Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Romagi,

Met alle respect vanwege je leeftijd, maar je hebt het roer nog steeds niet omgegooid. Zo eet je bijv. ook nog nachtschades. Ondertussen vraag je ons hier de oren van de kop omtrent klachten die je blijft ervaren. Ga nu eerst eens echt goed eten en kom dan hier terug met vragen. De kans is aanwezig dat je jezelf voortdurend saboteert, omdat je je verslaving aan bepaalde stimulerende voedingsstoffen niet onder ogen wil zien.

Mike

Mike, ik kan het niet eens zijn met het woord "verslaving". Ik tel de koolhydraten, dwz. ik weet hoeveel er in 1 cracker zit (nog geen 10) en ik eet er maar 2. Koffie 1.

Af en toe tomaat, 1 in de komkommer. Geen andere nachtschades. Niettemin heb ik me nog eens verdiept in de nachtschades en mijn eetpatroon, er valt altijd wat te verbeteren, natuurlijk. En dat zal ik ook zeker niet laten.

Ik drink veel rooibosthee. Is daar iets mis mee?

Maar de melk en yoghurt gaat erg goed en daar ben ik erg blij mee. Nu de yoghurt nog naar de ochtend verplaatsen.

En verder? Ik ben een werk in uitvoering.

Helaas heb ik toch nog een probleem met melk.

Het is me al eerder opgevallen dat ik in de ochtend zowiezo niet alles kan eten, zodat ik er in de middag geen last van heb. (diaree-achtig)

De ene keer gaat alles goed en de andere keer kan ik er geen touw aan vast knopen.

Ik schrijf nog steeds alles op, soms ook de tijden erbij.

bv. vanmorgen: in de ochtend sole.

daarna darmen spoelen met 2 dopjes H202 30% op 1,5 liter water. Heb tot nu toe niet de indruk dat dat een probleem geeft.

toen zo,n plastic wit koffie bekertje met geitenmelk en 1 tablet thyroid energie van NOW

later 2 crackers (per stuk 10 gram koolhydraten met roomboter, 1 met ei en 1 met kaas.

1 koffie.

later nog een bekertje melk.

Ik heb al eerder gedacht dat de combinatie melk en ei niet goed valt.

Darmen waren vanochtend goed leeg, wat ik nu "verlies" is geel en "loopt er uit in kleine beetjes.".

Dat is ook anders dan anders. Als ik vanzelf naar het toilet ga heb ik meestal een lichte kramp van te voren en is het gewoon bruin.

Dus, kan het dat ei samen met melk een reactie geeft. Het lijkt me ontgifting te zijn.

Gisterenavond vette soep gegeten en ook in de ochtend 2 krackers zoals altijd met kaas.

Bovendien houd ik in de ochtend zoveel mogelijk een zelfde ritme en voeding aan.

Kijk ook eens bij de verschillende ontlasting-kleuren-topics. Geel is ontgiften. En rauwe melk ontgift. Het is dus niet dat je er niet tegen kan of een probleem hebt met melk. Je ontgift en bent er niet blij mee, dat is iets anders. Ik zou zeggen, vooral doorgaan met rauwe melk! Je hebt heel veel jaren gif opgeslagen en dat begint zich er nu uit te zetten.

En voordat je vindt dat het missen van je endeldarm een probleem is in deze.... Met of zonder endeldarm, als je goed ontgift is de nabijheid van een wc altijd een must! Als het eruit wil, dan is er geen houden meer aan! En ik spreek uit ervaring, met een complete endeldarm ;)

Ja Alexander, ik had inderdaad de kleur geel al eens voorbij zien komen. En het zelf al eens eerder gehad. Het gaat mij om de kombinatie ei + melk.

Zolang het mooi weer is moet ik nog maar even voorzichtig zijn. Dit is allemaal gepland voor storm en regen.

Is die gele kleur bij jou later gestopt, met andere woorden, is de ontgifting inmiddels opgehouden?

Jij wilt zo'n controle over je lichaam dat ik verbaasd ben dat je uberhaupt in staat bent om dingen los te laten door middel van ontgifting. Beter eruit dan erin, zo simpel is het! En als je goed eet, dan is de ontgifting een continue proces. Een proces dat jij op tijd en uur wil laten plaatsvinden. Dat bedoel ik met controle. Je lichaam wil zo graag van de troep af en jij doet er vervolgens alles aan om dit tegen te houden. Dit moet toch ergens een conflict geven?

Ei en melk is dus een prima combinatie bij jou! Kwestie van labelen. Ik zie het anders dan jij. Jij ziet alleen het ongemak, ik zie de winst die je er van gaat krijgen. Je bent al een dame "op leeftijd", maar hoe wil je de komende 25 jaar doorbrengen? Je hebt al een heel repertoire van ongezondheid en operaties achter de rug. Wat is het dat je voor je eigen toekomst wil en in hoeverre wil je daar nu in investeren?

Ik ontgift iedere dag, als het goed met me gaat, meermaaldaags. Geel is een kleur, uiteindelijk heb je bijna alle kleuren van de regenboog.

Heel simpel, ik probeer een evenwicht te vinden in goede voeding en nog naar buiten kunnen zonder diaree. Controle houden ja. Incontinent weet je. Dat gaat dus in de winter beter.

Dat is inderdaad een bewuste keuze.

Ik heb een bloedonderzoek gehad i.v.m. mijn trage schildklier.

13/10-2011 19/1-2012 27/7-2012 17/12-2012 23/10-2013

TSH 6.4 5.9 5.8 5.3 6.9

T4 13.8 14.3 14.2 15.7 13.8

T 3 wordt niet altijd gemeten.

Ik slik Thyroid Energie 1x per dag plus Cytozyme AD van Biotics.

De laatste waardes vallen me tegen. Misschien meer Thyroid slikken? Of nog iets toevoegen? Een ander merk misschien?

Ik zou die trage schildklier wel wat beter willen hebben.

Oh jee, het is niet zo blijven staan als ik bedoeld had.

TSH 6.4 -- 5.9-- 5.8-- 5.3-- 6.9

Verder heamatologie:

gevonden:

Erythrocyten = Rode bloedcellen of erythrocyten zijn zijn cellen die verantwoordelijk zijn voor het zuurstof- en koolstofdioxide-transport tussen de longen en de andere weefsels in het lichaam.

te veel erythrocyten = dan is bloed te dik.

Ze bevatten het zuurstof-transporterende eiwit hemoglobine.

Afwijkingen kunnen bv worden veroorzaakt door te weinig vit B-12, foliumzuur of ijzer.

Vit B-12 (ref.waardes 140 - 490 pmol/l) = 580 = dus te hoog. Had ik niet verwacht.

erythrocyten (ref.waardes 4.00 - 5.00 E12/l ) = 510.

Ik dacht zuurstof? dus H202? Ik heb het in huis maar gebruik het amper. Voor de zekerheid maar meteen begonnen met innemen.

Wat nu? Moet ik me zorgen maken? Iets veranderen?

Graag advies.

Ik laat nu alle melkprodukten staan, darmen zijn meteen rustig. Hiephoi.

Maar ik vind het wel heeeel jammer dat melk en yoghurt niet goed verteerd worden. Nog maar eens op het forum rondkijken of daar iets aan te verbeteren valt mettertijd.

Ik neem nu in ieder geval probiotica en Kolorex (Sanopharm), want er is candida geconstateerd.

Mijn schildklierwaardes zijn ook omhooggegaan, TSH was 5,3 is nu 6.9. Ik heb ook steeds koude handen en voeten. Ben ik ook niet blij mee. Uiteraard slik ik al een tijdje iets voor de schildklier, schildklierformuleplus van Vitall Cell Life.

In de Eko-winkel wel lekkere leverpastei gevonden. Kleindochter zat ook te smikkelen.

Ik heb een machine in huis om groente- en fruitsap te maken. Daar doe ik tot nu toe niets mee, omdat fruit hier vooral als het te zoet is wordt afgeraden.

Als ik googel op smoothies kom ik wel groente-en fruitsmoothies tegen. Zou ik in de ochtend wel willen nemen. misschien iets met kokosmelk?

Nu heb ik grapefruit+olijfolie+eigeel gegeten. Is inderdaad lekker.

Als dat goed valt gedurende de dag (nog even uitproberen) dan kan ik dat in ieder geval wel een tijdje nemen in de ochtend.

Ach je, wat was dat ook weer met Keulen en Aken? :lol:

Ik blijf het lastig vinden met wat ik kan eten nu de melk en yoghurt en room afvallen. Wat ik heeeeel jammer vind.

Lees uiteraard alles hier.

Ik ben in ieder geval blij met het leverdrankje, ik heb het nu 5x genomen, weet nog niet precies wat het beste is, in de ochtend of avond. Woensdag in de ochtend gedronken, ook die dag mijn darmen niet gespoeld, ik dacht ik ga straks vanzelf naar het toilet van het drankje, niet dus.

Wel de hele dag binnen gezeten. En vanmorgen zat er teveel ontl. in de weg om te spoelen, gebeurt niet vaak, vind ik uiteindelijk ook niet prettig.

Dus conclusie, in ieder geval ochtend-ritueel blijven doen.

Mijn ontl. is ook absoluut veel dikker doordat ik geen melk-prod. gebruik.

Ik heb ontdekt dat er bij Kruidvat iets wordt verkocht, niet zo duur, Lactolerantie.

Ga straks eens kijken wat er op de verpakking staat. Ik lees nergens dat mensen iets dergelijks gebruiken.

Quote:
Ik heb ontdekt dat er bij Kruidvat iets wordt verkocht, niet zo duur, Lactolerantie.

Ga straks eens kijken wat er op de verpakking staat. Ik lees nergens dat mensen iets dergelijks gebruiken.

Waar is het precies voor?

Kruidvat heeft die "lactolerantie" niet (die goedkoop zou moeten zijn) maar er is wel een ander merk in de handel, Kerutabs, 30 tabletten bijna 18,- euro. Maar als ik een grotere verpakking zou kopen zijn ze aanzienlijk goedkoper naar verhouding.

Kerutabs bevat het enzym lactase om de melksuikers te verteren. Ik ga ze wel proberen, dan kan ik yoghurt eten die weer heel gezond is voor de darmen.

Ik merk snel genoeg of ik genoeg heb aan 1 tablet met een beker yoghurt of melk of room niet te vergeten.

Er moet ook nog een link zijn met de alvleesklier wat vertering betreft, maar weet niet precies hoe dat zit.

Zodra ik het heb geprobeerd laat ik het wel weten.

Ik maak mijn eigen soepjes van botten en donderdag had ik er wortelsoep van gemaakt. 2 bakjes gegeten, lekker. In de ijskast gezet voor vrijdag, maar blijkbaar was de soep niet goed. Bij het 1e bakje voelde ik niets maar bij het 2e bakje kreeg ik toch wel een erg naar gevoel in mijn buik. Ik ging op bed liggen om te ontspannen maar hielp niet. Ik dacht het lijkt wel of ik moet spugen en ja hoor, het kwam er uit. Dan moet je opluchting voelen maar dat was niet zo. Er moest gewoon nog meer uit. Nog steeds geen opluchting. Ook aan de onderkant moest er nog heel wat uit. Tot ik me weer goed voelde.

Er zijn mensen die niet willen spugen maar als je gewoon meewerkt is het direkt gepiept. Het moet er nl gewoon uit, goedschiks of kwaadschiks.

Vanochtend maar direkt met sole begonnen en veel thee, verder niets aan de hand.

Ik denk dat er veel meer aan de hand zou zijn als je lichaam het vasthoud.

In het verleden was ik vaak misselijk (andere oorzaken). Om de ene of andere reden had ik hier toch een goed gevoel bij. Weg met die rotzooi.

zo, heb het hele topic van Romagi doorgelezen.
Dat was best leerzaam
Goed om te lezen dat je gestopt ben met het drinken van melk
Als dat zoveel problemen geeft heeft het geen zin om daar mee door te gaan

Ik zat zelf te denken waardoor darmproblemen veroorzaakt worden
Het is misschien niet altijd het zoeken naar het product/maaltijd dat de ellende veroorzaakt.
Volgens mij zijn 2 andere eigenschappen van de maaltijd ook erg belangrijk:
temperatuur en vastigheid van het water of van het voedsel.
Als ik in de ochtend een groot glas koud water drink dan voel ik mijn darmen samen krimpen en blijft er lucht hangen in bepaalde delen.
Als ik uren later wat ga eten dan gaan die luchtbellen voor problemen zorgen bij de vertering van het eten.
Die luchtbel kan hardnekkig op zijn plek blijven zitten. Wat je daarna eet maakt eigenlijk niet uit, het wordt allemaal slecht verteerd.

Na een avondmaaltijd dronk ik soms een hele grote mok met warme kruidenthee.
Ik had de indruk dat ook al dat warme water het eten in de darmen te snel doorspoelde en de darmen niet goed hun taken konden uitvoeren.
Dus zowel warm als koud drinken/eten kan op bepaalde momenten van de dag een negatief effect hebben.
Om aan de veilige kant te zitten wacht ik meestal tot het eten of drinken lauw is.
Blijkbaar zijn mijn darmen zeer gevoelig daarvoor

Als mijn vriendin met haar hand in de buurt komt van mijn zij wordt ik helemaal gek.
Die plek is zeer gevoelig. En dat geldt waarschijnlijk ook voor wat daar onder de huid zit.

Dus dat is de tip die ik wil meegeven: Niet zo zeer het soort eten en drinken. Maar de temperatuur ervan. In de ochtend op een lege maag kan dat een ander effect geven als in de avond. Lauw is de meestal een veilige temperatuur.

Is het je rechterzij die zo gevoelig is? Het klinkt nl. alsof je een overgevoelige lever hebt. Ook het feit dat je je dranken op kampertemperatuur veel beter verdraagt dan gekoeld vertelt mij dat je lever dan moeite heeft met het opwarmen van koude dranken.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan