Op zoek naar de juiste hulpverlener

Mijn eerste ingeving op jouw verhaal is - als je daar weg kunt komen, doen!.

Ik zal je iets vertellen over mijn dochter toen zij een baan had. Ze is echt niet dom - en dat zeg ik niet omdat het mijn dochter is - ze runnen nu samen een eigen zaak en de administratie en alles dat er bij komt kijken komt op haar neer .

Ze had en baan die haar goed beviel maar toen kwam er iemand anders bij op de afdeling (ja ja een vrouw) en toen kon mijn dochter geen goed meer doen. Mijn dochter vertelde mij erover en zei dat ze er gek van werd. Ik kon haar heel goed begrijpen want ik heb op mijn werk ook zoiets meegemaakt.
Ik ben min of meer weggepest. Echter, in mijn dossier stond geen enkele aantekening of klacht dat ik niet goed functioneerde.
Destijds was het ook al niet gemakkelijk een baan te vinden dus vanzelf weggaan is dan ook geen optie.
Gelukkig was er een kennis die haar een baan aanbood terwijl ze daar helemaal niet had gesolliciteerd en die kennis ook niets wist van haar troubles. Mijn dochter twijfelde nog of ze dat zou doen maar ik zei, die vrouw zal nooit veranderen.
Die baas van jou zal ook nooit veranderen. Als het je lukt weg te komen, doen. Ook al is het iets dat niet helemaal bij je past. Blijf bidden/vragen om kracht en een oplossing.
 
Dat ben ik met je eens. Alleen niet onder de voorwaarden die hij wil. Mocht hij wel besluiten dat hij achteraf gezien toch andere mogelijkheden heeft dan kan hij maar beter gaan investeren. Iets wat sommige collega's al vaker tegen hem hebben gezegd. Niet alleen in mijn situatie, maar ook andere werknemers. Zelf ben ik ook met meerdere ideeën gekomen. Jammer genoeg kwam hij elke keer met een smoes dat dat niet kan. Op mijn opmerking om te bekijken wat wel kan ging hij niet in. Het vertrouwen is gewoon weg. Blijven is geen optie. Het zal alleen nog wel even duren voordat de situatie veranderd.

Helaas komt het regelmatig voor op de werkvloer dat mensen weg gepest worden. Dat soort mensen die dat doen kunnen niet naar zichzelf kijken. Blijkbaar hebben ze zelfs lol in dat soort praktijken. Gelukkig voor je dochter dat het haar uiteindelijk iets beters heeft opgeleverd.

Mijn werkgever zal niet zomaar veranderen inderdaad. Er zijn meerdere collega's die moeite hebben met zijn acties. Sommigen zijn ook bang van hem heb ik inmiddels begrepen van een collega waar ik wel mee op kan schieten. Zelf ben ik allesbehalve open op het werk. Het maakt dat je voortdurend op je hoede en alert bent. Voor mij is het inmiddels een kwestie geworden van wie de langste adem heeft. Nu is het nog re-integratie. Naast spoor 1 ook spoor 2. Als het aan hem had gelegen dan deed ik alle spoor 2 werkzaamheden alleen in vrije tijd naast spoor 1. Gelukkig weet ik dat dit niet zo werkt en heeft de bedrijfsarts in het rapport ook aangegeven dat werkzaamheden in spoor 2 tijdens re-integratie binnen werktijd gedaan moeten worden. Nu ga ik zelf niet alleen de focus op die uren leggen. Maar, hij kan ook water bij de wijn doen. Het is een beetje geven en nemen natuurlijk en het komt niet altijd zo uit met gesprekken bv dat dit binnen de uren kan dat ik werk. Nu heb ik weinig kracht in me lijf en geen energie. Ook dit laatste komt wel weer op zijn pootjes terecht uiteindelijk. Het is zoals het is nu.
 
Vanmiddag heb ik contact gehad met mijn oude coach. Hij geeft aan op basis van wat ik verteld heb dat ik nu overspoeld word door gevoelens die ik eerst niet kende. Of niet bewust van ben geweest.
Dat ik uit me lichaam ben en eerder in een soort droom zit buiten de werkelijkheid. Ik denk dat ik dit zelf inmiddels ook zo ervaar. Het programma wat we hadden gemaakt is eruit en een oud programma is gaan draaien. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen wat ik ervaar omdat ik niet de woorden kan vinden wat ik voel. Hij zegt dat hij het als angst ziet en mogelijk een vervreemd gevoel van mezelf. Ik denk dat dit wel kan kloppen. Inmiddels slaap ik ontzettend veel. Dit was al een poosje zo maar nu nog erger zonder dat ik me uitgerust voel. Momenteel heb ik totaal geen behoefte aan mensen om me heen, Ik heb nog met mijn moeder contact gehad en er is nog meer uitgekomen dan wat ik tot nog toe wist.
Het lijkt of haar gedachten de mijne worden of zo. Ik kan het niet uitleggen.
Hypnose is de oplossing wanneer ik weer een klein beetje meer energie heb.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan