Primeur: "Genees tandbederf" van Ramiel Nagel te bestellen bij Succesboeken

Quote:
Mijn dochter drinkt nu veel melk, momenteel mag ze geen kefir en yoghurt. En ook geen kaas, allemaal ivm histamine. Ga dan nog maar eens verzinnen wat je je kind te eten geeft, als ik nu ook zou moeten minderen met de melk.


Wat een onzin. Is dit je therapeut weer die je tot dit soort rare gedachtengangen aanzet?

Mike

 
Hi Manon, bedankt voor je tip. Ik geef haar weleens eigeel, maar daarna lijkt het alsof ze vlekjes/bultjes krijgt. Het kan toeval zijn, ga het nog even goed bestuderen.

@Mike: bedoel je het minderen met melk, of het mijden van de andere voedingsmiddelen die ik hierboven noem?

 
Dat hele gedoe over histaminebevorderende producten mijden. Eliminatie is NOOIT het antwoord, daar word je alleen maar zwakker van en je krijgt er alsmaar meer allergieen en intoleranties bij!

Mike

 
@Mike: voorheen deed ik dat ook. Dochter dronk volop kefir, at yoghurt, ei, en de hele histaminerataplan. Gevolg: zeer droge huid, puistjes, begon zelfs te neigen naar eczeem! Ondanks insmeren met rundervet, kokosolie, etc. En ik maar vertrouwen hebben dat het vanzelf beter zou worden….. Het werd alleen maar erger en erger, huid begon zelfs bloedende puntjes te krijgen op de polsen!

@Naief: ja zeker, doe ik al. Maar ik lees een pagina terug dat als je veel melk drinkt, je meer kaas moet eten. En dat is dus het probleem, die kaas ;-)

 
Jouw dochter heeft chronische verstopping en dat is de reden waarom het via de huid geloosd wordt. Met het vermijden van de 'histaminerataplan' los je de verstopping niet op. Ik heb het vaker gezegd: dat hele protocol van elminatie, gekoppeld aan het compleet opnieuw opbouwen van de darmflora vind ik totale flauwekul. Je kent de uitdrukking 'een heilloze weg'? Dit betekent: een manier van werken die geen hell (genezing, heling) brengt.

Mike

 
Sprout geeft op pag.2 aan een interview met Ramiel Nagel te hebben geluisterd, waarin hij stelt dat als je veel melk drinkt, je meer kaas moet eten. Vandaar mijn vraag.

En wat moet ik dan doen aan die verstopping, behalve gezonde voeding geven? Aangezien het van kwaad tot erger ging? Probeer maar eens in een dreumes eten te stoppen dat ze niet lust, en dan heb ik het met name over B-bouillon. Ik doe wel wat door de melk, en door het eten, vaak is dat kippensoep. Maar meer wil ze niet eten. Uiteindelijk vond ik het zielig hoor, die huidproblemen. Weet je, ik raak hier niet door gemotiveerd, want als ik aangeef dat er getest is of ze een goede vertering heeft, dan krijg ik hier te horen dat de waarden verkeerd geïnterpreteerd worden, of een ander verhaal.

Blijkbaar doe ik het allemaal fout: darmbehandeling is niet goed, maar niet behandelen en alle voedingsmiddelen geven geeft mijn dochter een slechte eczeemhuid. En een therapeut kan me blijkbaar niet helpen, want die doet het ook niet goed.

Tja, dan weet ik het ook niet meer. Vanzelf beter gaat het iig niet!

 
San

Ik zie in je topics dat je al flink bezig bent geweest met je kindje. Dan is dit hele gedoe zeker frustrerend.

Ik ben bij Marijntje (http://www.balans-balans.nl/) geweest. Zij kan je precies vertellen of je dochter bv genoeg maagzuur aanmaakt ed. Ik weet niet waar je woont, maar ze kan het ook op afstand.

 
San,

Ik begrijp je frustratie en het is niet mijn bedoeling deze nog erger te maken. Ik denk gewoon dat je de verkeerde therapeut hebt, ook al staat ze positief tegenover WAPF-voeding. Zij is nog (te) jong en bewandelt een vreemde koorddans tussen wat ze op haar opleiding geleerd heeft en tussen hoe het echt moet, op basis van overgeleverde wijsheden (zonder 'wetenschap'). Naief biedt je hier een alternatief, doe er iets mee, zou ik zeggen.

Mike

 
Bedankt voor de tip naïef. Ik had daar zelf ook al aan gedacht. We wonen niet bij haar in de buurt, het zou dan op afstand moeten. Ik heb meerdere goede ervaringen gelezen met haar, ook die van jou.

Ik ben eigenlijk wel klaar met het forum. Niet uit boosheid, of frustratie tegenover een persoon. Maar wel om de reden dat ik heel erg mijn best doe voor mijn dochter, probeer het goede te doen, en al meerdere manieren geprobeerd heb. De manier van niks doen, gezonde voeding geven, en alles op zijn beloop laten. De andere kant op, die ik nu volg, met de darmbehandeling, en de tijdelijke eliminatie van histaminerijke producten. En ik blijf maar kritiek krijgen. Prima, kop in het zand steken moet niemand doen. Maar ik kan de stress en het rotgevoel daarover niet meer aan. Heb mezelf al lang genoeg afgestraft omdat ik baal hoe het met mijn dochter is gelopen. Daar was ik aardig overheen, maar door de kritieken hier komt dat weer terug. Nog meer stress dus: daar heb ik geen zin meer in. Elke keer krijg ik zo een terugslag, terwijl ik constructief bezig wil blijven. Ik heb dat zelf hard nodig, en mijn dochter ook, het gaat me al niet gemakkelijk af, ik moet alle zeilen bijzetten.

Pas als iemand in mijn huid kruipt en mijn dochter als kind heeft, en in dezelfde situatie zit, dan kun je echt oordelen. Ik trek dit iig niet meer zo.

 
Ik zou dit persoonlijk erg jammer vinden, want ik stel je bijdrages zeer op prijs. Niemand heeft ooit gezegd dat het makkelijk zou zijn, het is 1 grote puzzeltocht. Op dit forum kunnen we elkaar helpen stukjes van onze persoonlijke puzzel bij elkaar te passen. Ik denk dat jouw eigen stressgevoeligheid jou parten speelt en ik kan alleen maar hopen dat je na verloop van tijd de weg weer terug weet te vinden naar dit forum. Mocht dit niet het geval zijn, dan wens ik jou en je dochter niets dan goeds.

Mike

 
Ik laat het even bezinken. Mijn eigen gezondheid vind ik belangrijk, maar die van mijn dochter gaat me aan het hart. Momenteel overstijgt alles me even. Het is inderdaad een puzzel, dat maakt het lastig.

 
Ik denk zeker dat Marijntje jou weer een puzzelstukje kan geven en kritisch is ze ook niet.

Als je last hebt van de opmerkingen hier is het misschien wel verstandig om een pauze in te lassen. Met google en M kom je er ook wel.

 
Kop op San, er is hier niemand die kritiek op je geeft, het gaat om wat er wel en niet werkt. Ik denk niet dat er veel moeders zijn die zoveel moeite doen dus daar mag je trots op zijn!

Ik zou persoonlijk geen zin hebben in een test op afstand, ik zie daar helemaal niks in, ieder zijn ding maar als je zoveel stress hebt is het misschien toch wel een idee.

Waar zou die verstopping door komen, is het niet vooral een maagzuurprobleem? (stress?) en wat zou je daar aan kunnen doen? Als jij zelf zo gestresseerd bent zou de oplossing toch wel eens in die richting kunnen liggen. Ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel weet maar dat je niet weet wat je aan die stress moet doen en dat het je daarom zo overweldigt? Ik weet dat ook wel, stress is zo moeilijk aan te pakken, je wil geen stress hebben maar ondertussen zit je er maar mooi mee.

Mijn kinderen drinken ook geen bottenbouillon hoor, alleen als ik er gladde pompoensoep van maak met veel balletjes eten ze het goed, met een bakje room dat ze er zelf in mogen lepelen. Het moet kindereten zijn. Jouw dochter eet levertraan, daar kan ik alleen maar van dromen :-)

 
Niet alleen kinderen drinken geen bottenbouillon hoor! Het lukt me sinds afgelopen keer pas om het samen met stukjes vlees en roomboter te eten. Hiervoor moest ik er soep van maken. Nu eet ik een flinke kom als avondeten. Maar gewoon zo "tussendoor", nee, dat is aan mij ook niet besteedt.

Ik snap wel dat het allemaal erg lastig is, maar je mag het mensen niet kwalijk nemen dat ze hun zienswijze hier op je loslaten. Ieder doet dit vanuit zijn of haar referentiekader en vanuit de beste bedoelingen naar jou en je gezin toe.

Ik vindt het ook in dit geval jammer dat er weer een forumlid zover weg woont. Want ik denk af en toe eens stoom afblazen onder het genot van een wapf-lunch zou je vast al veel goed doen!

 
Ik weet heel goed hoe het voelt om een kindje te hebben met (huid)klachten terwijl je enorm je best doet om het te bestrijden. Heel frustrerend en het is inderdaad overweldigend. Ik vind dat iklustvet hier wel iets heel cruciaals aansnijd, namelijk dat je dochter jou gedrag spiegelt. Het valt niet mee om je in deze situatie te ontspannen, dat snap ik. Klinkt raar, maar misschien niet zo je best doen om haar te genezen, maar op jezelf concentreren.

En inderdaad, die kleine dame van jou eet niet alleen levertraan, maar ook rauwe lever, dat gaat 'm hier ook nooit niet worden.

Als dit forum bijdraagt aan je stress, dan las een pauze in, maar ik zou het persoonlijk heel jammer vinden als je er helemaal de brui aan geeft.

 
Ik denk dat het heel moeilijk ontspannen is als degene die voor je zorgt niet op zijn gemak is. En ik denk ook dat als je bijnieren niet super zijn tijdens de zwangerschap je kind ook geen sterke bijnieren kan hebben. Ik wil hier helemaal geen schuld bij de moeder leggen, daar gaat het niet om, ik heb ook stress zat gehad tijdens mijn zwangerschappen en believe me, ik ben verre van de meest relaxte persoon in ons gezin. We moeten allemaal roeien met de riemen die we hebben. En ik weet zeker San dat jouw dochter een gelukkig en gezond meisje en vrouw gaat worden! Dat kan niet anders, als je zo op zoek bent naar de juiste manier en de goede voeding dan ga je dat vinden, en die problemen die er zijn die raken heus wel opgelost. Hou dat in elk geval voor ogen, er is met jullie niks aan de hand dat niet op te lossen is! Dat gewanhoop is voor niemand goed en ook niet nodig.

 
Hoi San,

Ik wilde je alleen maar even een hart onder de riem steken. Ik begrijp precies wat je bedoelt; mijn zoontje van 22 maanden (en wij) eten sinds een jaar WAPF, en zijn exceem is al veel beter, maar helemaal over is het niet en hij slaapt al maandenlang dramatisch slecht. Ik weet hoe het is als je je uiterste best doet voor je kind en je het niet meer weet. En hoe goed bedoeld ook, het helpt niet altijd als mensen zeggen dat je kind een spiegel is van jezelf. Met onze jaren 80 darmen, smalle heupen, een leven lang ongezond eten, etc is het bijna onmogelijk om een gezond kind op de wereld te zetten, en weten wij veel hoeveel tijd en moeite het wel niet kost om een kindje helemaal gezond te krijgen. Onze eigen moeders zijn niet veel hulp, laat staan de rest van de omgeving (of spreek ik alleen voor mezelf?). Ik ben al een tijdje lid van het forum maar post niet vaak, deels omdat ik weinig tijd heb met zo'n dreumes maar ook deels omdat ik ook een beetje bang ben voor demotiverende opmerkingen. Zet hem op, je doet het zoveel beter dan andere moeders.

 
Quote:
En hoe goed bedoeld ook, het helpt niet altijd als mensen zeggen dat je kind een spiegel is van jezelf


Helpt het dan wel om jezelf iets anders wijs te maken? Lukt dat? Het is zoals het is, daar zullen we het mee moeten doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan