Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Wat houd me zoal bezig de laatste tijd?
Ik heb 4 maart een afspraak (20 minuten) met een gastro-enteroloog in Alkmaar. Aan de hand van zijn opleiding heb ik hem uitgezocht. Ik hoop op een echo o.i.d.
Bij het zoeken en nadenken kwam ik toevallig terecht bij www.maagdarmstoornis.nl en daar lees ik iets over de klep van Bauhun. die zit op de overgang van de dunne darm naar de dikke darm. Mijn ilea-stoma zat ook op die plaats. Die klep kan gemasseerd worden vond ik op internet. via Qigong. Voor dinsdag a.s. heb ik een afspraak in Amstelveen met een Qigong-leraar met een goede opleiding.
Als er een opstructie is bij die klep, blijft de ontlasting daar dan zitten en zet het water
die klep dan een beetje open door de druk? De klep gaat van dunne naar dikke darm en niet andersom, het is dus niet logisch wat ik nu zeg. Tenzij het water toch een stimulans geeft aan de klep om zich te openen.
Ook las ik: als de dikke darm verstopt is is de dunne darm ook verstopt. Wat ontzettend logisch als je er verder over nadenkt. Er zijn mensen wiens darmen niet werken en die dan afsterven, en verwijderd moeten worden. Ik moet dus echt WEL nadenken en zoeken want artsen staan niet te springen om me wegwijs te maken.
S,morgens als ik opsta voel ik eigenlijk niets, behalve dag en nacht de stoma-plek. Verklevingen? Meteen al na het opheffen? Lijkt me niet.

Er is nog iets vreemds wat me steeds opvalt.
Vandaag een beetje kruiden in mijn spoelwater gedaan. ayurvedisch. Resultaat? om 5 uur een beetje diaree. Het is niet de 1e keer dat ik iets in het water doe (1,5.l) bv zuiveringszout of vit C, meestal een mespuntje. Ik heb de indruk dat dat de lever aan de gang brengt, maar dan via de onderkant resp. de poortader naar de lever. Zou dat kunnen? Verder neem ik vaak het milde leverdrankje, als ik een lege darm heb geeft het in de middag (vaak) diaree, al vrij snel, zijn mijn darmen niet leeg dan gebeurt er niets. Diaree is ook vaak schuimig. kleur bruin.
Ontlasting is plakkerig maar dat vind ik logisch, het dikt niet in. (schuimige diaree kan ik niet vinden)
Mijn intiutie zegt dat de lever een rol speelt maar hoe?
Als ik gelijk heb dan hoeft de diaree van nu niets te maken te hebben met mijn operatie van destijds. Misschien wel met de vertering die van slag kan zijn door de opstructie.
Zoeken op MDL en stoma,tje enz. geeft alleen maar mensen die regulier behandeld worden met pillen. Daar heb ik niets aan.

Ik heb ooit stoelgangthee gebruikt om in 1 keer flink leeg te raken. Misschien een idee om af en toe die thee te gebruiken om de darmen aan de gang te houden.

4 maart was ik bij gastro-enteroloog voor afspraak van 20 minuten. Veel te kort.
Gesprek heb ik opgenomen. Ik had toestemming moeten vragen, werd kattig gezegd. Volgens hem had hij het recht om me te vragen de opname te wissen. Ik heb excuus gemaakt, ik moet hem te vriend houden toch? Maar blijkbaar heb ik wel degelijk het recht om opnames te maken, heb ik uiteraard nagezocht op internet.
Hij vond het vreemd dat ik bestraald was, vind ik zelf ook vreemd. Tegenwoordig wordt de endeldarm geopereerd door kleine gaatjes in de buik, werd in 2008 niet gedaan bij mij niet gedaan omdat ze er dan niet goed bij konden. Maar nu doen ze het weer wel.

Er heb meteen bloed laten prikken want dat gaat onderzocht worden. Plus iets in de ontlasting moet worden onderzocht. Verder moet er een dunne darm-onderzoek worden gedaan, daar had ik al op gegoogeld en staat met HELEMAAL niet aan. Slangetje door de keel en maag naar de dunne darm. bovendien denk ik dat ze de hele dunne darm NIET KUNNEN ZIEN. Want die is heel lang en kan zo,n slangetje dan helemaal er doorheen?
Zelf meedenken wordt nog steeds niet gewaardeerd, dat wist ik wel maar hoopte toch dat er inmiddels door internet anders tegenaan gekeken wordt
Ik heb geen ontstoken darmen, dat zou ik zeker weten voelen. Wel obstructie ergens, ik denk aan de plaats van de stoma. Dat wil ik met een Echo laten kontroleren maar een Echo krijg ik niet. Wil proberen of ik het prive ergens kan regelen. Het risico dat er te weinig op te zien is is voor mij. Hoewel Googelen zegt dat het wel degelijk een goede manier is om buik en ingewanden te bekijken.
Zal ik de dokters dan maar niet geloven/vertrouwen? Nee dus. Het zal allemaal wel weer met protocollen te maken hebben. Want arts vond dat ik na 5 jaar weer een darm-onderoek moet laten doen, want dat is gebruikelijk na 5 jaar.
We beginnen dus met die bloed/poep-onderzoeken en dan moet ik terugkomen. Pas in April.

Waar ik aanvankelijk niet bij stil heb gestaan is het feit dat een trage schildklier, obstructie en diaree en een slechte vertering (aangetoond in ontlasting) zoveel impact heeft op de totale gezondheid. Als ik mijn darmen niet leeg maak en het blijft lange tijd op 1 bepaalde plek zitten rekt die darmwand dan uit bv? Lijkt me wel. Kan dat kwaad? De dikke darm doet weinig of niets, gaat die dan later helemaal stilstaan? Kan die afsterven? Maken etra vezels in de voeding de ontlasting juist dikker terwijl het (bij mij) de darmperistaltiek niet beinvloed?
Zaterdagmiddag heb ik senna-thee gedronken, gewoon proberen of thee de per.st in gang zet. Nee dus.
Tja, als deze arts en onderzoeken niets vindt of alleen maar een operatie voorstelt dan laat ik het er verder bij zitten. Ik weet wel wat ik heb maar niet wat ik krijg. Als obstructie wordt opgelost houd ik misschien vaak diaree omdat de ontl. zich niet kan verzamelen in de endeldarm. Nu maar hopen dat ik de rol van de lever kan uitvinden.

Ik kan prive een echo laten maken van bovenbuik en onderbuik. Kosten: 2x 169,- plus 90,- voor consult arts.
Wie weet er iets over zo,n Echo. Het verschil tussen een rontgenfoto van de buik en een echo bv.
Ik zie wel dat er voor een rontgen contrast-vloeistof wordt gebruikt.
Mijn eigen idee is dat alleen de zg. zachte weefsels moeten worden onderzocht en dat er met een echo zowel de dunne- als de dikke darm plus de organen gezien kunnen worden.
De dunne darm onderzoeken met een slangetje door de maag? dan vraag ik me af hoe ver ze kunnen komen? De dunne darm is toch heeel lang?
Bloedonderzoek is binnen.
Afwijkend is:
Gamma-GT 54 U/l ref.w. 0 - 38
Foliumzuur > 56.2 nmol/l refw. 10.0 - 45.0
vit B 12 1439 pmol/l 175 - 875
PT - INR 1.01 2.00 - 5.00

In ontl. is onderzocht: elastase en calprotectine. Krijg ik dinsdag de uitslag van.
Dit heeft te maken met ontstekingen. Volgens mij heb ik die niet. We zullen het zien dinsdag.

Ik heb de uitslagen van de ontlasting.

elastase >500 (200)

Op deze manier krijg ik het door van de huisarts. Ik neem aan dat er wordt bedoeld dat de referentiewaarde 200 is.

Calprotectine 8.1

Ik heb gezocht naar Calp. maar weet niet wat 8.1 betekent. via Google hanteren ze heel andere waardes. Wie weet dit. Tanja misschien?
Hoe dan ook, mijn buik voelt niet alsof er ontstekingen zijn. Integendeel.
Blijft wel staan dat er een slechte vertering is.
Zou fijn zijn als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Afspraak in ziekenhuis is pas 22 april en eigenlijk wil ik van te voren alvast weten hoe ik ontst.waardes kan verbeteren, via voedsel of kruiden.

Romagi wellicht kan je nogmaals bellen naar het ziekenhuis en vragen of dit om mg per kg gaat? En als dat niet zo is, dan vragen welke eenheden er dan gebruikt zijn?

bananenjam, willen ze niet zeggen, mogen ze niet zeggen. Leve de reguliere zorg.
Ik laat die Echo doen in Rotterdam bij een arts die ik al eerder heb bezocht.
Med.Centrum Rotterdam. Ik heb kontakt met degene die de Echo doet en gevraagd wat voor ervaring hij heeft. Netjes antwoord gekregen, opleiding is oke.
Dit centrum heeft het heeeeeel druk, veel kanker patienten. Laatste keer dat ik er was moest ik heel lang wachten. Een afspraak van een uur wordt meestal langer.
Arts zag er moet uit. (Trossel).

Ik kom wel eens iets tegen wat betreft behandelingen hier op dit forum dat ik ga nazoeken en interessant is.
Bijv. een E.I.S. behandeling. Ik ben dinsdag in Zoetermeer geweest bij CorpusHealth. Het computer-programma geeft een driedimensionaal beeld van het hele lichaam en meet heel veel systemen in het lichaam. Wie heeft dit ook wel eens gedaan?

Hij behandelt o.a. met enzym-therapie. Volgens hem hebben onze cellen in 1e instantie enzymen nodig om te overleven en alles draait om die enzymen. Dit moet ik dus nog nazoeken hoe dit zit. Iemand een idee of dit waar is?
Ik kon dus meekijken op de computer en krijg later een uitgebreid verslag.
Uiteraard geeft een comp. met kleuren aan hoe het zit. geel, groen en rood.
De hele dikke darm rood!!. Dunne darm niet. Ook een rood plekje in mijn hoofd (hersens).
Mijn cholesterol is veel te hoog, de insuline-spiegel te hoog, ook de bloeddruk te hoog en zwaar gestressed. Thuis ben ik de rust zelve dus die hoge bloeddruk??. en die stres?? Hoe kan dit?
Ik eet al geruime tijd geen suiker, geen E nrs enz. alles wordt zelf gekookt zonder zakjes en pakjes, biologisch vlees enz. kortom, zoals het goed voor me is.
Bij mij is inname (van voedsel) geen opname. !!!!.Daar keek ik niet van op.
Ik maak me nog maar geen al te grote zorgen. Ben wel aan het nadenken hoe dit kan.
Mensen met stres hebben bv een drukke baan, druk gezin, enz. enz. en krijgen dan klachten. Is bij mij allemaal niet aan de orde.
Kan het zijn dat mijn body gestressed is doordat de darm niet goed functioneert?
Dus ik draai het om. Dat zelfs de cholesterol enz ook daardoor niet in orde is.
Hoe langer ik erover nadenk hoe minder ik het begrijp.

lastige materie Romagi. Misschien dat extra vitamine C je lichaam iets kan helpen bij de ontstekingen???

Ik heb nog even wat gelezen over enzymen die zo belangrijk zijn. Dat zou wel eens de sleutel kunnen zijn. Ik heb ze zelfs al in huis. Vit C ook.
Ik heb ook advies gekregen wat ik kan eten. Sluit mooi aan bij wat hier gepropageerd wordt.

Er bestaat ook een cholesterol-verlagend dieet. In mijn geval met een zeer slechte vertering zou dat zinvol kunnen zijn, al is het maar tijdelijk. Eens kijken of er aanknopingspunten zijn met veel vet. zal wel niet. Wat is wijsheid .

Mike, ik ga zeker niet over 1-nacht-ijs.
Als ik op Google zoek naar een te hoog cholesterol-dieet kom ik terecht bij:
Het voedingscentrum. Vertelt halve waarheden maar heeft het ook over artisjok.
De Hartstichting. Schande zoals ze het hebben over margarine.
Rineke Dijkinga heeft een goed verhaal.
Jasper Alblas.nl zegt: het probleem is niet de LDL maar het teveel aan tryglyceriden en het tekort aan anti-oxidanten zoals vit. C, vit E, CoQ10 en betacaroteen.
Ongetwijfeld is er meer te vinden.
Zelf heb ik het boek: Eet vet en wordt slank. Nog maar eens goed doorlezen.
Een te hoog cholesterol gaat blijkbaar samen met een te hoge bloeddruk en die is ook te hoog.
In november had ik voor de eerste keer een enorme dip, ik dacht ik val flauw. Dat ken ik niet van mezelf. bloedsuikerspiegel? Ik had crackers met roomboter en kaas en voelde me later weer kiplekker. De laatste tijd voelt mijn hoofd af en toe niet prettig, dat had ik natuurlijk al gemerkt. maar ik ben niet moe.
Mijn inname van voedsel is definitief geen opname.

Voor allen die dit interesseert.
Ik heb al jaaaren een slechte vertering volgens ontl. onderzoeken en al mijn zoektochten hebben nog niets opgeleverd tot nu toe. (2009)

Ik heb een paar dagen enzymen genomen bij de maaltijd en was natuurlijk benieuwd hoe mijn ontlasting zou reageren. (via spoelen)
Het zag er heel goed uit. Veel dikker, bijna drollerig, absoluut minder diareeachtig.
Heb hier een goed gevoel over. Ik had nog nooit iemand gehoord over enzymtherapie.
www.enzymtherapie.nl

jhanne, wat wel lastig blijft is dat ik goed naar mijn body moet luisteren en toch veel zelf moet uitzoeken. Ik deed veel milde leverdrankjes maar die laat ik in ieder geval voorlopig weg. Ook geen extra vet in de soep. Ik sta wel achter veel vet maar misschien toch niet als het niet goed verteert. De Wc pot is nu mijn lijdraad. Ook werd er voorgesteld niet mijn darmen te spoelen maar dat is lastig. Het is zo rustig van binnen dat ik denk dat er niets zit maar het zit er wel. En wat gebeurt er als ik niet spoel? Ben bang dat ik het er helemaal niet meer uitkrijg. Eigenijk vind ik het niet zo gek dat ik er gestressed van wordt. Maar nu ik dit weet doe ik rustiger aan als ik stres voel.
Het is wel vreemd dat er zo weinig over enzymen wordt gesproken terwijl ze echt wel belangrijk zijn. Hopelijk hebben andere mensen er ook wat aan.

We zijn weer 2 weken verder en ik ben erg tevreden. Hoop dat het zo blijft.

Wat ik voel is dat de darm beter meewerkt om te legen. En wat er uitkomt voelt dikker (en dat moet dus ook)
Dus de extra enzymen die ik nu neem lijken echt wel iets te doen bij mij.

Ik sla inderdaad al vaak 2 dagen over, of anders 1,5 dag, de ene dag smorgens en de andere dag ,s-avonds.
Als ik ,s-morgens vroeg ergens naar toe wil spoel ik ,s-avonds laat. Scheelt tijd in de ochtend. Alles heeft z,n voor- en tegens.

Het probleem blijft dat niemand antwoord weet op mijn vragen. Als het niet indikt omdat de dikke darm niet meedoet (ik weet nog steeds niet of het daar wel naartoe gaat, blijkbaar niet) maar ergens blijft steken en het komt door een of andere oorzaak toch in gang (onderweg) dan is het probleem groter dan dat ik goed leeg ben. Dan kan het nooit zoveel zijn dat ik onderweg verlies, alle incontinentie-broekjes ten spijt.
Er is nog een onderzoek dat ik graag wil doen, het heet pellet-passagetest, dan moet je korreltjes slikken of een cameraatje o.i.d. en kunnen ze zien waar de ontl. stagneert.
Inmiddels is dit hele gedoe ook weer een 2e natuur geworden.
Gelukkig houd ik heel veel van lezen en alle info over voeding en gezondheid interesseert me mateloos. Ik ben mijn roeping misgelopen.

Ik was onlangs naar een arts in Alkmaar maar er was niets aan de hand volgens hem. Er werden nog diverse onderzoeken aangeboden waar ik geen trek in had en dat was dat. De rekening zal minstens 200,- zijn.
Bij het zoeken op internet kwam ik terecht bij CorpusHealth te Zoetermeer en hun onderzoeksmethode stond me wel aan.
Nu dan de uitslag: (in het kort)
Har tslag te laag, bloeddruk te hoog, cholesterol binnen het hart te hoog
Hersenen: zuurstoftekort binnen de hersenkwab, bloeddruk ge hoog binnen de hersenkwab
Schildklier: lichge ontsteking
Lever/galblaas - celmetabolisme moet verhoogd worden
Maag/duodenum - " " " "
Pancreas - acute ontsteking fase 1
Dikke darm - " " "
Baarmoeder - lichte ontsteking
Blaas - lichte ontsteking
Homeostatis score : van de 8 meetpunten zijn er zeven niet goed, de scoe valt ver buiten de norm. er wordt geen goede celopbouw gemaakt.
LDL cholesgterol - te hoog, moet zijn tussen 7-9 maar is 12.1.
Ontstekingsprocessen te hoog
Insuline resistance - extreem te hoog
Glucose tolerance - te hoog.

Dit was dus wel even schrikken. Wat nu. Ik heb nu ook een lijst met wat ik zou moeten slikken, in totaal best wel voor veel geld.
Sommige middelen kan ik terugvinden op internet maar niet alles.
Dit kan ik niet vinden: Allergase, Venase, Neurolase, Immunase, Reumase, Body Preventie.
Dit kan ik wel vinden:
Alga Liponzuur, Glutathione, Vitamine E, B12, CA Salvesterolen en Mucoperm.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan