geproduceerd op een bedrijf.
Tevens is een melktap een flinke investering die met een meerprijs op de melk liter voor liter terugverdient moet worden.
Maar alle kleine beetjes maken samen een inkomen dus als je op de juiste locatie zit kan het een interessante investering zijn, zolang de overheid de spelregels niet tussendoor veranderd.

Het is echter uiteraard niet de melk die slecht is, maar het is het onderhoud aan de machines en de daarbij gaande schoonmaakmiddelen die de boosdoener zijn. Blijf bij die taps weg, er zit veel slechts tussen en je proeft tevens dat schoonmaakmiddel is mijn ervaring.

Het reinigen van een melktap werkt vergelijkbaar en met dezelfde middelen als bij een melktank, melkrobot en melkstal.
De melk die aan de fabriek word geleverd word ook daar op gecontroleerd, dus de kans op schoonmaakmiddelen in de melk is in mijn ogen bijzonder klein.

.

Die melktaps zijn helemaal niet zwaar gesubsidieerd, dus geen gratis geld, de boer moet dat apparaat gewoon zelf betalen.

Niet waar. Het zal wellicht per gemeente verschillen, maar er zijn wel degelijk melktaps gesubsidieerd. Ik weet dit van de boeren waar ik koop en het blijkt ook gewoon vindbaar op het internet. Voorbeeldje: https://www.schakel.info/nieuws/algemeen/24996/boerin-agnes-heeft-nu-ook-een-boederijautomatenwinkel
Daar komt bij dat melktaps 'feestelijk' worden geopend door een wethouder. Waarom zou een boer zoiets doen als hij niet aan de tiet van de staat hangt oftewel als de melktap een eigen investering is? Ook daaruit blijkt dus dat vinger in de pap van de overheid met zijn [ons!] gratis geld.

Men blijft ook maar zo dom om zaken te doen met de overheid.

De overheid verkoopt geen melktaps dus dan doe je dus ook geen zaken met de overheid.

Zaken doen betekent dat je met iemand in zee gaat, een overeenkomst sluit; met iemand handelen.

Die melktap-automaten leken de boeren weer zo makkelijk, leuk en vooral ook winstgevend. De praktijk is dat de die taps mega veel werk geven en de winst nu straks afgeroomd zal worden.

Die melktap-automaten zijn voor de boeren juist een manier om met relatief weinig arbeid aan een vraag te voldoen van de burger, heel winstgeven zal het voor de meeste niet worden.

De boeren valt dat 'relatief weinig arbeid' behoorlijk tegenvallen, dus ook daar zijn ze dan in gestonken toen ze dachten dat ze met weinig arbeid geld konden genereren. Niet elke boer heeft met een bevlogen idee de melktap opgestart. Geld regeert alles, ook hier weer.

Maar alle kleine beetjes maken samen een inkomen dus als je op de juiste locatie zit kan het een interessante investering zijn, zolang de overheid de spelregels niet tussendoor veranderd.

Precies, een investering [draaiend om geld zoals ik al schreef]. Meer is het niet voor ze en dan janken als de overheid de regelt verandert. Tja, dat doet Vadertje Staat nou nooit hè. Oh wacht .......

Het reinigen van een melktap werkt vergelijkbaar en met dezelfde middelen als bij een melktank, melkrobot en melkstal.
De melk die aan de fabriek word geleverd word ook daar op gecontroleerd, dus de kans op schoonmaakmiddelen in de melk is in mijn ogen bijzonder klein.

.
'In jouw ogen' echter is mijn praktijkervaring anders. Subjectieve visie van jou en waarneming van mij.

Niet waar. Het zal wellicht per gemeente verschillen, maar er zijn wel degelijk melktaps gesubsidieerd. Ik weet dit van de boeren waar ik koop en het blijkt ook gewoon vindbaar op het internet. Voorbeeldje: https://www.schakel.info/nieuws/algemeen/24996/boerin-agnes-heeft-nu-ook-een-boederijautomatenwinkel
Daar komt bij dat melktaps 'feestelijk' worden geopend door een wethouder. Waarom zou een boer zoiets doen als hij niet aan de tiet van de staat hangt oftewel als de melktap een eigen investering is? Ook daaruit blijkt dus dat vinger in de pap van de overheid met zijn [ons!] gratis geld.

Zaken doen betekent dat je met iemand in zee gaat, een overeenkomst sluit; met iemand handelen.

De boeren valt dat 'relatief weinig arbeid' behoorlijk tegenvallen, dus ook daar zijn ze dan in gestonken toen ze dachten dat ze met weinig arbeid geld konden genereren. Niet elke boer heeft met een bevlogen idee de melktap opgestart. Geld regeert alles, ook hier weer.

Precies, een investering [draaiend om geld zoals ik al schreef]. Meer is het niet voor ze en dan janken als de overheid de regelt verandert. Tja, dat doet Vadertje Staat nou nooit hè. Oh wacht .......

'In jouw ogen' echter is mijn praktijkervaring anders. Subjectieve visie van jou en waarneming van mij.
Haha met zulke cirkelredenaties kan je ieder kloppend argument proberen te ondermijnen, alleen de feiten veranderen er niet van.

Haha met zulke cirkelredenaties kan je ieder kloppend argument proberen te ondermijnen, alleen de feiten veranderen er niet van.
Moeilijk te verkroppen voor je blijkbaar dat de feiten inderdaad niet veranderen en je initiële bericht tegen spreken. Als je schrijft dat boeren geen subsidie krijgen voor de melktap, maar blijkt dat ze het wel krijgen.

Kortom, je subjectieve mening [=dubbelop] vertroebelt de feitelijke kijk op de zaak. Je benoemt namelijk geen feiten, maar je mening [waaronder 'in mijn ogen' zoals je zelf verwoordt].

Het is precies andersom, je heb een buitengewoon vreemde kijk op deze zaak waar ik verder geen tijd of aan moeite meer aan ga besteden.
Met een beetje cherrypicking in de feiten komen we er echt niet.

Het is precies andersom

Jij komt met feiten en bewijst ze?
Nou dan moet je misschien toch de zaak nog maar eens herlezen als je daar wel een keer tijd voor hebt.

Als je jezelf nou tijd wil besparen voortaan roep dan niet te hard dat iemand 'klinkklare onzin' schrijft zonder dat te kunnen en willen onderbouwen. Wellicht was het dan wel zinvol om je hart te luchten en ik hoop dat het daar dan nog maar goed voor was.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan