Opnieuw voorstellen Celticmyst

Hmz.. heb ik m'n twijfels bij

"De pH van Baking Soda ligt echter rond de 8,1 – wat het een basisch ingrediënt maakt. Deze hogere pH verstoort de natuurlijke zuurtegraad van de huid, waardoor de bacteriële flora en de enzymactiviteit in de bovenste huidlagen wordt aangetast. Het aantasten gebeurt geleidelijk: hoe langer je het gebruikt, des te meer schade het zal aanrichten. De eerste paar keren, of zelfs weken, zul je dus geen last hebben van Baking Soda. Hee, misschien heeft je huid er juist wel baat bij, maar op de langere termijn zal dit basische ingrediënt je huid helaas niet veel goeds doen."

Bron: https://www.beautylab.nl/is-baking-soda-wel-zo-goed-voor-je-huid/

Volgens mij wordt het daar te basisch van.

Misschien is het verstandig om je darmflora te laten testen zodat je echt weet het er voor staat i.p.v. zelf diagnoses te blijven stellen. Ik heb dat ook jaren gedaan maar liep toch vast. Ik heb het een en ander laten testen en het maakt zoveel duidelijk en ik kan gericht aan de slag. Kost wel wat, maar al die supplementen aanschaffen terwijl je niet zeker weet of het werkt kost ook veel geld. En ik spreek uit ervaring.

Succes met je overwegingen. En anders het boek van andreas Moritz over de leverreinigingen aanschaffen.

N.a.v. de post van gifvrij vroeg ik mij af of je met een bioscan er ook achter kunt komen of er bep. verstoringen in de organen zitten (in dit geval dus galstenen). Hoe betrouwbaar is dit? Misschien dat mensen hier er ervaring mee hebben.

http://www.praktijk-stad-van-de-zon.nl/pages/genezen/methoden/vegatest.php

Ik zelf heb er mijn twijfels bij hoe betrouwbaar dit is.

Maargoed wil dus weten of ik galstenen heb en of ik daar iets aan moet doen.

@celticmyst
Ik heb echt geen idee of de bioscan betrouwbaar is. Het lijkt natuurlijk de meeste simpele en eenvoudige manier om je problemen in kaart te brengen.
Ik weet wel dat alleen echt verkalkte galstenen te zien zijn op een scan of echo. De zachte lever/galstenen (waar Morritz het over heeft) die je bij een leverreiniging kwijt raakt, zie je echt niet op een scan of echo. Je kan ook last hebben van heel veel mini steentje of gruis. Die raak je ook kwijt via de leverreiniging en zijn via scans etc niet op te sporen.

Ik ben al duizenden steentjes kwijt geraakt en heb een echo gehad van de bovenbuik. Er was alleen 1 grote galsteen te zien van 3,5 cm. Na die echo heb ik zeker nog 4 leverreinigingen gedaan en daarbij honderden steentjes in alle vormen en maten kwijtgeraakt. Die steentjes zaten er dus al op het moment van de echo maar waren niet te zien.

Ik zou de vraag bij die praktijk neerleggen. Misschien kunnen ze voorbeelden laten zien waarbij ze die stenen hebben geconstateerd bij iemand anders. Succes

ja ik ben ook bang voor straling, het is een elektrisch apparaat, ik heb echt geen idee wat dat voor iets is.
;)

Ik zal wel even vragen inderdaad. Voor alsnog klinken die leverreinigingen als erg veel gedoe :(

bij www.natuurartsen.nl vind je info over verstopping-zwakke-galstroom.
Ik heb al zo vaak gelezen over de lever, dat ik zo langzamerhand wel weet hoe belangrijk dat orgaan is.
Ik ben dus gewoon begonnen met supplementen die goed zijn voor de lever.
Ook zijn er theeen (die zijn niet zo duur) die je kunt gebruiken voor de lever.
Verder is er nog het milde leverdrankje. 2 eigeel, 1 lepel olie en grapefruitsap. Ik neem het heel vaak.

Hoi Liesje
Bedankt. Ik slik wel al een tijdje selenium/mariadistel/R-alfaliponzuur. Maar niet meer 3 keer per dag hoor zoals in het begin. Mariadistel schijnt ook goed voor de lever te zijn.

Ik begrijp dat jij de zware leverreiniging ook niet gedaan hebt.

Ja dat leverdrankje kan ik wel eens gaan proberen. Ik heb vreemdgenoeg ook enorme trek in grapefruits.

Ik heb nu wel een afspraak staan bij de praktijk die ik in post #228822 noemde. Ik weet alleen niet of die bioscan iets oplevert. Liever doe ik alles zelf zonder dat ik weer naar allerlei alternatieve artsen moet maarja.

Verder, omdat ik steeds het gevoel had dat ik blokken in mijn maag had en me zo lamlendig voelde, heb ik een paar keer enorm lang uitgeslapen. En ik doe de voetenbaden: met magnesiumvlokken en Keltisch zeezout en af en toe een voetenbad met Epsom zout (magnesiumsulfaat).

Maar met dat epsom zout moet je wel voorzichtig zijn volgens dit blog: http://moezijniszooo.blogspot.com/2014/12/ontgiften-voetenbad.html
Je kunt je er ook beroerd door gaan voelen.

Dat is het even voor nu. Wat betreft die natuurgeneeskundig therapeut (die zegt dat ze wel al eens iemand n.a.v. de bioscan en aanvullende behandelingen van galstenen af heeft geholpen) moet ik natuurlijk mijn eigen beslissing nemen.

bij http://www.natuurartsen.nl vind je info over verstopping-zwakke-galstroom.
De link werkte niet. Ik vond hier wel iets

https://www.natuurdietisten.nl/verstopping-zwakke-galstroom/

@gif-vrij nou de praktijk geeft aan dat iemand volledig vd steentjes verlost is

maar zo'n bioscan voelt voor mij niet betrouwbaar ik weet niet wat dat met je lichaam doet. Ik heb dus voor nu besloten dit niet te doen

Echter zijn de klachten momenteel zodanig erg: amper eetlust, verstopt gevoel in de maagstreek (heel erg), en heel erg benauwd. En gewichtstoename. Sinds de zomervakantie zo'n 5 a 6 kilo.

Dat is dus niet heel fijn en ik voel me niet okee.
Die leverreinigingen vind ik allemaal erg ingewikkeld en gedoe en op dit moment voelt dat niet goed.

Ik heb het milde leverdrankje geprobeerd met grapefruitsap en 2 eidooiers en olijfolie maar daar werd ik tamelijk beroerd van.
Als het echt galstenen zijn schijnt dit ook niet te helpen.
Ik hoop dat ik me snel wat beter voel en ook dat ik de kilo's weer kwijtraak.

Ik spray nu iedere ochtend met magnesiumspray maar vraag me af of ik dat niet eens weg kan laten.
Ik ga dat proberen.

Ik merk dat ik er op een of andere manier best moe van word.

Maar 's avonds doe ik al vaak magnesiumvlokken met KZ in een tijltje dus wellicht is dit dan toch iets teveel van het goede. Ik lees dat anderen ook niet beiden doen.

Ja, het is een beetje vaag natuurlijk, dat snap ik wel.

Ik hoop dat het oplucht dat je regelmatig je gedachtes hier typt :).
?

Ik stond vanmorgen op en ik begon met appelazijn met H202. Daarna groene thee.
En 2 adrenal met Q10, en 2 DHEA.
Een beker bottenbouillon maar echt doodmoe.
Dus ik heb een schildkliersupport genomen.

Zouden gal/leverstenen echt deze vermoeidheid kunnen veroorzaken?
Dat is wat ik nu vermoed. Wellicht moet ik nog even verder zoeken naar een homeopaat of natuurgeneeskundig arts.

Eerder adviseerde gif-vrij mij om eventueel de leverreiniging te doen,
ik heb deze nog niet gedaan ook omdat ik mij hiervoor te moe voel.

Ik hoorde over de mogelijkheid van bioresonantiekorrels, om ook de stenen weg te krijgen.

Iemand hier ervaring mee?

momenteel zijn de klachten dat ik erg misselijk ben en amper kan eten.

Zou dit allemaal met gal/leverstenen te maken hebben?
Ik ben van plan toch een alternatief arts te raadplegen weer.

Ik wil graag nog wat meer meningen weten??

http://www.praktijk-stad-van-de-zon.nl/pages/genezen/methoden/vegatest.php

Zou dit evt. iets kunnen zijn?
O.a. om erachter te komen of ik galstenen heb (maarja bijna iedereen heeft die?) Of dat er iets anders is waardoor ik zo moe ben?

De vegatest heeft lang geleden (nog voordat ik me in voeding had verdiept) geholpen om (verborgen) tekorten en intoleranties bloot te leggen. Ik heb geen ervaring met Bio SRT.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan