Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik snap het niet meer zo goed liesje. Je had toch diarree?
En nu verstopt?

Ik kreeg de tip om dan pruimen te eten. Heb ik gedaan en toch wat meer sole. Dat werkte wel.
Alleen pruimen staan mij wel wat tegen omdat ze zo zoet zijn.
Anderzijds was het wel snel over.
Tegenwoordig neem ik voor het slapen gaan 2 bekers warme melk met kaneel en vanille of kefir met een zacht gekookt eitje. Ook dat bevalt wel goed.

Maar als jij groente met vlees eet waar zijn dan je vetten?

Vetten heb ik niet extra genoemd maar neem ik wel.
Ik heb zowel een verstopping als af en toe diaree. Zie voorstellen endeldarmkanker.

Welke vetten neem je dan?
Hoeveel?

Heb je dan vaker verstopping of vaker diarree?
Persoonlijk denk ik wel dat vezels uit groente nodig zijn.
Maar niet in enorme hoeveelheden.
Misschien tussen de middag ook wat groente eten met wat vets iplv de crackers? Of een cracker erbij?
Ik weet niet wat voor jou werkt maar het lijkt alsof je de balans ertussen niet kan vinden.
En sole, gebruik je dat ook?

Een verstopping is er altijd. Ik noem het GEEN impuls hebben en daarom spoel ik het eruit. Tot nu toe heb ik altijd geklaagd over diaree af en toe, niet wetende wat de oorzaak is/was. Momenteel sinds ik enzymen neem is dit zo goed als weg. Vanochtend de 3e pil geslikt voor de colon-transit en ik maakte me zorgen dat ik die pillen er dan uitspoel. Volgens arts kan ik rustig darmen spoelen want het water komt niet zo hoog. Toch weet ik per uur niet wat ik ga doen de komende dagen. Om 6 uur heb ik het milde leverdrankje genomen. Als ik lege darmen heb van de ochtend-spoeling geeft het meestal diaree. Vanochtend niet gespoeld weet dus niet wat het vandaag doet.
De komende dagen weet ik dus niet of ik ga spoelen ja of nee. Ik wil die pillen een kans geven te blijven zitten zodat ik te weten kom waar het niet voldoende doorstroomt.
Mijn eigen idee is op de overgang van de dunne darm naar de dikke darm.
Bij het aanleggen van de stoma stroomde de stoma direkt al niet door en stak de arts er een vinger in en toen ging het goed totdat na 6 maanden de stoma werd opgeheven.
Na 5 dagen had ik nog steeds geen ontl. dus het is echt van begin af aan niet goed gegaan.
Sindsdien ben ik alleen maar beziggeweest met diaree onder de knie te krijgen. Ik denk nooit in balans. Geen ontlasting vanzelf is een feit. Plotseling diaree door iets is een feit. Door grotendeels dezelfde dingen te eten dek ik me in en dat werkt.
Op mijn crackers zit dik roomboter en kaas of ei. Gekookte groenten gaan vaak in de koekepan met flink wat kokosolie.
Je bedoelt het hartstikke goed Binc en dat waardeer ik zeer maar ik ben al zo lang aan het zoeken op internet, MDL, stoma-forum, endeldarmkanker enz. in de hoop mensen te vinden die hetzelfde hebben, maar het is altijd of/of en niet of/en plus uiteraard reguliere oplossingen en medicijnen. Je weet niet wat voor ellende ik allemaal tegen kom.

Ik ben gewoon nieuwsgierig liesje.

Je zegt dat je door dezelfde dingen te eten je jezelf in dekt en dat het werkt.
Maar heb je al eens geprobeerd iets te veranderen wat misschien beter werkt?
Ergens heb je je diarree kunnen stoppen. Ik bedoel omdat je nu over verstopping schreef.
Maar de vraag is door wat?
Weet je dan nog wat je die dagen ervoor hebt gegeten?

Sinds 2009 schrijf ik op wat ik eet. En nee ik weet dus niet waardoor het beter gaat nu. In ieder geval doen extra enzymen mij goed maar die wil ik eerstdaags weer weglaten, gewoon uitproberen. Daar komt dan wel iets anders voor in de plaats, het heet Mucoperm.

Het kan ook zijn dat de manier waarop ik nu eet toch in the end goed is voor mij.
Ik ben gegaan van 100% diaree naar nog maar 95% diaree.
Nu moet ik het darmsysteem nog gezond zien te houden want dat is het nu niet.

Ik ga er vanuit dat ik dus een zenuwschade heb opgelopen waardoor ik de impuls om te ontlasten definitief kwijt ben en moet blijven spoelen maar dat is in principe geen probleem.
In de endeldarm verzamelt zich ontl, als het vol is hoor je een impuls te krijgen naar je hersens dat je naar de WC moet. Het verzamelt zich daar niet en ik heb geen impuls en ik noem dat verstopping.
Dus deze dagen t/m dinsdag probeer ik niet te spoelen, weet niet of ik dat volhoud of dat het te irritant wordt. Het voelt alsof het bij de ex-stomaplek blijft hangen dus dat gevoel wordt dan als sterker. Als ik niets doe heb ik kans dat het naar de endeldarm zakt maar daar weer blijft hangen of dat het met kleine beetjes gedurende de dag er uit zakt. Steeds voelen dat er wat zit wat niet weg wil.

Liesje wat is het doel dat je wilt bereiken? Ik neem aan normale ontlasting zonder spoelen?
Ik ken wel een arts die heel specifiek ontzettend veel van ontlasting weet. Een poosje geleden is in het nieuws geweest een stukje over ontlasting in brengen van een gezond iemand bij een ziek persoon om zo genezing van de darmen te krijgen.
Ik ken 1 iemand die dit al jaren doet. Hij is geen regulier arts.
Dit klinkt misschien niet logisch voor je maar de mam in kwestie is dierenarts maar hij behandeld ook mensen. Hij heeft ook reguliere kennis.
Niet alleen op het vlak van ontlasting maar breder.
Misschien heb je er iets aan?
De persoon waar ik het over heb is Erwin van geijtenbeek. Eigenaar van dierenarts praktijk Any animal in Heiloo.
Misschien heb je er iets aan om eens een intake te doen om te zien of je er iets mee kan.

Ik sta open voor alles.
Iedere arts is goed. Ik zal hem zeker een mail sturen. Ik weet bv dat poep eventueel getransporteerd kan worden.
Maar zolang ik de echte oorzaak niet weet weet ik niet of dat voor mij iets zou kunnen zijn. Dat zit me al die jaren al dwars, wat is de oorzaak.
Nogmaals, als het zenuwschade is dat is niet te verhelpen. Hoewel??
Is zenuwschade vast te stellen bv, geen idee eigenlijk. Interessante gedachte!!
Ik heb nog een andere mogelijkheid, ik ken iemand die heeft een neuro-stimulator. Dat betekent dat er een implantaat in de rug wordt gezet, eerst 3 weken wordt het uitgeprobeerd buiten het lichaam en daarna geimplanteerd.
Ik zou het graag 3 weken buiten het lichaam willen proberen. Misschien kunnen zij een zenuwschade vast stellen. Alleen daarom al ga ik nu toch kontakt met ze opnemen.

Vanmorgen heb ik gespoeld (ik had 2 dagen overgeslagen) en zowaar was de poep aardig ingedikt. Dat is een goed teken.
Misschien moet ik niet iedere dag spoelen maar wat langer wachten. Eens kijken hoe dat gaat bevallen.
Zowiezo heeft alles tijd nodig.
Gisteren heeft het milde leverdrankje geen diaree opgeleverd, dat is ook een goed teken. Dus volgende week maar weer eens proberen.
Mensen die een stuk van hun endeldarm kwijt zijn hebben trouwens allemaal problemen, in meer of mindere mate, want de zo belangrijke verzamelfunctie is weg. De meeste mensen nemen dan of pillen - met de nodige bijwerkingen - om diaree te stoppen of ontl. op gang te brengen. Die pillen wil ik zowiezo niet.
Dan is water toch echt een betere manier.
Eerst nog de colon-transit afwachten. Er zat vanmorgen 1 markertje in op de 4e dag.
Arts gaat trouwens op vakantie en er is geen plaats meer in zijn agenda.

Dit is een klein stukje uitleg over de behandeling bij mensen.
Hoewel hij bekend staat als dierenarts en de meeste mensen hem daar ook van kennen, weten velen niet dat hij mensen behandeld.
Het was zomaar een ingeving dat ik aan jou moest denken toen ik vanmorgen een bericht van hem op Facebook voorbij zag komen.
Hij geeft ook regelmatig lezingen.

http://anyanimal.nl/wat-doen-wij/evolutionair-gezond/

Ik heb nog eens goed gezocht naar zenuwschade maar bv bij diabetes zoeken ze niet naar schade in de darm maar kijken ze naar andere zenuwen.
Er is inmiddels een foto gemaakt van de korreltjes in de buik, ik mocht even meekijken, er zaten er heel veel. Logisch, het stroomt bij mij niet door. Ik verwachtte er meer aan de rechterkant, maar met een snelle blik kon ik dat niet constateren. Mensen die foto,s maken mogen zowiezo geen commentaar geven.
WEL RECHTS was een donkere plek te zien, ze vertelde dat dat lucht was.
He, extra lucht in de buik? hoe kan dat?
Dinsdag a.s. word ik gebeld door de arts. Ik ben zoooooo nieuwsgierig.
Inmiddels heeft hij zelf de foto wel gezien denk ik. WANT, er kwam een brief met een afspraak voor 4 oktober a.s.
Inmiddels voel ik die plek rechts sinds het verwijderen van de stoma (2009).
Ook voelt het anders de laatste tijd. Meer opgeblazen inderdaad. Ik vermoed altijd dat de ontl. zich daar verzamelt, die er die dag met het spoelen niet voldoende uit is en dat ik het daarom blijf voelen.
Plus ik denk altijd, zolang ik maar geen diaree krijg onderweg vind ik het best.
Hoewel ik me al die jaren toch zorgen maak of ik jaar in jaar uit kan blijven spoelen en wat de effecten daarvan zijn. Jaar in jaar uit medicijnen is net zo goed niet gezond, dus keus heb ik niet. Of een stoma natuurlijk. Is helemaal niks.

Vandaag werd ik gebeld door de arts van het VU. Volgens de foto is alles in orde. Zou ik gewoon naar de WC moeten kunnen gaan. Verder alles oke.

Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen na dit bericht.

Ik herhaal nogmaals: maandenlang ooit diaree gehad, ik kreeg een impuls door stoelgangthee met Senna.
Zonder senna geen impuls. Het ergste zelf opgelost met fytotherapie. Daarna nooit meer een impuls gevoeld en nog langdurig te pas en te onpas regelmatig diaree gehad, het voelde altijd alsof het ergens rechts in de buik vanuit de plaats van de lever kwam en vaak was het schuimig. En altijd rennen om de WC te halen. En van inhouden is nooit sprake geweest, ook niet van indikken.
Hoe dan ook, voorlopig is het rustig in de buik door (zoals bovengenoemd) enzymen.
Darmen spoelen met water wordt in ieder geval wel genoemd op internet als mogelijke behandeling bij darmklachten of anders uiteraard medicatie.
Als ik zenuwschade aangetoond wil hebben kan ik dat denk ik wel doen als ik eventueel een neuro-implantaat wil hebben.
Dan zou ik alleen zo,n onderzoek gebruiken voor een diagnose, niet voor een implantaat. Wie daar ooit op gaat zoeken zal zien dat dat een heel gedoe is met operaties.
Mijn plan is nu om weer een vasten/reinigingskuur te gaan doen, het lijkt me niet onmogelijk dat als ze een paar dagen op non-actief staan ze een nieuwe impuls krijgen om aan weer aan de gang te gaan.
Voor morgen heb ik een afspraak voor een buikmassage.

9 aug. schrijf ik dat volgens de arts alles oke is met de snelheid van de ontl. in mijn darmen.
Woensdagochtend was ik redelijk leeg met water. Ik was van plan zo lang mogelijk te wachten alvorens weer te legen. Vrijdag-ochtend geprobeerd, geen water en geen ontl. kwijtgeraakt. vrijdag-avond nogmaals, geen water en geen ontl. kwijtgeraakt. Oke, dan maar een stoelgangthee gisteren-avond gemaakt en nu zaterdag zit ik te wachten tot het werkt. Ik voel beweging, maar ben nog niet geweest.
Hoezo is alles oke met de snelheid denk ik dan. Vinden jullie het gek dat ik het antwoord van de arts in de VU in twijfel trek?
En natuurlijk moet ik me ermee bezig houden. Wat doe ik straks, nogmaals met water of nogmaals thee.
Ik heb voor het eerst een fles Polder kefir gekocht. Het laatste glas vanmorgen opgedronken. Ik vind het lekker.
Ik heb wel 2x een massage gehad van mijn buik, aan de rechterkant voelde er altijd een soort bobbel, die is niet meer zo nadrukkelijk aanwezig. Dat voelt wel iets prettiger.
Voor maandag heb ik een 3e massage-afspraak. Dan moet ik in ieder geval goed leeg zijn want die massage is heftig.
Gek, ik heb altijd over diaree geklaagd en nu lijkt het de andere kant op te gaan.
Ik kan me wel voorstellen dat artsen hier ook niets mee kunnen, tenzij er definitief is/wordt vastgesteld dat het zenuwschade is. Maar ja, is daar dan een oplossing voor.

Sinds ik de enzymen Cerebrase en Vasolastica ben gaan innemen heb ik geen ontl. klachten meer gehad.
Inmiddels neem ik ze niet meer want het lijkt er nu op of ik er juist verstopping van krijg.
Ik kan nu mijn klachten dus heel anders gaan aanpakken. Stoelgangthee met senna kan er voor zorgen dat ik leeg raak maar ik dacht: ik wil wel thee die de darmen in gang brengen maar dan zodanig dat ik er niet voor "hoef te rennen" en die ik gewoon langdurig kan gebruiken. Ik heb nu een kruidenthee/spijsverteringsthee en tegelijkertijd een andere thee die goed is voor de lever. Die gebruik ik dus om en om. Gisteren (al tijdens het eten) had ik kramp in mijn buik en kon ik naar het toilet, niet drollerig maar dat hoeft voorlopig ook niet. Mijn darm krampt nooit, die kramp ken ik eigenlijk niet, voelde heel anders aan dan ooit.
Het blijft natuurlijk weer langdurig proberen hoeveel thee en wanneer, in de middag of in de avond en gaat het altijd werken in de avond of plotseling onderweg, maar ik heb hier goede hoop op.
Spoelen kan ik vandaag dus overslaan.

Wie dit leest vraag ik om met me mee te denken.
Na mijn 3e darm-mmassage kreeg ik behoorlijke pijnklachten in mijn linker heup. Ik heb al jaaaren rugklachten die aardig onder controle zijn maar nooit klachten in mijn heup links. Mijn dochter zei, waarom links en niet ook rechts.
Ik heb een verklaring gevonden. De endeldarm is ongeveer 10 to 15 cm lang. daarvan is waarschijnlijk 10 cm verwijderd plus ook nog lymfeklieren. Die lymfeklieren zullen wel aan weerszijden in mijn lichaam zitten neem ik aan. Weet ik niet zeker.
10 cm verwijderd betekent dat er ook minstens 10 cm dikke darm is losgemaakt om de boel naar elkaar toe te brengen. Geen idee hoe flexibel een darm is. De endeldarm maakt een scherpe bocht naar links en gaat dan recht omhoog. waarschijnlijk is de bocht naar links veranderd en minder scherp geworden. En daar in die buurt is gemasseerd. Mensen die niet te dik zijn kunnen hun heup goed voelen, het is een soort kom. Masseur zei: eerst loopt daar een spier en daarnaast je dikke darm.
Ik masseer tijdens "de toiletgang" lees "spoelen" nu zelf die plek, en ook op dezelfde manier aan de rechterkant, want het lijkt alsof ik daar een vage impuls kan opwekken.
Wie weet wat er allemaal los is gemaakt ooit en beschadigd.
Ik voel altijd alleen maar een plek rechts, waar de stoma heeft gezeten en waar de ontlasting zich nu permanent verzamelt. Het lichaam zoekt zijn eigen weg.
Inmiddels heb ik de linker heup door iemand laten masseren om de pijn weg te halen, is voor een gedeelte gelukt.
Maar nu: vandaag was ik naar Haarlem voor een demonstratie zelf CBD olie maken.
Ik ben eerder van huis gegaan, mooi weer, zodat ik een stuk in het oude gedeelte van Haarlem kon lopen naar de plaats van bestemming. Heen ging het nog wel maar terug ...... Ik had pijn zoals nooit tevoren. Hele linker been pijn, zeurderige pijn in mijn lies (links) in de buurt van mijn schaambeen. (neurologische pijn)?.en dan gaat mijn rug ook meedoen. Die pijn bij mijn schaambeen heb ik wel al eens eerder gevoeld maar meer een pijnscheut.
Welke oplossing heb ik bedacht? Misschien toch aan de linkerkant niet meer zelf masseren. Massage lijkt dus echt iets in gang te zetten wat niet prettig is.
Ben ik mijn diaree kwijt en krijg ik dit.
Ik heb CBD en wietolie indien nodig en heb goede hoop dat die pijn wel weer wegtrekt.
Wat vinden jullie van mijn konklusie? Niet onlogisch toch?

Vandaag nogmaals naar de fysiotherapeut geweest. Ik dacht zelf al: misschien loop ik verkeerd, niet ontspannen genoeg. Ik trek altijd mijn buik een beetje in, er zit een versleten rugwervel links waardoor ik een zeurderige rug heb meer of minder, al jaren. Hij dacht aan een versleten heup en zo ja dan is dat alleen met een foto te constateren.
Echter als ik mijn buik altijd een beetje in trek zet ik wel de boel een beetje vast en zijn advies is nu heeeel simpel. Ga met grotere passen lopen en trek je buik niet in. Op de plaats van de operatie en bestraling kunnen zich nieuwe spierverbindinkjes hebben gevormd (ik ervaar links pijn bij het schaambeen) en dat wordt dan opgerekt door grotere stappen. Buik intrekken en daarmee rug ondersteunen is achterhaald. Ik was zelf ook al iets dergelijks tegengekomen op internet. Dus ik ga anders lopen, minimaal 20 min. Als dat goed is voor me merk ik het snel genoeg.

Hierboven schrijf ik dat ik pijn had in mijn heup. Was gelukkig al weer weg, mede door massages.
In huis doe ik alles zelf, vorige week bed verschoond, smiddags op dezelfde plaats (links heup) rug weer pijn. Volgende ochtend kon ik niet draaien in mijn bed en niet opstaan. Maar liggen blijven was ook geen optie. Dus eruit en de hele dag in huis blijven keutelen en kleine dingetjes doen. In de middag ging het beter. Volgende dag zelfde liedje.
Inmiddels is de pijn weer grotendeels weg maar wat nu. Bewegen moet en ik heb een 1e les tayshi gedaan, ga ik blijven doen.
Ook vandaag naar acupunctuur geweest. Hij wilde veel weten en mijn dossier inzien want denkt dat hij wel wat voor mij en mijn darmen kan betekenen.
Wat heel bijzonder is, er staat een poppetje op zijn buro met de acupunctuur lijnen en punten erop. Waar ik pijn heb loopt de gal-meridiaan.
Slechte vetvertering kan de lever, de gal of de alvleesklier zijn.
Ik herken me niet in de symptomen van de alvleesklier. Blijft gal en lever over.
Kokosolie vond hij een goed vet maar de roomboter niet. Volgende week ga ik vragen waarom de roomboter niet goed is, ik denk omdat het van koemelk is gemaakt. Dan maar geiten-roomboter kopen.
Hij is fel tegenstander van koemelk en voorstander van geen vlees m.b.t. de zuur/base verhouding.
Wat betreft voeding weet ik het even niet meer.

Ik denk wel steeds als vet slecht verteert kan ik het dan maar beter een tijdje vermijden?
Voor mijn hele gezondheid moet die vertering toch echt eens goed gaan werken.
Als dat me lukt gaat de vlag uit.

Ik laat mijn heup nu behandelen met acupunctuur. In de loop van de dag verdwijnt de pijn en is alles oke.
Volgens arts is het de galmeridiaan. Dit klopt wel naar mijn idee.
Betekent dit dat ik ook iets met de gal-vertering moet doen. en hoe dan?
Ik ga maar weer eens zoeken op internet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan