Palestina - Israël

Voormalig CIA agent Ray McGovern en voormalig Pentagon official Michael Maloof leggen nog maar eens uit wie de drijvende kracht is achter de chaos in het Midden-Oosten: Israël. De VS heeft helemaal niets te zoeken in Syrië.

Let vooral op het citaat van een Israëlische official wat voorgelezen wordt. "This is a play-off situation in which you need both teams (ISIS + Assad) to loose, but at least you don't want one to win. [...] let them both bleed to death"



Dit soort interviews vind je niet op CNN, Fox, NOS, BBC etc.

Mark


 
Hoogleraar: "vernietiging IS zou strategische vergissing zijn."

Hmmm, uit welke hoek horen we doorgaans zulke teksten?
En dit:

Islamitische Staat is niet het grootste gevaar in het Midden-Oosten. Dat is Iran.

en als klap op de vuurpijl:

Om het gevaar van Iran in te dammen moet er dit gebeuren: zijn bondgenoot Assad mag de oorlog in Syrië niet winnen, Saoedi-Arabië moet in de oorlog met Jemen tegen de sji'itische Houthi's worden gesteund, Qatar dat zaken doet met Iran en terroristen dient verder te worden geïsoleerd en eigenlijk zouden de nucleaire installaties van Iran moeten worden gebombardeerd.

Ok, wie is deze hoogleraar dan wel niet?

de oud-directeur van de onafhankelijke, nabij Tel Aviv in Israël gevestigde denktank.

Ah, duidelijk!

Daarom moet je het kalifaat en IS niet vernietigen. Ze dienen een groter doel.

Damn right dat ze een groter (Israel) doel dienen!

http://www.ad.nl/binnenland/houd-is-gewoon-in-stand~a402e0b6/

Mark
 
Jullie zullen dit vast al hebben gelezen..

Het verbaasd me dat het de krant haald, in postieve zin.
Ik snap niet dat Israël al die 96 zonnepanelen en andere apparatuur voor de elektriciteitsvoorziening heeft gesloopt. Een vergunning daar is niet aan te komen, wat moet een mens dan..?
Ik hoop dat het ministerie van Buitenlandse Zaken nu een keer met sancties zal komen. In ieder geval zouden ze de gemaakte schade moeten vergoeden en de spullen teruggeven. Maar Israël zal er wel weer eens gewoon niet meer over beginnen. Ik hoop echt dat dit niet gewoon met een sisser afloopt.


http://www.ad.nl/buitenland/israel-sloopt-nederlands-ontwikkelingsproject~abb0682c/

Risma
 
https://rightsforum.org/campagnes/btselem-presenteert-interactieve-documentaire/

In Den Haag. De toegang is gratis.

Risma
 
Ik hoop dat het ministerie van Buitenlandse Zaken nu een keer met sancties zal komen. In ieder geval zouden ze de gemaakte schade moeten vergoeden en de spullen teruggeven. Maar Israël zal er wel weer eens gewoon niet meer over beginnen.

Derk Walters, de NRC journalist die onlangs als correspondent Israël is uitgezet omdat Israël de kritische artikelen van Walters niet kon waarderen, schrijft in z'n (noodgedwongen) laatste Israël-Palestina artikel dat Israël de schaamte voorbij is en geen sorry meer zegt. Ze doet wat ze wil, wat anderen er ook van vinden en hoeveel wetten en rechten er ook overtreden worden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/3...bij-en-zegt-geen-sorry-meer-11350995-a1565042

Walters maakte ook de webdocu The Holy Road waar ik eerder over schreef.

Mark
 
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat Israël overal mee weg kan komen en dat alle landen alles maar pikken van Israël. Ik weet van de lobby van Israël om landen te vriend te houden. Ze zitten in hoge functies en dat in verschillende landen. Maar eerlijk..genoeg is genoeg.
Het lijkt wel alsof het ook uit een soort van schuldgevoel allemaal maar wordt geaccepteerd. Door de tweede wereld oorlog misschien en misschien dat veel Christenen het verhaal uit de bijbel erin meenemen.
Het is zo dat je bijna niks over de situatie van de Palestijnen hoort op tv of op de radio. Er zijn natuurlijk ook andere dingen in de wereld wat aandacht nodig heeft. Dat neemt niet weg dat je een land als Israël gewoon niet kunt blijven steunen.
Als ik alleen al kijk naar de Nederlandse politiek. Die staan bijna allemaal pal achter Israël en leggen ze geen strobreed in de weg. De mensen weten er, bijna allemaal, niet veel vanaf dus wordt er ook niet over geklaagd bij onze regeringsleiders. Ik hoop dat de nieuwe formatie flopt. De Christen Unie, die nu aanschuift, die steunt de Israëlische bezetting. Ik hoop dat D66 niet overstag gaat.

https://rightsforum.org/nieuws/christenunie-bedreiging-rechtvaardig-israelpalestina-beleid/

Ook alle andere landen laten het afweten als het gaat om Israël sancties op te leggen. Geen handel meer met hun drijven en boycotten. Dat in eerste instantie. Daarna ze opleggen de wetten en regels na te leven, zoals ook elk ander land dat moet. Weg met die muur of ze verplaatsen hem maar naar hun eigen stuk. Weg met de nederzettingen en die outposts. Een recht van terugkeer van de vele Palestijnen die in de buurlanden en elders in vluchtelingenkampen zitten..enz
Ik weet niet of dit eens zal gaan gebeuren. Ik heb er een hard hoofd over in. Ik ben wat informatie over de geschiedenis van Israël en Palestina aan het lezen. Ik wil me er wat meer in verdiepen, omdat het me al heel lang boos maakt. Ik ben ook echt vaak helemaal verontwaardigd als ik weer iets lees van waar Israël weer mee weg in gekomen. Geen tip op de vingers, helemaal niks.

Bedankt voor het artikel. Het is triest dat Derk Walters moets stoppen. De waarheid mag natuurlijk niet verteld worden. Ik ben benieuwd wie hem zal opvolgen. Zal wel een vriend zijn van Israël, met een roze bril op ;-))

Risma
 
Ik ben begonnen de hele discussie vanaf page 1 te lezen. Jammer dat de meesten van de linkjes het niet meer doen. Want nu ik er weer over ben gaan denken wil ik ook weten hoe het zit.

Alle info die je over het ontstaan van Israël leest is of zielige palastijnen zooi of zielige joden... ik wil feiten... meningen kan ik zelf wel vormen...

En nog een totaal niet relevant linkje. Maar wel tekenend voor hoe gewone mensen daar vaak met elkaar omgaan... en ik ben fan van borstvoeding gevende vrouwen omdat veel feministen dat niet zijn?.

http://www.shepostsonline.nl/2017/0...er-geeft-baby-palestijnse-vrouw-borstvoeding/
 
Er zijn volgens mij nog genoeg werkende links/video's over, maar hier weer wat info:

Eind 2008, vlak na kerst, voerde Israel Operation Cast Lead uit, waarbij Gaza 22 dagen lang werd aangevallen, wat resulteerde in 1400 Palestijnse doden, waaronder 300 kinderen. (Hier meer feiten).

Nu wil Israël journalisten vaak van tevoren uit Gaza hebben als er een aanval op punt van beginnen staat, zodat ze niet kunnen rapporteren wat Israël uitvoert. Zo ook in het geval van Cast Lead.

Lees hoe de AIVD en de hoogste Nederlandse diplomaat in de Palestijnse gebieden destijds al ruim van tevoren (enkele maanden!) op de hoogte waren van de aanval van Israël en de journalisten voor deze "directe dreiging" werden gewaarschuwd, terwijl de Palestijnen niet werden ingelicht.

DD9ZIJVXYAAzo8Q.jpg


Mark
 
UNESCO is van plan om op 7 of 8 juli de status van de oude stad van Hebron te beslissen tijdens een lopende conferentie in Krakau, Polen.



Ik ben erg benieuwd wat er besloten gaat worden.

Risma
 
Abou Jahjah is een apologeet voor de radicale islam - wat je ook vindt van Israel, aanslagen toejuichen of vergoeilijken op Israeliers is hoe dan ook verwerpelijk:

http://media.tpo.nl/2017/07/14/abou-jahjah-juicht-wederom-aanslag-jeruzalem-toe/

Mike
 
Misschien moeten sites als TPO en DDS zich ook eens druk maken over de 70 jarige militaire bezetting van Palestina door nazi Israël, want daar hoor je ze niet over. Zou DDS in de WW2 ook zo gereageerd hebben als Nederlanders een trein met moffen zouden hebben opgeblazen? Als je een volk decennialang onderdrukt, vermoordt en vernedert, dan kun je verwachten dat er verzet komt.

Mark
 
Wie kaatst kan de bal verwachten, no argument there. Het gaat mij erom om dit soort organisaties en figuren in het westen onder de aandacht te brengen, die lopen te juichen als er weer een jood d.m.v. een aanslag het leven laat. Ik vind dat minstens zo verwerpelijk, temeer omdat ze telkens verdacht stil zijn als de zoveelste moslimterrorist westerlingen om zeep helpt.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.277
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan