Palestina - Israël

Niks nieuws onder de zon, heb ik hier en op de radio (Dotcom) al meerdere keren verteld. Het probleem met rechts is dat ze altijd pro-Israel zijn, dus wat je ook kiest Israel wint altijd. Om het even van Nederland en Wilders weg te trekken, hier een duidelijke link tussen Norbert Hofer van de FPO met Israel:

https://www.facebook.com/arminwolf.journalist/posts/1249702591708274:0

En zo valt er vast ook wel iets te vinden over Le Pen en Israel, maak je daarover geen enkele illusie. Ze trappen bij rechts nu eenmaal allemaal in de mythe van de 'judeo-christelijke traditie'. WELKE traditie? Deze is pas 108 jaar oud en is begonnen met de Schofield-bijbel in 1908. Daarvoor waren joden en christenen elkaars gezworen vijanden, zeker al zo'n 2000 jaar, zo niet langer. Dat noem ik nog eens een traditie! En stiekem zijn de zionisten natuurlijk nog steeds aartsvijanden van het christendom.

Maar goed, de populisten tuinen er dus met beide benen in. Bekijk het van hun perspectief:

Zij zien de westerse normen en waarden bedreigd worden door de mosliminvasie van de 'vluchtelingen'. Deze normen en waarden komen voort uit een christelijke traditie, maar zij zijn opgegroeid met de leugen dat deze 'judeo-christelijk' zou zijn omdat ze uit een rechts milieu komen. Het helpt natuurlijk ook niet dat volgens de bijbelse overlevering Jezus een jood zou zijn geweest en dat deze is gekruisigd door 'christenen' (Romeinen), wat een schuldgevoel van 2000 jaar heeft opgeleverd en dus solidariteit met joden. Het helpt ook niet dat in de bijbel geschreven staat dat de Israelieten Gods uitverkoren volk zijn en dat hen door God een eigen staat is beloofd. Dit alles wijst voor mij op verregaande manipulatie van deze teksten door dezelfde krachten 2000 jaar geleden.

Als je de westerse beschaving wil verdedigen tegen een barbaarse invasie ga je automatisch opkomen voor de 'joods-christelijke traditie', als je niet verder kijkt dan je neus lang is tenminste. Ik ben nog geen populist tegengekomen die daadwerkelijk bereid is om ook de zionisten van repliek te dienen. Ik accepteer dan ook voorlopig dat kritiek op Israel vers 2 is, je kunt niet alles hebben. Prioriteit nr. 1 is voor mij controle aan de poort m.b.t. 'migranten' en een definitief eind aan de cultureel-marxistische PC-cultuur van feminisme, moslimgeknuffel en LGBT-waanzin.

Mike
 
Ik accepteer dan ook voorlopig dat kritiek op Israel vers 2 is, je kunt niet alles hebben. Prioriteit nr. 1 is voor mij controle aan de poort m.b.t. ‘migranten’ en een definitief eind aan de cultureel-marxistische PC-cultuur van feminisme, moslimgeknuffel en LGBT-waanzin.

Het probleem is dat het niet alleen om Israel gaat en niet om Joden. De continue oorlogsvoering in Midden-Oosten is sterk te danken aan de Zionisten die het Judaïsme als masker gebruiken om kritiek op Israël af te kunnen doen als 'antisemitisme'. Ze geven vaak zelf geen moer om Joden.

De hele opzet van de rechtse Zionisten is een Greater Israel te creëren, vandaar de puinhoop in het Midden-Oosten. De opzet van de linkse Zionisten (Soros, Rothschilds, etc.) is een NWO te creëren, vandaar o.a. de 'vluchtelingencrisis'.

Het één heeft geleid tot het ander.
Beide groepen hebben als doel meer macht en controle te krijgen met als gemeenschappelijke vijand: moslims.

Prioriteit nr. 1 is voor mij controle aan de poort m.b.t. ‘migranten’ en een definitief eind aan de cultureel-marxistische PC-cultuur van feminisme, moslimgeknuffel en LGBT-waanzin.

Jouw prioriteit nr. 1 zijn symptomen van wat ik hierboven schets. De migranten, de false flag aanslagen waarbij de moslims weer de schuld krijgen, terwijl net als in Nice, ook in Berlijn de familie aangeeft dat de dader alcohol dronk en niet religieus was. Maar binnen een mum van tijd na de 'aanslag' werd al gemeld dat het moslim was en dat ISIS de 'aanslag' had opgeëist, wat meteen door alle (Zionistische) media de wereld in wordt gestuurd.

Die PC-cultuur wordt ook voor een groot deel door de Zionisten gecreëerd. Facebook, twitter en andere media worden steeds meer gecensureerd als het om Israël of andere Zionistische (neocon) misdaden gaat. Iedereen die hun false flag aanslagen gaat onderzoeken, krijgt het stempel 'fake news'.

Prioriteit nr. 1 zou het bestrijden van Zionisme moeten zijn, wat veel verder strekt dan de onderdrukking van de Palestijnen door Israël.

Hier een goede presentatie van Christopher Bollyn over het plan van de Zionisten met als omslagpunt 9/11 waarna de war OF terror pas echt goed losbarstte. Als je dit hebt gezien, snap je dat Israël/Zionisme niet zomaar een agendapunt is, maar HET agendapunt waar iedereen die werkelijk vrede en vrijheid wil in deze wereld zich druk over zou moeten maken.



Mark
 
Mark,

De uitleg die je erbij geeft klopt en jouw analyse ook. Ik weet dit allemaal al, maar desondanks zeer leerzaam voor wie er net pas induikt.

Zoals ik het zie zijn we met z'n allen laagjes van de ui af aan het pellen. Niemand begint bij de kern van die ui, zoals jij die wel doorziet en schetst, dus ik vind het niet zo'n groot probleem als jij. Feit is dat de vluchtelingenproblematiek inmiddels zo accuut en dringend is dat we eerst orde op zaken moeten gaan stellen op dat vlak. Het nationalisme dat hieraan ten grondslag ligt creeert automatisch een minder interventionalistische buitenlandpolitiek, want dat zijn de mensen inmiddels spuugzat.

Daarnaast zie ik een interessante symbiotiek tussen de alternatieve media en de populisten. Nog nooit eerder koos de alternatieve internetmedia zo openlijk partij voot een politicus als in 2016 het geval was bij Trump. Hetzelfde zien we nu gebeuren bij AfD in Duitsland en Front Nationale in Frankrijk, vandaar ook de wanhopige pogingen om daar ook het 'nepnieuws' de kop in te drukken. De alternatievelingen nemen hiermee een enorm risico: ze gokken op werkelijke verandering door deze politici, zowel qua binnenlandpolitiek als qua buitenlandpolitiek. Als deze politici aan de macht komen en het vervolgens niet waarmaken, riskeren ze daarmee niet alleen hun eigen geloofwaardigheid maar ook van de alternatieve media die ze groot heeft gemaakt. Populisten kunnen onmogelijk bijten in de hand die ze voedt en de alternatieve media aanpakken en als deze zich tegen hen keren hebben ze te maken met grotere en machtigere critici dan ooit tevoren, omdat deze media voor een groot deel hun kiezerspubliek vertegenwoordigen. Bovendien bestaat deze uit losse individuen en is niet gecentraliseerd, dus deze laat zich ook niet onderdrukken, ook niet door de huidige machthebbers.

Met het afpellen van de lagen van de ui en daarmee de terugkeer naar gezond verstand op het gebied van land, volk, cultuur, man-vrouwverhoudingen en seksualiteit verwacht ik uiteindelijk ook een steeds kritischere houding richting Israel. Daarnaast is er al jaren een groeiende groep critici van het apartheidsregime in Israel zelf en dat is een goede zaak, want alle verandering moet van binnenuit komen. Steeds meer Israeliers keren teleurgesteld terug naar Europa, omdat de 'joodse staat' niet voldoet aan het romantische beeld dat ze erbij hadden of omdat het economisch daar steeds slechter gaat. Anderen raken politiek-ideologisch teleurgesteld in Israel.

Hoe dan ook, het is een zinkend schip en ik geef dit kolonialistische project nog hooguit vier jaar voordat het van pure ellende uit zichzelf in elkaar stort. In die vier jaar kan Trump orde op zaken stellen in eigen land en hopelijk AfD en FN dit ook in Duitsland en Frankrijk. Zelfs een overwinning van Wilders hier in NL zou ik nog niet eens zo'n groot probleem vinden, met alle haken en ogen die er aan zijn persoon kleven. Mijn punt is dit: ook populisten kunnen Israel steunen wat ze willen, maar de 100-jarige zionistische heerschappij bereikt zijn natuurlijke einde, zoals we nu ook zien in Syrie en met de naderende val van de (centrale) banken.

Mike
 
Ik ben het met je eens dat de 'vluchtelingen'stroom nu moet worden aangepakt voordat het helemaal uit de hand loopt. Maar stel je voor dat al die pro-Israel populisten aan de macht komen in Europa, dan zal Israël/Zionisme veel steun krijgen, zowel op financieel als militair gebied en ook beleidsmatig. En vanuit de VS zal ook genoeg steun blijven komen nu Trump aan de macht komt.

Dan lijkt me dat het Zionisme eerder aan kracht wint, dan dat het ten val komt. Waarom denk je toch dat dat zo snel gaat gebeuren?

Veel gaat afhangen van het Midden-Oosten beleid van Trump. Gaat hij toch door met het binnenvallen van landen zoals Iran, terwijl hij had beloofd te zullen stoppen met regime change oorlogen? Dan weten we zeker dat hij ook een Zionisten-puppet is.

Mark
 
Misschien dat deze analyse van The Saker helpt om mijn standpunt te verduidelijken:



As for Trump, I still can’t figure him out. On one hand he nominates Rex Tillerson in what appears to be a deliberate message of defiance against the Neocons, while on the other hand he continues to try to appease the Israel Lobby gang by choosing a rabidZionist of the worst kind, David M. Friedman, as the next US ambassador to Israel. Even worse then that, Donald Trump still does not appear to be willing to recognize the undeniable fact that the US will never defeat Daesh as long as the anti-Iranian stance of the Neocons is not replaced by a real willingness to engage Iran and accept it as a partner and ally.

Right now the Trump rhetoric simply makes no sense: he wants to befriend Russia while antagonizing China and he wants to defeat Daesh while threatening Iran again. This is lunacy.

Still, I am willing to give him the benefit of the doubt, but somebody sure needs to educate him on the geopolitical realities out there before he also end up making a total disaster of US foreign policy.

And yet, I still have a small hope.

My hope is that the latest antics of the Neocons will sufficiently aggravate and even enrage Trump to a point where he will give up on his futile attempts at appeasing them. Only by engaging in a systematic policy of “de-neoconization” of the US political establishment will Trump have any hopes of “making America great again”.

If Trump’s plan is to appease the Neocons long enough for him to be sworn in and have his men approved by Congress – fine. Then he still has a chance of saving the USA from a catastrophic collapse, but only as long as he remains determined to ruthlessly crack down on the Neocons once in power.

http://www.veteransnewsnow.com/2016/12/18/1012335-neocon-panic-and-agony-the-saker/

Tenzij ik het verkeerd zie (de tijd zal het leren) blijft het bij de populisten voornamelijk bij politieke steun aan Israel. Hun nationalistische politiek maakt echter dat ze belastinggeld zullen moeten gaan besteden aan binnenlandse infrastructuur, veiligheid en andere zaken die voor hun eigen land en volk van belang zijn. Het volk verlangt dit ook van hen en zal vanzelf gaan morren als er opnieuw belastinggeld wordt weggesluisd naar Israel. Ondertussen kwijnt Israel vanzelf weg. Ik ben dus optimistisch gestemd!

Mike
 
Ik hoop dat je gelijk krijgt, Mike, en dat ook steeds meer mensen de pro-Israël propaganda doorprikken. Ook nu weer lapt Israël de VN resolutie aan z'n laars en staat het op het punt om bouwvergunningen van honderden huizen in Oost Jeruzalem goed te keuren.

https://www.rt.com/news/371785-israel-jerusalem-homes-construction/

Op een gegeven moment moet toch zelfs de meest verstokte Israël aanhangers doorhebben dat Israël zich boven de wet waant en wat de consequenties hiervan zijn op geopolitiek gebied.

Dat kleine beetje hoop wat The Saker heeft wat betreft Trump, heb ik ook.
Daarom is het cruciaal om te zien wat hij met Iran gaat doen. Dat is de lakmoesproef wat betreft z'n werkelijke intenties.

En als hij werkelijk het belastinggeld voor binnenlandse zaken wil gaan aanwenden, zou hij de 38 miljard dollar militaire steun aan Israël die het de komende 10 jaar van de VS krijgt, ook moeten terugdraaien.

Mark



 
Netanyahu slaat helemaal door met z'n reactie op de VN resolutie en wil o.a. diplomatieke banden verbreken met landen die voor de resolutie hebben gestemd.

Haaretz brandt Bibi helemaal af omdat z'n overspannen reactie Israel te gronde richt en veel meer negatieve effecten heeft voor Israel dan BDS, waar hij zo'n kritiek op had. Bibi/Israel is het verwende jongetje wat z'n zin niet krijgt en begint te schoppen en schreeuwen.

http://www.haaretz.com/opinion/1.761523

Er loopt sowieso ook nog een onderzoek naar andere criminele activiteiten van hem. Ga zo door Bibi!

Mark
 
Om nog maar eens aan te geven dat je de informatie op Infowars met een flinke korrel zout moet nemen, hier een artikel van Michael Snyder op Infowars met als titel:

"10 Times That God Has Hit America With A Major Disaster After The U.S. Attempted To Divide The Land Of Israel"

http://www.infowars.com/10-times-th...e-u-s-attempted-to-divide-the-land-of-israel/

Er volgt dan een opsomming van allerlei natuurrampen en andere toestanden wat volgde op een beslissing die (terecht) in het nadeel van Israël uitpakte. Zelfs het Monica Lewinsky schandaal wordt erbij gehaald:

#5 On January 21st, 1998 Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu arrived at the White House but received a very cold reception. In fact, President Clinton and Secretary of State Madeleine Albright actually refused to have lunch with him. That exact same day the Monica Lewinsky scandal broke, sending the Clinton presidency into a tailspin from which it would never recover.

Lachwekkend en triest tegelijk.

Oftewel: als je kritiek hebt op Israël, zal God straffen. Weer een poging om kritiek op Israël de mond te snoeren.

Gelukkig zijn de mensen in de commentaren onder het artikel een stuk wakkerder.

Mark

 
Ik geloof nog steeds dat de vorming van 1 staat het beste is, maar een Palestijnse staat gevormd naar pre-1967 grenzen zonder terreur, zonder checkpoints, zonder muur, oftewel zonder apartheid, zou een enorme doorbraak zijn.

Alles beter dan wat het nu is.

Mark
 
Als dit maar stopt:

C1O-91UXcAAPCYI.jpg


Mark
 
Gisteren werd Elor Azaria, de IDF soldaat die een Palestijn die al gewond op de grond lag door het hoofd schoot, veroordeeld tot doodslag. Dit terwijl het niets minder dan moord is.

Het is sowieso al een wonder dat er een IDF soldaat veroordeeld wordt, want moord en marteling door de IDF komt aan de lopende band voor. Verschil was dat er nu een video-opname van de moord was gemaakt die viral ging. Ontkennen of een lulverhaal ophangen dat het zelfverdediging was, kon nu dus niet.

https://www.rt.com/news/372627-israeli-soldier-convicted-palestinian/

Allerlei protesten erna van Israëliërs die vinden dat hij gratie moet krijgen en niet veroordeeld moet worden. Liefst 67% van de ondervraagde Israëliërs willen gratie voor deze moordenaar.

C1WMdwWXAAIoI9O.jpg


Deze mensen zien hem als een held. Hij is zelfs na z'n moord tot 'person of the year' gekroond door het tijdschrift Profile waar hij op de cover stond met z'n geweer.

azaria-cover-1.jpg


https://972mag.com/the-camera-that-made-elor-azaria-man-of-the-year/122371/

En Bibi staat uiteraard ook achter het verlenen van gratie aan hem.

Misselijkmakend maar niet verrassend.

Mark



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.240
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan