Hoi Lievergezond, naar aanleiding van je vraag zat ik zo eens te denken. Als kind hadden mijn zusjes al 3 boterhammen op en had ik nog de eerste op mijn bord liggen. Het lijnen en niet te dik willen worden heeft er ook wel toe bijgedragen denk ik. Mijn dochter valt flauw als ze niet bijtijds eet, heb ik geen last van.
Als baby heeft mijn moeder kokers om mijn armen gedaan omdat ik mijn armen helemaal kapot krabde. Jeukbultjes. Ook in de pubertijd veel puistjes gehad, varkensvlees laten staan, geen chocola, geen aardbeien. Maar dat hielp allemaal niet. Later bleek ik in ieder geval een koemelk-allergie te hebben. Ik had vroeger een slechte stoelgang maar dat was al vele jaren geen enkel probleem meer. Waarschijnlijk toch door veel groenten, ja ja. en grotendeels vegetarisch. Ik heb een slank postuur, slanke handen en voeten en enkels en polsen, in tegenstelling tot mijn zus. Haar teveel aan kilo,s is daardoor beter verdeeld. Bij mij zit het hoofdzakelijk in de taille. Ik was nooit zwaarder dan 75 kg bij een lente van 165 cm. Nu ben ik al heel lang 70 kg. Minder eten is zowiezo niet synoniem met uithongeren. Na mijn operatie al weer 4 jaar geleden was mijn stoelgang echt helemaal van slag, ik mocht alles eten en zou een paar maanden diaree hebben. Ik heb alles op alles gezet om zonder medicijnen de boel weer op orde te krijgen (ik kan er een boek over schrijven) en nu ben ik redelijk tevreden. Volgens mij verteert het goed. Mijn ontl. is nu (sinds meer vet en bouillon) beduidend steviger. Ik wil het niet steviger hebben. Ik heb een trage schildklier maar heb daar geen noemenswaardige klachten van. Laat regelmatig bloed prikken maar slik geen thyrax.
Ik heb geen verleden met ziektes, wel kleine klachtjes. Mijn scheenbenen zijn al lange tijd erg droog, als ik in de warmte fiets wordt ik niet moe maar krijg een erg warm hoofd, dat voelt niet goed. Sinds kort heel veel jeuk aan mijn tepels, ik zie vandaag opeens rode plekjes. Ik smeer o.a. met cocosolie. Ik slik nu iets voor de bijnier, voor de schildklier, probiotica, 1 chlorella en 1 spirulina en 1 B12. Levertraan is vast wel goed maar kregen we vroeger als kind ook. Het ergste van levertaan vond ik dat ik het uren daarna nog proefde, Brrrrrr. Wil niet zeggen dat ik het nooit zal nemen. Rauwe eieren eet ik nog niet, wil ik wel snel gaan proberen. Iets nieuws proberen betekent dat ik thuis wil zijn tot ik weet hoe mijn darmen erop reageren. Wat een geluk dat ik graag thuis ben.
Romagi