Palestina - Israël

Ik had dit topic eigenlijk 'Zionisme' moeten noemen, want het strekt zich veel verder uit dan alleen Palestina. Nu is via een undercover operatie van Al Jazeera aan het licht gekomen wat we allang wisten: de lange arm van Israël reikt ook tot in het Verenigd Koninkrijk. Na eerder een lastercampagne tegen Corbyn op touw te hebben gezet, is nu plaatsvervangend minister van Buitenlandse zaken Alan Duncan aan de beurt.

In een geheime video-opname zie je Shai Masot (M) van de Israëlische ambassade in Londen (heeft gewerkt in diverse Israëlische militaire functies en een veiligheidsdienst) in gesprek met Maria Strizzolo (S), een belangrijke pro-Israel Tory activiste.

M: Can I give you names of MPs I suggest you take down?

S: If you look hard enough I’m sure there’s something they’re trying to hide.

M: Yeah. I have some MPs.

S: Let’s talk about it.

M: She knows which MPs I want to take down.

S: Yeah, it’s good to remind me.

M: The Deputy Foreign Minister [Duncan].

S: You still want to go for it?

M: ...He’s doing a lot of problems.

[...]

S: A little scandal maybe? Don’t tell anyone about this meeting.

Bovendien heeft Masot de goedkeuring van Israël gekregen om meer dan 1 miljoen Engelse Pond beschikbaar te stellen voor snoepreisjes voor Pro-Israël Labour ministers.

http://www.dailymail.co.uk/news/art...MP-s-aide-smear-Deputy-Foreign-Secretary.html

Mark
 
De Israëlische diplomaat Shai Masot uit bovenstaand bericht is ontslagen. Verder wordt het allemaal flink gebagatelliseerd allemaal, terwijl de Israëlische inmenging in de Engelse en Amerikaanse politiek feitelijk aanwezig is. Daarentegen worden we dagelijks geconfronteerd met een onbewezen Russische invloed op de Amerikaanse verkiezingen.

https://www.middleeastmonitor.com/20170112-israel-diplomat-behind-uk-lobbying-scandal-resigns/

De volledige documentaire reeks van Al Jazeera over de Israel Lobby in het VK is hier te zien:
http://www.aljazeera.com/investigations/thelobby/

Tot nu toe zijn de eerste 2 afleveringen te zien. Dagelijks na uitzending op tv verschijnt een volgende aflevering.

Mark
 
Als dat dadelijk echt op een ruzie uitloopt ben ik benieuwt welke kant Trump gaat kiezen, of dat hij zich afzijdig houd.
 
Er doen op dit moment geruchten de ronde dat Trump voornemens zou zijn om de Amerikaanse ambassade in Israel te verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem, eerst buiten de mainstream media maar sinds vandaag en gisteren ook verspreid via de MSM. Let wel: deze berichten zijn tot nu toe ONBEVESTIGD. Het is de wereld in geholpen door bepaalde Israelische media en het kan een poging zijn van Israelische kant om Trump onder druk te zetten.

De westerse media komt het nu mooi uit om dit te gebruiken als teken dat Trump een oorlogshitser zou zijn. Mocht Trump daadwerkelijk over gaan op verhuizing van de ambassade naar Tel Aviv, dan zou ik dit beschouwen als een catastrofale misser omdat hij dan een signaal afgeeft dat Jeruzalem van Israel is en van niemand anders, maar laten we eerst de officiele bevestigingen of ontkenningen hiervan afwachten. Er is al genoeg stemmingmakerij rondom Trump in de media.

Mike
 
Goedenavond,

Ik snap 1 ding echt niet. Het internationaal gerechtshof zegt dat het niet mag om in de bezette gebieden te bouwen. Waarom volgen er dan geen sancties?
Ik heb het gelezen. Israël gaat nog 2500 woningen bouwen. De huizen van Palestijnen worden met de grond gelijk gemaakt, omdat ze niet de juiste toestemmingspapieren hebben. Deze zijn trouwens bijna onmogelijk om te krijgen.
Waarom staan andere landen niet op?

Risma ten Wolde
 
Kennelijk koester jij nog de illusie dat het Internationaal Gerechtshof daadwerkelijk staat voor internationaal recht. Geloof je soms ook nog dat de Verenigde Naties gaat om het verenigen van naties?

Mike
 
Hoe goed is je Engeld? Lees dit eens:

http://juanmatus.com/the-international-criminal-court-icc-in-the-hague-does-not-prosecute-war-criminals-it-protects-them-it-is-truly-the-devils-advocate/

Mike
 
Interessant artikel Mike.
Het valt me op dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen welke inmenging de oranjes hebben in dit soort dingen. Ze hebben hun sprookje qua PR goed voor elkaar.
 
Deze kandidaat voor het partijleiderschap van de Amerikaanse Democraten loopt simpelweg weg als hem een kritische vraag wordt gesteld over Israelische nederzettingen:



Mike
 
Het grote probleem is dat de Zionisten enorme invloed op de wereldpolitiek hebben. Vooral in de VS en het VK, maar ook volop in andere westerse landen. In Nederland zitten er genoeg Zionistische Christenen in de politiek die ook kritiekloos naar Israël zijn.

Er wordt van alles aan gedaan om kritiek op Israël als anti-semitisme aan te duiden. Terwijl juist de Zionisten de antisemieten zijn, want zij plegen dagelijks misdaden tegen de Palestijnen, wat de echte semieten zijn.

Op Facebook, twitter, in de politiek, overal is verregaande censuur gaande. David Icke wordt ook als een anti-semiet gezien en Zionisten willen de O2 Apollo waar hij dit weekend voor een uitverkocht huis zal spreken, beboeten. Om de terreur van Israël maar te verdoezelen.

http://jewishnews.timesofisrael.com/calls-for-manchester-venue-to-be-fined-for-hosting-david-icke/

Mensen intimideren zodat ze zich niet uitspreken tegen Israël. Vandaar dat ze hun gang kunnen blijven gaan.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.240
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan