Primeur: "Genees tandbederf" van Ramiel Nagel te bestellen bij Succesboeken

Heb van mijn zoon op moederdag een boekenboek gekregen. Dat wordt dus het boek van Nagel bestellen!!!! Joepie, zit er al zo lang op te wachten.....

:lol:

 
Ok, een paar vragen na de eerste 100 blz te hebben gelezen

Valt mij bij het lezen op dat de verhouding die W. Price aanhield in de voedingsrichtlijn 1,5 gr calcium tegen 2 gr fosfor waren en Melvin Page zegt dat de verhouding in het bloed moet zijn 2,5 delen calcium tegenover 1 deel fosfor om tanden te remineralisern. Hoe moet ik dit zien?

Ook schrijft Ramiel dat in door sap te maken van groenten de cellulose wel opgebroken wordt p.98. Ik dacht dat jij Mike vertelde dat alleen koken of fermenteren dat deed. Niet dat ik/Ramiel groentensappen aanraden ivm gifstoffen, maar ik heb graag mijn feiten op een rijtje.

Verder razend interessant, ook al is het niet allemaal nieuws.

 
Zo zie je maar weer dat er altijd verschillende en conflicterende visies zullen blijven bestaan en dat maakt het er allemaal niet overzichtelijker op.

Ik heb de Nederlandse vertaling ook binnen en zag ook die verhouding tussen calcium en fosfor staan die Melvin Page volgens Ramiel Nagel aanhoudt. Ik heb voor de zekerheid even het Engelstalige origineel erbij gehaald en daar staat het ook in. Ik vraag me dan ook af of Nagel het wel goed weergeeft en niet ergens een fout maakt.

Ik ga uit van de zuiverheid van het onderzoek van Price. Die komt uit op 2 gram fosfor tegenover 1,5 gram calcium per dag. Dit klinkt ook zeer logisch, aangezien fosfor zorgt voor botopbouw en calcium voor botafbraak. Je krijgt dan meer opbouw dan afbraak en dat is natuurlijk het plan van de natuur. Meer calcium dan fosfor zorgt voor meer afbraak dan opbouw en dat gaat tegen het plan van de natuur in. Ik houd het dus op de bevindingen van Price. Melvin Page was overigens briljant, dus ik wil ook zeker niets afdoen aan zijn bevindingen. Mogelijk wordt de verwarring in het leven geroepen door Nagel en niet door Page.

Ramiel Nagel beweert tevens dat het juicen van groenten de cellulose afbreekt, maar in Eet vet word slank schrijft Barry Groves dat dit niet het geval is en dat je dan alleen maar kleinere deeltjes intacte cellulose creert die evengoed onverteerbaar zijn:

Quote:
Om de meeste koolhydraten in de dunne darm opneembaar te maken en daarmee te voorkomen dat deze in grote hoeveelheden terechtkomen in de dikke darm, is het noodzakelijk om de celwanden af te breken, zodat de spijsverteringsenzymen erbij kunnen en de binnenste voedingsstoffen kunnen verteren.

Dit bereik je niet door er sap van te persen. Onder een microscoop is duidelijk zichtbaar dat plantencellen, zelfs na het persen, intact blijven en slechts ronddrijven in het vloeibare gedeelte van de plant. In deze vorm zijn ze nog altijd even onverteerbaar als in hun oorspronkelijke, rauwe vorm.


Ik ga met Groves mee, Nagel zit hier dus gewoonweg fout.

Goede kritische vragen, Tanja!

Mike

 
Inderdaad, bij Groves had ik dat ook gelezen. Heb jij niet ooit een artikel aangehaald waarin het onder de microscoop bleek dat de cellulose nog in tact was, misschien in beyondvegetarism?

 
Oh ja, Ramiel raadt ook aan om lever in melk te leggen als je niet zeker bent van de kwaliteit van de lever, omdat de gifstoffen eruit zouden gaan door dit proces. Is dat echt het geval en als dat zo is, waarom doet niet iedereen dat altijd, want ook bij grasgevoerd wild vlees kunnen er opgeslagen gifstoffen in de lever zitten door bijvoorbeeld uitlaatgassen of chemtrails.

 
Is het mogelijk om fosfor op te nemen uit goed bereide linzen?

Deze bereiding zou inhouden:

- 1 dag weken.

- vervolgens ongeveer 5 dagen onkiemen.

- dan 45min koken.

(- En eventueel dan nog een melkzuurfermentatie.)

Hoeveel procent fytinezuur zou er na stap 1-2-3 zijn afgebroken?

En na alle 4 de stappen?

 
Ik dacht dat de verhouding calcium - fosfor zo'n 5 staat tot 3-4 moet zijn?

Zo is de verhouding in je botten toch ook? En in eierschalen, kaas, melk, etc.

In dat geval ben ik niet goed bezig om mijn tanden te genezen want ik krijg alle fosfor binnen uit voedingsmiddelen waar een grotere hoeveelheid calcium in zit...

 
Uit hetzelfde bewuste boek van Nagel:

Quote:
Bonen een nachtje laten weken en ze dan koken zorgt ervoor dat flink wat fytinezuur verwijderd wordt bij kleinere bonen, zoals linzen.


Quote:
In India worden linzen gewoonlijk in gesplitste vorm gegeten. Dit houdt in dat de buitenste laag, het kaf (vergelijkbaar met het vlies van granen), verwijderd wordt.

Linzen zonder vlies zijn waarschijnlijk de veiligste bonen om te eten. Linzen kunnen gezuurd worden om er, samen met rijst, smakelijke wafels van te maken, die dosas worden genoemd.


Mike

 
Quote:
Oh ja, Ramiel raadt ook aan om lever in melk te leggen als je niet zeker bent van de kwaliteit van de lever, omdat de gifstoffen eruit zouden gaan door dit proces.



Is gepasteuriseerde melk hier ook geschikt voor? Vind het namelijk een beetje zonde om een lever in rauwe melk te leggen.

 
Ik heb een hele tijd terug een interview met Ramiel gehoord.

Hij stelde dat als je meer melk drinkt je ook meer kaas moet eten? Ik begrijp niet echt waarom??

 
Zijn er mensen die successen behaald hebben met het volgen van de adviezen in dit boek?

Op internet is het namelijk erg moeilijk om testimonials te vinden van mensen die daadwerkelijk hun gaatjes genezen hebben.

Tot een halt roepen is niet moeilijk, genezen lijkt toch weer een heel ander verhaal??

Een rauwe melk dieet is zeker niet aan te bevelen om tanden te genezen i.v.m. meer calcium dan fosfor?

 
Quote:
Tot een halt roepen is niet moeilijk, genezen lijkt toch weer een heel ander verhaal??



Als tot een halt roepen niet zo moeilijk was dan had mijn tandarts dat mij 20 jaar geleden ook wel kunnen vertellen en dan had ik nu een veel beter gebit gehad.

Het werkt zeker, maar de vraag is wat jij verstaat onder genezen? Als dat is dat je gebit zich op magische wijze helemaal hersteld naar zijn oorspronkelijke staat dan moet ik je teleurstellen.

 
Quote:
Als tot een halt roepen niet zo moeilijk was dan had mijn tandarts dat mij 20 jaar geleden ook wel kunnen vertellen en dan had ik nu een veel beter gebit gehad.


@ Pike, Punt is dat de beste tandarts zichzelf dan gelijk het werk uit zijn of haar eigen handen geslagen had.

In Genees Tandbederf staat ook te lezen hoezeer de huidige tandartsbederfkunde zichzelf in stand houdt met drilling, filling en billing.

 
Quote:
Op internet is het namelijk erg moeilijk om testimonials te vinden van mensen die daadwerkelijk hun gaatjes genezen hebben.


Ik denk dat het vooral moeilijk is mensen te vinden die het echt goed aanpakken. Als ik de recepten op de wapffacebook zie, of eetgoedvoeljegoed, dan is dat allemaal nog erg zoet, veel noten, granen etc. Ik ben bang dat je op zo´n manier misschien minder hard achteruit gaat maar verder gzzn mirakels gaat meemaken.

 
Exact. Ook op dit forum wordt er door menigeen volop gesmokkeld. Vervolgens komt men hier uithuilen en zich afvragen wat ze fout doen, zonder dat ze eerlijk zijn over wat ze werkelijk in hun mond stoppen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.156
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan