Oxy powder

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeli
  • Startdatum Startdatum
Nu moet ik wel bekennen dat ik sinds ik veel zuivel ben gaan gebruiken het maar moeilijk eruit krijg, vaak harde ontlasting.

Dag Pino,

Ik had dat idd niet gelezen. Ik denk ook dat ze gepasteuriseerde zuivel bedoelen.

Maar, naast rauwe melk als voeding, helpt het de jonge kalveren het darmslijmvlies op te bouwen.

Teveel is nooit goed.

Ik denk niet dat het kwaad kan, misschien weten anderen dat hier op dit forum.

Dan hoor ik dat graag.

Grtz

Ik gebruik al meer dan een jaar oxypowder en drink ruim een liter kefir van rauwe melk op een dag. Geen last gehad nog van de combinatie. Kan me niet voorstellen dat deze twee producten elkaar bijten. En trouwens, rauwe melk (of kefir) is te gezond om niet te nemen.

Vraagje Boschje,

Gebruik je dat continue dan?

Het is toch beter om pauzes in te lassen met oxypowder?

Of gebruik je het met pauzes?

Ik ben erg blij met het resultaat tot nu toe.

Grtz

Ik gebruik het dagelijks. 3 capsules per dag. Dat is voor mij op dit moment de dosering om effectief te kunnen ontlasten en gifstoffen uit mijn lichaam te verwijderen. Misschien is een pauze nodig, maar tot op heden heb ik die niet ingelast. Mijn lichaam voert de afvalstoffen uit zichzelf niet goed af. Hiervan heb ik jaren en jaren last ondervonden. Wellicht dat ik eens ga afbouwen, maar voorlopig nog niet, aangezien ik me eindelijk wat beter (energieker en een stuk minder vaak misselijk) voel. En dat zal zeker niet enkel door de oxypowder komen. Het is de combinatie met voeding en wat andere supplementen.

Hoi Boschje,

Ik ben er idd ook heel erg tevreden over.

Het ruimt echt op. Het voelt erg goed.

Ik denk dat ik na 1 week 4 tabletten, verder ga met 1 week 3, 1 week 2, 1 week 1, even kijken wat comfortabel is.

Grtz

Ik ben donderdagavond voor het eerst begonnen met oxy powder. Ik was helemaal niet bekend met dit spul, totdat ik er pas meerdere dingen over las op internet.

Ik ben echt een extreem geval als het gaat om obstipatie.. al 10 jaar lang! Ik begon donderdagavond met 4 pillen en had vrijdagmorgen meteen normale ontlasting. Maar niet drie keer, wat eigenlijk de bedoeling is. Vrijdagavond verhoogde ik de dosering dus en nam ik 6 pillen in. Nu had ik vandaag 6 keer ontlasting, te veel dus en het was heel dun... ook niet de bedoeling denk ik. En ik had altijd al een bolle buik, maar sinds oxy powder is mijn buik nog opgezetter dan normaal! Ik hoop dat het tijdelijk is.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Hoi Mike,

Even een vraag. Voor de zomer heb ik een dag of vier oxy powder gebruikt, zo'n 6 capsules per keer en dat heeft mijn darmen fantastisch schoongemaakt. Zo schoon dat ik een half jaar lang zonder problemen alles heb kunnen eten. Echter, toen ik na de kuur toevallig een bloedonderzoek liet doen bleek mijn nierfunctie behoorlijk achteruit te zijn gegaan. Nu, een half jaar later is mijn nierfunctie gelukkg hersteld, maar zijn mijn darmen weer verstopt. Ik zou graag weer oxypowder gebruiken maar durf het niet aan, ook omdat ik al surfend vond dat er inderdaad risico's voor de nieren kleven aan het gebruik van oxypowder, met name aan het germanium 132. Graag je reactie op mijn zorgen.

Heb gister voor het eerst oxy powder genomen, 1 theelepel voor het slapen gaan. Volgens mij doet het prima z'n werk want ben inmiddels al 4 x naar de wc geweest. Het is echter wel voornamelijk waterige ontlasting. Wat ik mij afvroeg is WAAROM dit waterig is. Waarom is het niet een vaste massa zeg maar, ik zou me aangekoekte oude ontlasting meer voorstellen in wat breierigs ofzo. En is dit dat niet alleen wat vocht wat er dan uitkomt, van hetgeen je gewoon drinkt dagelijks.

Eli, heb je ze uit de capsules gehaald? Oxy powder koop ik toch in capsules.

In ieder geval heb ik wel drab in plaats van water als ik een flinke hoeveelheid inneem. Klinkt bijna alsof je bitterzout hebt genomen in plaats van oxypowder...

ja, ik vond het ook een nogal bitterzoutachtig tafereel. Ik heb het in poedervorm ingenomen, maar wellicht wat teveel? en ik weet zeker dat het oxypowder was;). maar misschien was het wel iets te veel.

Wat ik mij trouwens ook nog afvraag: gaat oxypowder ook langs de galwegen (net als dat bitterzout de galwegen openzet)?

Nog nóóit gehoord van Oxy powder in poedervorm, maar soit.

Of oxy powder langs de galwegen gaat, heb ik me ook wel eens afgevraagd. Volgens een hydrocolontherapeut heeft oxy powder hetzelfde effect als bitterzout, maar volgens haar is dat ook zo met magnesiumcitraat. Van dat laatste heb ik zelf ervaren dat dat niet klopt. Dus met oxypowder weet ik het niet zo. En bovendien vind ik oxy powder wat te duur om het uit te testen. Dan gaat er een hele pot à 45 euro doorheen per reiniging.

Ik zou het zeker voor het onzekere nemen, bij een koliekaanval bitterzout nemen. Dat zet zeker weten de galwegen open, of je er nou van naar de wc gaat of niet. In het ergste geval een half uur/uur later nog een glas nemen. Bij mij is het maximale 2 glazen geweest om intern de boel open te zetten. Niet lekker, wel goed en goedkoop.

Ik ben een grote drama als het gaat over wc. Op mijn toppunt heb ik zelf 3 maanden niks kunnen lozen. 4 jaar terug inmiddels. Gelukkig nooit meer zo lang geweest maar nog steeds drama.

Vorige week vrijdag maar eens voor het eerst oxypowder genomen, 4 stuks.

De dag er op wel beetje waterige ontlasting gehad... En maar 1 keer. Dus s avonds 6 tabletjes genomen. Zondag helemaal niks geloost. Zondag avond weer 6 genomen. Maandag kwam er 1 keer heel klein beetje donkere ontlasting. Kwam er heel moeilijk uit. Dus weer 6 tabletjes in genomen en vanochtend weer helemaal niks. Me buik zet alleen maar verder uit... Wie heeft er nog tips of iets?

Ik eet al 3 jaar gluten vrij en lactose vrij. Die producten kan ik helmaal niet tegen. Wat ik voornamelijk eet als voorbeeld:

S ochtends : quinoavlokken/ of rijstvlokken,rozijnen, banaan en druivensap

S middags : pannenkoeken (van rijstmeel, ei en water) met rozijnen.

S avond : veel groente, beetje macaroni (gemaakt van rijst), met vlees kip of rundergehakt

Tussen door vaak tomaatjes.

Quote:
omdat ik al surfend vond dat er inderdaad risico's voor de nieren kleven aan het gebruik van oxypowder, met name aan het germanium 132.

Hier schrik ik van. Waar heb je dit gelezen? Ik gebruik al zo'n 2 jaar dagelijks oxypowder. En ben er tot nu toe erg blij mee. Geen ellendige constipatie meer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan