oorlog tegen de boer

Met dank aan onze betrouwbare overheid.

Bij de boer waar ik van de week was vertelde dit idd. Dat ze melktap punten aan willen gaan pakken. Alleen als rechtstreeks uit de tank in flessen word gedaan en mensen direct meenemen is dat geen probleem zei ze. Maar koelingen en automaten daar gaan ze op handhaven. Dus boeren als het uit draait op nieuwe verkiezingen stem dan gewoon FVD en laat die carnavals trol lekker links liggen.

Gedwongen onteigening van 100.000 olijfbomen in Jaen voor de installatie van zonnepanelen.

De regionale regering van Andalusië is begonnen met de verplichte onteigening van meer dan honderd eigendommen in drie gemeenten in Jaen voor de bouw van twee megazonnecentrales. Het gaat om de projecten Zumajo I en II, die zullen worden gebouwd op landbouwgrond in de gemeenten Arjona, Lopera en Marmolejo.
Dit gebied behoort tot het Natura Netwerk en zal ook worden uitgeroepen tot Werelderfgoed.
De onteigeningen zijn aangevraagd door de ENERGIEBEDRIJVEN zelf, en de Junta de Andalucia gaat ze uitvoeren onder het mom van “Openbaar Nut Project”.

1732035698707.png

De dans van “aktetassen” tussen bedrijven en politici is weer aanwezig. De met blauw omcirkelden, Partido Popular. De regerende partij hier in Andalucia.

• Grrr
Waarderingen: Surv

Denemarken gaat massaal landbouwgrond opkopen en laat boeren betalen voor koeienscheten: ‘Echt hélemaal gek geworden’​

Bij de boer waar ik van de week was vertelde dit idd. Dat ze melktap punten aan willen gaan pakken. Alleen als rechtstreeks uit de tank in flessen word gedaan en mensen direct meenemen is dat geen probleem zei ze. Maar koelingen en automaten daar gaan ze op handhaven. Dus boeren als het uit draait op nieuwe verkiezingen stem dan gewoon FVD en laat die carnavals trol lekker links liggen.
Die melktaps zijn zwaar gesubsidieerd. Men had kunnen bedenken dat ze geen gratis geld kregen, maar dat dit geld met toeslag, rente en belasting terug gevraagd zou worden plus extra daarbovenop.

Men blijft ook maar zo dom om zaken te doen met de overheid. Daar zijn we simpelweg de dupe van. Die melktap-automaten leken de boeren weer zo makkelijk, leuk en vooral ook winstgevend. De praktijk is dat de die taps mega veel werk geven en de winst nu straks afgeroomd zal worden.

Maarrrrr dat zag je niet aankomen toch? Alleen die ene complotdenker.
Ah shit, dat complot ook al weer aan diggels, blijkt toch gewoon waarheid te zijn en die complotdenken moet weer wat anders verzinnen.

Overigens heeft die subsidie ook wel weer opgebracht wat het uiteindelijk doel was en dat is 'rauwe melk' als slecht weg zetten. Het is echter uiteraard niet de melk die slecht is, maar het is het onderhoud aan de machines en de daarbij gaande schoonmaakmiddelen die de boosdoener zijn. Blijf bij die taps weg, er zit veel slechts tussen en je proeft tevens dat schoonmaakmiddel is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Overigens heeft die subsidie ook wel weer opgebracht wat het uiteindelijk doel was en dat is 'rauwe melk' als slecht weg zetten. Het is echter uiteraard niet de melk die slecht is, maar het is het onderhoud aan de machines en de daarbij gaande schoonmaakmiddelen die de boosdoener zijn. Blijf bij die taps weg, er zit veel slechts tussen en je proeft tevens dat schoonmaakmiddel is mijn ervaring.
Wat is het alternatief dan als je toch rauwe melk wil drinken? Hier in de regio Overijssel/Twente zijn er maar een beperkt aantal rauwe melk adressen en zover ik weet zijn het allemaal melktappen.

Wat is het alternatief dan als je toch rauwe melk wil drinken? Hier in de regio Overijssel/Twente zijn er maar een beperkt aantal rauwe melk adressen en zover ik weet zijn het allemaal melktappen.

Ken je deze adressen al: https://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe-melk-adresjes#Overijssel.
Wellicht zit er wat voor je bij.

Er zijn op het internet inmiddels meerdere lijsten met adressen te vinden. Verzamel die en neem contact met ze op. Boeren[bedrijven] zijn goed vindbaar via het internet als je zoekt op melkveehouder of iets van die strekking.
Ik stap op boeren af, stuur ze een e-mail en/of bel ze en vraag of ze mij rauwe melk willen verkopen.
Heel vaak kreeg ik 'nee', ondanks de ruime hoeveelheid die ik aan wil schaffen. Toch ben ik door blijven zoeken en heb uiteindelijk wat adresjes bij me in de buurt waar ik melk mag kopen.
Houd rekening met hun wensen. Vraag hoe en wat zij willen. Denk vooral niet dat je als klant een behandeling als koning verdient. Het is een gunst en voorrecht dat je die melk van die boer mag kopen.

Als een boer niet al te gesloten reageert maar verwijst naar de melktap probeer dan nog uit te leggen dat je die niet als prettig ervaart. Maar pas daar ook wel een beetje mee op want boeren leven vaak in een hechte gemeenschap met elkaar en verdragen zulke opmerkingen vaak slecht.

Een andere tip is om niet met losse flessen aan te komen. Dit geeft verschrikkelijk veel gedoe voor de boer. De uitgang van een melktank is grof en de melk komt er met een behoorlijk snelheid uit zetten. Wij kopen de melk in 'zuurkoolvaten' van ca. 6 liter en thuis schenken we dat over in glazen flessen. Zo maak ik het de boer makkelijk[er].
Kom zeker niet voor 1 of 2 liter. De tijd van de boer is te duur om daar energie in te steken. Veelal vinden ze het pas interessant bij 5 liter of meer per keer.

Die melktaps zijn zwaar gesubsidieerd. Men had kunnen bedenken dat ze geen gratis geld kregen, maar dat dit geld met toeslag, rente en belasting terug gevraagd zou worden plus extra daarbovenop.

Men blijft ook maar zo dom om zaken te doen met de overheid. Daar zijn we simpelweg de dupe van. Die melktap-automaten leken de boeren weer zo makkelijk, leuk en vooral ook winstgevend. De praktijk is dat de die taps mega veel werk geven en de winst nu straks afgeroomd zal worden.

Ah shit, dat complot ook al weer aan diggels, blijkt toch gewoon waarheid te zijn en die complotdenken moet weer wat anders verzinnen.

Er zijn een heel aantal punten in je verhaal klinkklare onzin.

Is toch altijd het doel geweest om rauwe melk als bacterie gevaar weg te zetten. En ben zeker geen dan van die automaten. Heb het nu een paar keer meegemaakt dat er idd iets mis wat met de melk. Op dezelfde dag dat ik het uit zo een automaat haalde en thuis gekomen was was heel vieze smaak. Dacht dat het aan mij lag maar me buurvrouw en buurman due het hadden gehaald proefde het ook. Ik denk denk achteraf dat er nog oude melk in zat ofzo misschien gemengd met nieuwe lading.

Maar goed, ik denk dat mensen maar gewokn contact met mij op moeten nemen ovef wat jullie me zeggen willen. Want leuk vind ik dit niet. Zeker niet als je 6 jaar thuis op de bank zit te huilen en overal iets achter moet zoeken en nergens wat vanaf weten. Zal wel weer belachelijk overkomen maar is het resultaat van mensen die op me in praten, deuren dicht smijten arrogant doen en nooit meer wat laten horen maar er wel mee wazig moeten zijn.

Er zijn een heel aantal punten in je verhaal klinkklare onzin.
Nou ja, als je dat fijn vindt om te schrijven moet je dat doen. Dan ben ik eveneens vrij om te schrijven dat ik zo'n reactie ik dan onzin vind. Schiet niet lekker op zo. Niets constructiefs aan.

Wellicht zou je een verduidelijking en verdieping kunnen geven zodat we een goed 'gesprek' op gang kunnen brengen? Daar is dit forum voor en niet om elkaar af te zeiken met zo'n onzinnige ponering van een [zoveelste] mening.

Maar goed, ik denk dat mensen maar gewokn contact met mij op moeten nemen ovef wat jullie me zeggen willen. Want leuk vind ik dit niet. Zeker niet als je 6 jaar thuis op de bank zit te huilen en overal iets achter moet zoeken en nergens wat vanaf weten. Zal wel weer belachelijk overkomen maar is het resultaat van mensen die op me in praten, deuren dicht smijten arrogant doen en nooit meer wat laten horen maar er wel mee wazig moeten zijn.

HUH?
Zo zat ik je bericht te lezen. Waar komt dat nou vandaan????

Ach lieverd, Binc, ik had niet eens door dat ik reageerde op jouw bericht. Je trekt het helaas persoonlijk naar je toe. Dat commentaar heb ik ook al eens gehad en bij introspectie bleek dat zeker te kloppen.
Ik reageerde puur uit mijn eigen ervaring over melktaps en mijn gedachtengangen over subsidie en kosten en had overigens niet eens door dat het bericht van jou af kwam. Het had en heeft niets, maar dan ook niets met jou te maken.
Ik moest je bericht [waarvan citaat] hierboven een paar keer lezen voordat ik begreep wat je bedoelt.
Nee hoor, niet naar je toe trekken. Het gaat niet over jou, niet tegen jou, niet om jou. Het ging en gaat mij om de melk en de rest van dit rottige systeem hiero in dit landje en op de wereld.

Maar als het dan [weer of nog steeds] zo slecht met je gaat dan is een forum echt niet de plek om iets te schrijven. Het gaat dan hard eraan toe en je hebt dan wel bewapening [in welke vorm dan ook] nodig om het niet ten nadele van je te laten keren.

En nou niet weer boos op me worden hoor, net als in het verleden. Negeer me dan maar gewoon want die ruzies en discussies hebben geen zin. Zo zwart op wit krijg ik mezelf niet uitgelegd, maar alles wat ik hier schrijf zet ik er neer met de beste bedoelingen en niet om mensen te kwetsen, maar ook niet om weer hele boze ruzies te krijgen, want daar is het leven te kort voor.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug