Problemen met aderen en oplossingen

Ik begrijp wat je bedoelt, maar al kan ik ze alleen maar helpen door die statines af te raden ! Dat scheelt al heel veel.

 
Je raadt statines af, bv levertraan aan en dat moet dan gezondheid brengen? Het slechte eten en de degeneratie vanuit alle omgevingsfactoren en vanaf de geboorte maakt dat men zwakke aderen heeft gekregen. Ik geloof niet dat je dat met een supplement (of meerderen) op kunt lossen.

Het gaat erom dat men een omslag moet maken in hun gedachtepatronen. En dat is weer aan ieder persoonlijk. Het blijft lastig om mensen te overtuigen van "ons gelijk" als ze niet openstaan voor de informatie en daarmee niet wakker willen worden.

 
Ik ga kijken !

Maar laten we het er voorlopig ophouden dat je gewoon niets hoeft te doen aan een hoog cholesterol ( of het moet mega hoog zijn ). Volgens mij zijn we het daar gewoon over eens.

 
Alexandra, ik bedoelde meer dat met alleen al door statines te schrappen , veel mensen al een stuk gezonder zullen zijn. aangezien de vele bijwerkingen.... en het feit dat je cholesterol niet hoeft te verlagen.

Dus dan maken die mensen toch al een behoorlijke winst zonder anders te gaan eten ?!

 
Quote:
Maar laten we het er voorlopig ophouden dat je gewoon niets hoeft te doen aan een hoog cholesterol ( of het moet mega hoog zijn ). Volgens mij zijn we het daar gewoon over eens



Eens. Maar hoge tryglyceriden en, in iets mindere mate, lage HDL kunnen wel een probleem zijn.

 
Mensen nemen blijkbaar de bijwerkingen voor lief, want ze willen de mythes geloven. In plaats van gewoon mijn verkoudheid uit te zieken krijg ik het advies om af en toe "lekker" een paracetamolletje te nemen. Ik zeg dan maar ja en amen, want het is wel lief bedoelt, maar slaat als een tang op een vakren.

Super dat je mensen wil voorlichten, hou er wel rekening mee dat je de deksel vaak op je neus zal krijgen. Geef gewoon de link van het forum of de site van Poekie. O, en tegenwoordig de site van Mike natuurlijk :D Laat mensen zichzelf voorlichten en keuzes maken om wakker te worden of niet. Kunnen ze jou altijd nog inschakelen om een topic te openen als ze zelf niet willen schrijven ;)

 
Dat is weer een stap verder idd.

Hoge tryglyceriden komen door de transvetten toch ?

En laag HDL ?

Alexandra, al denken ze maar meer na door wat ik vertel. Dan zijn ze al een stapje verder. Buurvrouw b.v. keek vreemd op. Maar ze zou er meer over lezen. Plus ook over Q10 als ze dan perse statines wil blijven slikken.

 
In een ander topic wordt er ook voor gewaarschuwd, geen idee meer welk topic. Maar wees je ook bewust van het effect van je woorden. Als mensen op jouw advies stoppen met medicatie en vervolgens heel ziek worden of misschien door een geknapte ader sterven, dan ben jij ook degene die erop aangekeken wordt. De statines zullen dan heus niet geholpen hebben, maar bij ziekte wordt er altijd naar een schuldenaar buiten de persoon gezocht en een zondebok in deze is dan snel gevonden.

 
Alexandra heeft gelijk.Ga geen advies verstrekken maar geef informatie over hoe voeding ervoor kan zorgen dat het lichaam gezonder wordt en blijft.Ziekte is niet een gebrek aan medicatie.

Geef aan wat de nadelen zijn van slechte voeding met als gevolg het afhankelijk worden van medicatie.Verstrek dus informatie maar geef aan dat ze op basis daarvan zelf een keuze moeten maken.

Staines verlagen de productie van cholesterol maar dat is een bijkomstigheid.Ze verminderen laaggradige onstekingen.

ad

 
Hallo Ad, ja dat statines wel werken ivm de aanpak van ontstekingen wist ik. Maar daarvoor zijn best andere, betere alternatieven toch ? Vitamine C b.v.

 
Zonne,

Het komt op mij over als trekken aan een dood paard. Als mensen hun voeding niet willen veranderen, zullen ze met of zonder statines allerlei problemen blijven ervaren, punt. Jij probeert met allerlei lapmiddelen aan te komen, maar ik heb nog een oud-Hollands spreekwoord voor je, iets met dweilen en een kraan die open staat...

Mike

 
Nu we het toch over aderen hebben wat kan doen tegen spataders.

Is er een methode om ze te verminderen of voorkomen dat je het krijgt.

 
Quote:
Staines verlagen de productie van cholesterol maar dat is een bijkomstigheid.Ze verminderen laaggradige onstekingen.



Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld maar zo lijkt het net of het eventueel toch wel een goed idee is om statines te gaan slikken.

Die bijkomstigheid is zo klein en de "bijwerkingen" waaronder kanker, zelfmoord, zware depressie enz enz zijn zo groot dat het gewoon geen optie is om dat spul te gaan slikken.

 
Qua bloed kwam ik deze week nog iets interessants tegen. Ik heb nooit veel gedaan met knoflook vanwege de penetrante geur die vrijkomt maar dit was toch super interessant. Ze hadden een groep mensen een "aged" knoflookextract gegeven en deden dit een jaar lang bij mensen met metabool syndroom, de voorbode van welvaartziekten.

Na een jaar zag je 80% reductie van de plaque in de bloedvaten.

Wereldnieuws zou je zeggen maar geen krant die het overneemt. Was het een medicijn van big pharma geweest dan hadden ze het van de daken geschreeuwd. Maar de natuurgeneeskunde heeft een oubollig stempel, niemand kan knoflook patenteren dus men grijpt liever naar chemische kwakzalverij met synthetische componenten.

http://www.dailymail.co.uk/health/a...arteries-triggers-heart-attacks.html?ITO=1490 http://www.leefbewust.com/columns/290116.htm
 
Ik heb de laatste tijd wat gelezen over k2, in relatie tot hart- en vaatproblemen. Het schijnt een belangrijke rol te spelen in het kalkvrij houden van de aderen. Ik vraag me af of wij wel genoeg k2 binnenkrijgen. Het zit alleen in substantiële hoeveelheden in natto, maar dat eet vrijwel niemand hier. In roomboter en vis zit wel e.e.a., maar dat zijn volgens mij dermate lage hoeveelheden dat we de adh niet makkelijk behalen.
Hoe zien jullie dit?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan