Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Nu heb ik een adres in Volendam en die doen ook zo,n test, wel goedkoper.
ES Teck Complex Systeem. afspraak woensdag de 25e. Aangezien de test dermate verontrustend is doe ik dus nogmaals die test maar dan dus in Volendam en kijk hoe ze dat willen gaan aanpakken en of er een overeenkomst is.
Ik weet ook niet goed wat ik hiervan moet denken, ik heb altijd al gedacht wat heeft dat spoelen en die slechte vertering allemaal voor invloed op mijn gezondheid maar een antwoord nooit gevonden. Echt onlogisch lijkt het me niet dat het zoveel invloed heeft.
Ik voel me goed en heb natuurlijk wel kleine klachten die ook op de lijst staan. Het meest opvallend zijn iedere dag een paar minuten extreem witte vingers aan de rechterhand.
Al die ontstekingen die er zouden zijn, niets van te merken.
Maar ja, laten we eerlijk zijn, als mensen ernstige ziekten ontwikkelen (kanker bv) merken ze dat ook niet.
Dus nog maar even afwachten.

Omdat het de laatste tijd zo goed ging dacht ik: laat ik nog eens stoelgangthee proberen. Dan komt de impuls via het hele darmstelsel. dus giseren 1 kopje gedronken. Vandaag wel 10 x naar de WC geweest.
Ik heb er dus alweer schoon genoeg van.
Bij het zoeken naar goede middelen kwam ik ook Spirulina en Chlorella tegen. Die heb ik allebei in huis, dus vandaag 2x 2 chlorella genomen.
Kan ik daar ook problemen van hebben? Ik heb gezocht maar geen diaree-kl gevonden.
Ik geloof ook niet dat het voor mij geschikt is om veel tegelijk te gebruiken.
Dat blijkt maar weer.

Hieronder volgt een lijst die ik aanbevolen heb gekregen voor mijn gezondheid:
Allesgase, Venase, Neurolase, Immunase, Reumase.
Body Preventie,
Alfa Liponzuur 450 mg
Glutathione 500 mg
Vitamine E 400
Vitamine B12
CA Salvesterolen 2000
Mucopherm
Niet alles van deze middelen heb ik gevonden op internet, vooral de enzymes niet.
Vitamine B 12 had ik kortgeleden nog genoeg in mijn bloed. Die slik ik dus nu niet.
Alfa Liponzuur heb ik aangeschaft.
Verder neem ik nu vit C (weinig) alleen als ik yoghurt eet en dat is niet iedere dag.

Dus wat neem ik per dag:
1 druppel jodium en 1 pilletje voor de schildklier
Cerebrase en Vasolastica enzymen
2 x Chlorella
2x Alfa Liponzuur (van Glucorell-R)
2x Fauna Mana

Voorlopig vind ik dit genoeg,
Jodium en schildklier moet op een nuchtere maag in de ochten
Enzymen een kwartier voor het eten
A.Lipon moet een half uur voor het eten, vind ik lastig want dan vergeet ik het.
Het produkt Fauna Mana sprak me wel aan en kwam ik toevallig tegen.
Glutathion schijnt nog heel belangrijk te zijn bij ontstekingen, maar waar vind ik een goed produkt. Overal zitten omhulsels bij die ik niet wil hebben.
Mucoperm en salvesterolen spreekt me ook wel aan maar ik wil niet zoveel tegelijk innemen.
De aanbevolen lijst bv vind ik echt veel te veel op een dag.
Ik heb wel het idee dat het beter gaat. Ik voel me wat soepeler, mijn hoofd voelt goed, mijn vingers zijn nog steeds "dood" af en toe dus geen idee hoe ik daar vanaf kom.
Van de week 1x stoelgangthee ,s-avonds genomen, eerst smorgens darmen leeggemaakt en om 3 uur smiddags alsnog 1x stoelgang (dus diaree) het spuit eruit en was schuimig. Volgens mij duidt dit op de pancreas als het schuimig is.
Tijdelijk heb ik de levertraan laten staan omdat ik een te hoog cholesterol heb maar die levertraan wil ik weer nemen, mede omdat het cholesterol-verhaal niet klopt.
Ik heb vandaag via de computer een andere test ingevuld maar dan moet ik vragen beantwoorden die bij mij niet kloppen. Hoe vaak ga je naar de WC? Hoe ziet je stoelgang eruit? Ben je vaak verkouden? Toen de stoma werd verwijderd kreeg ik en diaree en een loopneus, beiden de hele dag. Die loopneus heeft dus voor 100% te maken met mijn darmen en niet anders.
Al met al is de verbetering zo groot (sinds 2009) dat ik niet moet zeuren. Doorgaan zoals het me het beste lijkt.

Liesje even terugkomend op wat ik eerder van je gelezen heb in mijn topic over de bouillon. Dat je niet aan goeie botten kan komen.
Je kunt ook op zoek gaan naar een winkel waar ze vers vlees verkopen voor dieren.
De meeste van deze winkels verkopen BV een hele biologische kip. Een merk wat ik je kan aan raden is dan Bandit.
Ik die dat ook wel eens om bouillon van te trekken.
Ik haal trouwens ook mijn magnesium spray in zo een winkel.
Stukken goedkoper en exact hetzelfde als zechsal. Alleen die zechsal flesjes zijm veel kleiner en betaal je 12 euro. Ik heb voor een spray flacon van bio Ron 19 euro betaald.

https://www.prooidier.nl/producten/barfnrv-producten/biologisch/bandit-biologisch-kippenkarkas

https://www.prooidier.nl/producten/barfnrv-producten/biologisch/bandit-biologische-hele-kip

http://www.bio-ron.com/producten/verzorging/magnesium-olie.html

Binc dank je voor de info. Zal morgen nog eens kijken bij Barf. Die kip is wel heel goedkoop. Ik koop nu vrij duur bij de geitenboerderij af en toe.
Magnesium heb ik destijds een paar kilo tegelijk gekocht van Zechsal. Dus kan steeds mijn eigen flesje maken. Ik smeer heel erg trouw.
Liesje

Ja die kip is idd goedkoop.
Maar het is wel echt een heel goed merk. En vergeet niet, mensen die hun dieren barf geven gaan geen dure bio kip van de bio slager geven.
Ik zelf ben absoluut niet bang om deze kip te gebruiken.
Smaak is hetzelfde als een bio kip bij de slager. Het is voor mij maar net waar ik ben op dat moment. In de winkel voor dingen voor mijn katten te halen, slager of bij de boerderij ?

Op 1 juli noem ik een hele lijst met produkten die me zijn aangeraden. De glutathione 500 moet dan 98,07 kosten en body preventie ook. CA salveserolen 2000 kost 108,-.
Dit zijn dan wel de duurste, er
Uiteraard zou dat dan het beste van het beste zijn maar hier op dit forum zijn we kritisch nietwaar? Maar helaas is het merk me niet genoemd en niet alles is via internet te vinden. Dat betekent dat het uit het buitenland komt en hier niet op de markt is.
In principe wil ik 1x iets aanschaffen zodat ik de firmanaam weet en de ingredienten kan bekijken en dan maar hopen dat ik het zelf kan kopen.
Niemand zal zijn spullen tegen inkoopsprijs verkopen, ook al heeft hij het beste met je voor. Zou een beetje naief zijn dat te denken nietwaar?
Feit is dat nog niemand anders over enzymen had gesproken en ze me erg goed doen.

Ik heb verschillende dingen besteld bij CorpusHealth. Echter alles is uitgegeven onder hun eigen naam. Pech, daar had ik niet op gerekend. Ik dacht het komt uit het buitenland dan probeer ik het rechtstreeks te bestellen. Niet dus.
Mettertijd zoek ik wel een alternatief.
Ik zat zojuist te lezen op www.gezondheidenco.nl/verklevingen, daar word je ook niet vrolijk van.
In de toekomst ben ik met die darmen nog wel even bezig. Morgen naar het VU voor een colon-transit onderzoek. Eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Ik heb de markers in huis en kan morgen beginnen met slikken, 6 dagen iedere ochtend een pil en de 7e dag wordt er een foto gemaakt.
Vanmorgen was ik niet goed leeg met het darmspoelen en besloot een koffieklysma er achter aan te doen (dat doe ik zelden) Het hielp wel, nu ben ik goed leeg.
Hoeveel mensen zijn er hier op het forum die koffie-klysma,s doen en ontstoken darmen hebben? ziekte van Crohn o.i.d.
Mijn probleem met de darmen is inmiddels veranderd naar ontstoken darmen. Is aangetoond met het Es-teck onderzoek.
Dat geeft o.a. aan:
schildklier - lichte ontsteking
pancreas - acute ontsteking fase 1
de hele dikke darm - acute ontsteking fase 1
insuline resistentie - extreem te hoog
Algehele conditie: uit de scan is gebleken dat binnen het lichaam chronische problemen zijn op stofwisselingsgebied.
En dit is maar de helft van het rapport.
Gelukkig voel ik me ondanks dit goed.
Maar gisteren zat ik bij de arts en voelde mijn hoofd niet goed. Is al eens eerder gebeurd, op het moment dat ik helder wil zijn dat mijn hoofd niet goed voelt.
Rapport: hersenen: links frontaal zuurstoftekort binnen de hersenkwab
Links temporaal: binnen de hersenkwab - bloeddruk te hoog.
Tja en dan zit ik toch te piekeren, komt dit allemaal doordat de darmen niet goed werken?
Ik denk wel dat dat kan ja. Ergens had ik gelezen dat het lichaam zowiezo gestressed is als de darmen problemen hebben. Dat gaat dus buiten mij om dan.
Ik lees momenteel het boek Het energie-herstelplan van Tanja Visser, het gaat grotendeels over de lever. (en recepten enz)
Die lever is het grote ontgiftingsorgaan dus dan zou ik daarmee extra (o.a.) aan de slag moeten, naast de eerder genoemde extra supplementen.
Een koffie-klysma zet ook de lever extra aan.
2 maanden geleden nog een bloedonderzoek gehad en dat was allemaal goed. Ra ra, ik raak het spoor aardig bijster.
Voor dinsdag a.s. nu een afspraak gemaakt met biol.arts Kleipool. De boel maar eens goed bespreken.

Vandaag de bekende diar. klachten van het produkt Immunase, een co-enzym. (???)
er zit o.a. in (een beetje) azijnzuur, kaliumdisulfiet, natriumsulfiet, resorcinol. Wat vinden jullie hiervan?
Vanmorgen was ik heeel erg leeg en toch een grote hoeveelheid diar.,s-avonds Dan gaan de belletjes rinkelen.
Als iets goed voor mijn darmen moet zijn dan moet het toch juist klachten verminderen en niet vermeerderen of ben ik nou gek?.

@ Liesje,

Heel logisch dat jij verwacht dat de klachten door het gebruik van een medicijnen dienen te verminderen.

Hier gekeken. De toevoegingen van de Immunase blijken inderdaad niet zo onschuldig te zijn als je overgevoelig voor 1 of meerdere bestanddelen bent. In jouw geval zou ik het gebruik hiervan staken.

Resorcinol wordt normaal gezien in huidzalfjes voor uitwendig gebruik toegepast en ik vind het vreemd dat dit in de Immunase, een product voor inwendig gebruik, verwerkt wordt. Hiervan is bekend dat er bij een te hoge dosering overgevoeligheidsreacties kunnen optreden. Meer hierover zie volgende link die het voorschrijven voor inwendig gebruik ontmoedigt
https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1970109050001a.pdf

Tevens vermoed ik dat je niet goed tegen sulfieten kan
http://www.food-info.net/nl/e/e221.htm
http://www.food-info.net/nl/e/e228.ht

Hoi Vivianne, ik heb laatst aan iemand een produkt terug kunnen geven - waar ik klachten van had - dat bij veel mensen blijkbaar goed bevalt voor de darmen maar daar zat ook sulfiet in.
Van zo,n flesje hoef ik maar 30 druppels in te nemen, maar ik heb gemerkt in de loop der jaren dat bv een half tlp. appel-azijn al niet kan bij mij.
Het milde leverdrankje heb ik een tijd gebruikt - nu even weer een tijdje niet - maar gaf ook klachten. Maar dat was toen een bewuste keuze.
Ik ben ook kritisch op artsen, kunnen ze wat voor mij betekenen ja of nee.
CorpusHealth -die mij een mooi rapport heeft gestuurd van de EsTeck - verdenk ik ervan veel te willen verdienen. Hij vertelde dat hij 2 dames had die 600,- per maand betalen aan produkten en inmiddels dik over de 90 waren. Ik dacht gelijk dat ga IK niet doen.
Gisteren nog eens goed op de website gekeken van www.enzymtherapie.nl waar ik al iets had gekocht en zijn produkten -onder eigen naam dus - komen exact overeen met die website. behalve toevallig de immunase. daar zitten bovengenoemde ingredienten extra in. Ik ga het dus navragen bij de producent hoe dit zit.
Ik koop zowiezo de enzymen voortaan via De Raade Roos, scheelt 10,- per flesje + dat ik in de komende maanden uit wil zoeken wat ik wel en niet wil innemen. Kost veel tijd, weet ik nu al.

Ooit heb ik gelezen ZELFVERGIFTIGING vanuit de darm.
https://innerwave.nl/zelfvergiftiging
Dit soort verhalen kom ik weinig tegen, ik zou er graag meer over willen weten.
Dinsdag in het VU -MDL arts - begon gelijk weer over vezels eten en movicolon en of de kracht van de kringspier al eens getest was. Is getest ja. Is niks mis mee.
Plus dat er blijkbaar in mijn dossier staat dat ik kanker heb/had . Kan zijn volgens hem dat de bestraling cellen heeft doodgemaakt.
Dat vind ik vreemd, er wordt bloed afgenomen en daar zitten dan markers in ja of nee. Een biops gaat naar het Lab. Na een operatie gaat alles naar het Lab en komen ze aan je bed vertellen dat er niks is gevonden.
Soms denk ik wel eens - ze dekken zich in - zal me niets verbazen dat er iets verkeerd is gegaan tijdens de operatie, en dat het niet in het rapport staat. Lymfeklieren weggehaald die gezond waren, dat doen ze blijkbaar alleen als er uitzaaiingen zijn.
Als mijn intuitie gelijk heeft, wat doe je er aan? Maar het gevoel dat er iets niet klopt dat blijft.

Niemand snapt dat ik GEEN impuls heb en tegelijkertijd af en toe diaree. Het dikt niet in dus hoe kan ik dat ooit inhouden ? Het komt ergens hoog uit de darmen vandaan met zo,n kracht, waar komt die kracht vandaan? Het zou nog de pancreas kunnen zijn, het is vaak schuimig.
Als het de pancreas is, is die dan een half jaar na de operatie direct ontstoken geraakt?

Af en toe probeer ik iets uit, bv deze week zo min mogelijk spoelen omdat ik vandaag de 1e capsule heb geslikt (nog 5 te gaan), 7e dag foto.
Ik weet nu al wat er gebeurt. Ontlasting zakt naar beneden en blijft daar lekker hangen en zakt per cm. gedurende de dag eruit, een rot gevoel. Maar goed, ik ben voorbereid.
Sorry als ik af en toe in herhalingen val. Ik klaag ook niet, het is niet anders. Frustrerend is dat ik het systeem niet doorzie.

Liesje,

Als jij bij de mdl arts geweest bent neem ik aan dat je aangegeven hebt dat het niet goed gaat en wat je klachten tot op heden zijn?
Heeft hij dan niet een voorstel gedaan om Eems verder te onderzoeken?
Misschien idd een ontlasting onderzoek?
En zou je anders niet weer via Saskia van as een afspraak kunnen maken?

Ik las terug dat je een leven lang fit doet toch? Maar las ook dat je vetten en eiwitten apart eet? Dit is niet juist als je dat nog steeds zo doet.
De bedoeling ervan is het scheiden van eiwitten en koolhydraten. Niet van eiwitten en vetten.
Misschien is het een idee om appel en andere rauwe groente te minderen en te vervangen voor gekookte groente. In combinatie met vetten zoals stoofvlees en botten bouillon.
Het kan best zijn dat de vezels uit de rauwe producten invloed hebben op je darmen.
Heb je dat al geprobeerd?

En ergens las ik cola zonder prik? Waarom neem je dat?

Binc ik drink nooit cola.
Die MDL artsen heb ik verder niets aan. Ze denken dat ik met meer vezels een impuls kan terugkrijgen, ik ben eerder bang dat ik dan pas een echte verstopping krijg. . Als het bij mij zenuwschade is - dat is nooit bevestigd - helpen vezels echt niet. Ik heb zelf een goed vezelprodukt, gekocht bij www.powerdetox.nl.
Meestal kook ik mijn groenten wel, een enkele keer eet ik iets rauw. Ik merk niet dat het iets uitmaakt voor de stoelgang. Een leven lang fit daar hou ik me niet altijd aan maar vind het wel een prettige manier van eten.
Arts v. As weet veel over darmen, ik ben wel eens bij haar geweest maar zij staat volgens mij niet achter onze manier van mijn eten.
Dinsdag ga ik naar een orthomoleculair-arts, nog eens van gedachten wisselen over mijn problemen. Hij organiseert ook vasten/reinigingskuren (erg duur). Bij al die mensen zijn de darmen intakt.
Ik lees ook vaak over een "ileus" dat is een echte verstopping die geopereerd moet worden. Is bij mij gelukkig niet aan de orde. Mensen hebben vaak buikpijn, heb ik niet, veel lucht verliezen - heb ik niet - het voelt gewoon meestal rustig. Alsof er niets aan de hand is. Ra ra ra.
Ik hoop dat deze colon-transit iets oplevert, dat ik weet waar en waarom het stagneert. Dit onderzoek krijg ik alleen maar omdat ik er nadrukkelijk om gevraagd heb.

Ik dacht echt ergens gelezen te hebben over cola zonder prik.
Misschien verwar ik iemand anders zijn verhaal met de jouwe.

Een ileus is een darmafsluiting.
Naar wat ik uit je verhaal begrijp eet je toch vezels?
Ik zou niet vertellen aan die mdl arts dat je volgens wapf eet.
Ze verklaren je toch voor gek.

Ik merkte zelf toen ik begon met veel meer voedsel in vloeibare vorm te eten al snel beter resultaat.
Ik weet niet of je nog een appel eet als ontbijt?
Als je diezelfde appel nou eens zou bakken in veel roomboter met wat honing en kaneel?
Totdat die zacht is?
Heb je dat al eens geprobeerd?

Een ileus is een darmafsluiting ja.
Ja maar wat gebeurt er bij mij als ik niet spoel en de boel niet leeg hou? Dikt het dan teveel in (maar niet in mijn dikke darm, maar ergens anders) zodat ik het er helemaal niet meer uitkrijg en het versteent? Waarom zou ik dat risico nemen.
Ik hoop dat ze iets vinden over een verstopping en iets zinnigs kunnen zeggen.

Ik eet bijna iedere ochtend een geschilde appel, vaak biologish. Ik heb ze ook wel eens met roomboter gegeten, erg lekker. Tegenwoordig eet ik wat meer fruit, papaya schijnt erg gezond te zijn. In principe heb ik vezels in mijn voeding ja, na de appel rogge/spelt crackers met roomboter, ,s-avonds meestal alleen gekookte groente plus iets van vlees o.i.d. Ik heb me al vele jaren geleden aangewend om met een kleine lepel te eten en goed te kauwen. aangeraden tijdens vasten/reinigingskuren)
Ik kan (bijna) niet controleren in de WC pot of het iets uitmaakt, hoogstens voelen. Soms voel ik wel dat het iets ingedikt is maar meestal diaree-achtig. Er zit 1,5 liter water bij.
Zowiezo begint iedereen altijd over vezels, dat brengt me in de war. Het zou gemakkelijker zijn als ik buikpijn kreeg door verkeerd te eten, is niet het geval.
Ik vind zelf ook dat ik een geval apart ben (niet dat ik daar trots op ben)
Anders eten zou altijd kunnen als mijn darmen daar gezonder door worden/blijven maar vanzelf naar het toilet gaan zie ik niet gebeuren.
Hoewel, ooit na mijn operatie al een vasten/reiniginskuur gedaan en de eerste ontl. kwam vanzelf. Ben ik niet vergeten.
In de toekomst doe ik beslist nog eens zo,n kuur, maar het is wel makkelijker als ik de oorzaak weet toch? Zenuwschade is niet te herstellen.
Het zou ook geestelijk gemakkelijker zijn voor me als ik definitief de oorzaak weet en hoe ik het beste kan eten. Maar ook artsen hebben allemaal een andere mening. In the end moet ik het zelf uitvinden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan