Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je doelt op de smaak / samenstelling van de melk uit de tap. Daarover meer hieronder.@H.E.K.S. vraagje: wat is er nu met die melktaps, ik heb het even gemist wat hier nou het probleem mee is. Alvast bedankt.
Ja die ken ik. Op eentje na zijn ze voor mij op de fiets te ver weg, 3-4 uur fietsen in totaal is voor mij niet te doen.Ken je deze adressen al: https://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe-melk-adresjes#Overijssel.
Wellicht zit er wat voor je bij.
Ik heb tot nu toe nog geen reactie ontvangen behalve die uit melktap Weleveld in Hertme: teelttype gangbaar, ras koeien Red Holstein Frisian en het vetpercentage tussen de 4,30 en 4,60 procent. In de winter krijgen de koeien kuilvoer, mais en perspulp. Aangevuld met brok. Vanaf mei krijgen ze ook vers gras.Er zijn op het internet inmiddels meerdere lijsten met adressen te vinden. Verzamel die en neem contact met ze op. Boeren[bedrijven] zijn goed vindbaar via het internet als je zoekt op melkveehouder of iets van die strekking.
Ik stap op boeren af, stuur ze een e-mail en/of bel ze en vraag of ze mij rauwe melk willen verkopen.
Heel vaak kreeg ik 'nee', ondanks de ruime hoeveelheid die ik aan wil schaffen. Toch ben ik door blijven zoeken en heb uiteindelijk wat adresjes bij me in de buurt waar ik melk mag kopen.
Houd rekening met hun wensen. Vraag hoe en wat zij willen. Denk vooral niet dat je als klant een behandeling als koning verdient. Het is een gunst en voorrecht dat je die melk van die boer mag kopen.
Ik haal per week 5-6 liter. Het is niet ideaal maar wel beter dan geen melk of melk uit de supermarkt. Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk en proef geen rare nasmaak. Hopelijk blijft het zo.Kom zeker niet voor 1 of 2 liter. De tijd van de boer is te duur om daar energie in te steken. Veelal vinden ze het pas interessant bij 5 liter of meer per keer.
Wat bedoel je hiermee als ik vragen mag?Voor ons is dat geen probleem, maar als mensen niet al te goed weten hoe ze met rauwe melk om moeten gaan begint de klok wel te tikken naar wat minder vers.
Mee eens. Het is soms toch echt deprimerend hoe de consument wordt genaaid. Nu ook nog dat gedoe met bovaer. Zucht.Het is fijn dat je er even snel melk kan tappen en ik ben sowieso blij als ik melk kan scoren want niet elke boer wil rauwe melk verkopen aan particulieren, maar het heeft op basis van alle ervaringen zeker niet mijn voorkeur.