Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat Israël overal mee weg kan komen en dat alle landen alles maar pikken van Israël. Ik weet van de lobby van Israël om landen te vriend te houden. Ze zitten in hoge functies en dat in verschillende landen. Maar eerlijk..genoeg is genoeg.
Het lijkt wel alsof het ook uit een soort van schuldgevoel allemaal maar wordt geaccepteerd. Door de tweede wereld oorlog misschien en misschien dat veel Christenen het verhaal uit de bijbel erin meenemen.
Het is zo dat je bijna niks over de situatie van de Palestijnen hoort op tv of op de radio. Er zijn natuurlijk ook andere dingen in de wereld wat aandacht nodig heeft. Dat neemt niet weg dat je een land als Israël gewoon niet kunt blijven steunen.
Als ik alleen al kijk naar de Nederlandse politiek. Die staan bijna allemaal pal achter Israël en leggen ze geen strobreed in de weg. De mensen weten er, bijna allemaal, niet veel vanaf dus wordt er ook niet over geklaagd bij onze regeringsleiders. Ik hoop dat de nieuwe formatie flopt. De Christen Unie, die nu aanschuift, die steunt de Israëlische bezetting. Ik hoop dat D66 niet overstag gaat.
https://rightsforum.org/nieuws/christenunie-bedreiging-rechtvaardig-israelpalestina-beleid/
Ook alle andere landen laten het afweten als het gaat om Israël sancties op te leggen. Geen handel meer met hun drijven en boycotten. Dat in eerste instantie. Daarna ze opleggen de wetten en regels na te leven, zoals ook elk ander land dat moet. Weg met die muur of ze verplaatsen hem maar naar hun eigen stuk. Weg met de nederzettingen en die outposts. Een recht van terugkeer van de vele Palestijnen die in de buurlanden en elders in vluchtelingenkampen zitten..enz
Ik weet niet of dit eens zal gaan gebeuren. Ik heb er een hard hoofd over in. Ik ben wat informatie over de geschiedenis van Israël en Palestina aan het lezen. Ik wil me er wat meer in verdiepen, omdat het me al heel lang boos maakt. Ik ben ook echt vaak helemaal verontwaardigd als ik weer iets lees van waar Israël weer mee weg in gekomen. Geen tip op de vingers, helemaal niks.
Bedankt voor het artikel. Het is triest dat Derk Walters moets stoppen. De waarheid mag natuurlijk niet verteld worden. Ik ben benieuwd wie hem zal opvolgen. Zal wel een vriend zijn van Israël, met een roze bril op ;-))
Risma