Problemen met aderen en oplossingen

Mijn vader heeft ook diabetes, met trouwens een normaal cholesterol gehalte, en zit nu weer aan de statines.
Hij was er enige tijd af op mijn aanraden/aandringen toen de (bij)werking wel heel erg werden maar hij is onlangs weer zo bang gemaakt door de huisarts dat hij maar weer begonnen is.
Ik heb het verder opgegeven en heb het er niet meer over.
 
Die filmpjes van Radar zou ik hem sturen

Die hebben mijn vader destijds ook overtuigd te stoppen.
Terwijl daar bijna letterlijk werd gezegd wat ik hem ook al die tijd heb gezegd.
Maar goed, na doktersbezoek toch weer begonnen.
 
Bedankt allemaal.
Ik vind het ook goede filmpjes. Als jullie dit hier echter ook aanraden, dan zijn ze daadwerkelijk goed. Ik zal het hem zo mededelen.
Ik kan inderdaad niet de verantwoording nemen en dat wil ik ook niet.
Het vreemde is, dat mijn vader met de statines een zeer zeer laag cholesterolgehalte heeft - dat is dus helemaal niet goed. En hij eet dus ook geen vet en veel shit wat ze hem aanraden voor de diabetes - veel brood en zoet en dan maar spuiten jongens. Om helemaal triest van te worden. Ik zie hoe hij eronder lijdt. Hij heeft dit wel al meer dan 20 jaar en functioneert nog geweldig, doet het gehele huishouden, boodschappen, autorijden en was zelfs op zijn oude dag als leraar nog omgeschoold om computerlessen te gaan geven. Hij was op zijn school de eerst oude leraar. Ja, ik ben wel trots op mijn vader en houd ongelooflijk veel van hem en wil hem gezond en gelukkig zien. Gezond zal wel niet meer worden, maar ik wil dat hij zijn leven meer kan genieten en niet onnodig moet lijden.

Dorothé
 
Och ja, wat lastig met ouders. Hier hetzelfde verhaal: alles wat het propagandakastje vertelt wordt zonder meer aangenomen en alles wat dochterlief verteld wordt zonder meer afgewezen.......Diepe zucht!
Had ik de mazzel dat mijn vader door de statines zo'n vreselijke spierpijn kreeg dat hij haast niet meer kon lopen! Gelukkig had ik het boek "de cholesterolleugen" van prof. Walter Hartenbach in huis en dat heb ik hem laten lezen. Toen vielen de schellen van de ogen en is hij gestopt. Blijkbaar maakte de titel van professor indruk ;-)
Dit is al jaren geleden hoor! Inmiddels maakt hij weer urenlange wandelingen zonder spierpijn.
 
Dorothe nog even het volgende: ik heb een tijdje ook de berichten van ervaringsdeskundigen met pancreatitis gelezen, maar vaak lees je dan wel dat ze echt niet goed tegen vet kunnen.
Deze persoon is al sinds 1979 bezig met zijn dieet aanpassen aan de pancreatitis: http://beatingpancreatitis.com/ en zegt nu symptoomvrij te zijn.
 
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/02/10/5-reasons-why-you-should-not-take-statins.aspx? via http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/02/10/5-reasons-why-you-should-not-take-statins.aspx?
 
Cardiovascular Autoimmune Diseases
Some speculate that the leading cause of death in the world, heart
disease, is due to inflammatory reactions in the capillary wall at the site
of atherosclerosis. It is the plaguing, caused by a high homocysteine level
which then etches the arterial wall. The is ‘scratch’ is then healed with a cholesterol patch. The high homocysteine levels are tied to inability to absorb vitamin B12 and folic acid – a problem endemic in autoimmune disorders. These nutrients are essential in converting homocysteine to its harmless substrate. Some have termed this celiac disease myocarditis, which is a misnomer since celiac disease accompanies few of the coronary conditions. It can be ANY autoimmune disorder that can lead to cardiovascular autoimmune disease. However it is a treatable condition and anti-gliadin and other antibodies as well as cytokines can be checked in patients who are unresponsive to conventional treatments. These patients respond to dietary management and TH1/TH2 control, antigen removal, sublingual B12/Folic Acid supplementation, and diet guidelines that are in the Gluten Diet section. http://tinyurl.com/zgb2kb7
 
[...] onderzoekers hadden [...] ontdekt dat er een verband bestaat tussen omega-3-vetzuren, homocysteïne en hersenatrofie. Het in hoge doseringen giftige stofwisselingsproduct homocysteïne wordt al langere tijd in verband gebracht met dementie bij ouderen. Homocysteïne kan de bloedvatwand beschadigen en zo aanleiding geven tot plaquevorming en minder elastische bloedvaten. Hierdoor wordt de bloedvoorziening naar de hersenen belemmerd.

Naar schatting 9% van de bevolking en ongeveer 20% van de patiënten met hart- en vaatproblemen lijdt aan een genetische afwijking waardoor homocysteïne onvoldoende kan worden afgebroken. Maar minstens zo belangrijk is dat ook relatieve deficiënties van vitamine B6, vitamine B12 en vooral foliumzuur de homocysteïnegehaltes sterk kunnen verhogen. http://www.naturafoundation.nl/?objectID=12247&page=

 
Mijn vader heeft dus zijn dokter gezegd dat hij niet meer zo happy is met de statines. De diëtiste had het over rode gist rijst. natuurlijk is het effect ook het verlagen van het cholesterol, maar het schijnt niet de slechte bijwerkingen van de statines te hebben. Weet iemand hier iets meer over?
Bedankt
Dorothé
 
Niks geleerd van de presentatie van Malcolm Kendrick? Je hoeft cholesterol helemaal niet te verlagen!

Mike
 
Weet ik, daarom schrijf ik ook natuurlijk is het effect ook het verlagen van het cholesterol,, dus dat is niet goed. Alleen schijnt het niet de andere bijwerkingen van de statines te hebben. Mijn vader moet toch van de dokter zijn cholesterol verlagen, daarom vraag ik of dat misschien minder SLECHT is dan de gewone statines.
Vandaar :-)

Dorothé
 
Nog even ter verduidelijking (ik wil hier niet dom overkomen), ik weet dat cholesterol goed is. Ik eet het vet met de paplepel, als het ware. Alleen, ik heb mijn vader weten te overtuigen van de slechte werking van de statines. Daarop heeft hij contact met zijn dokter en diëtiste opgenomen. Die hebben hem weer proberen over te halen. Mijn vader bleef voet bij stuk houden. Nu raden ze hem die rode gist tabletten aan. Het heeft inderdaad de cholesterolverlagende werking. Ik weet dat cholesterol belangrijk is voor het lichaam. Maar, als die dokter blijft doorhameren en mijn vader onzeker is, is dan die rode gist wel even schadelijk voor zijn cholesterol, maar misschien minder schadelijk voor de andere bijwerkingen???
Het is natuurlijk allemaal dezelfde shit, maar van de statines weten we dat ze ook nog eens andere slechte bijwerkingen hebben.
Vandaar mijn vraag over dit middel. Het schijnt zelfs in natuurwinkels te koop te zijn.
Misschien is het minder gevaarlijk....???

Dorothé
 
Ik heb er eens op gegoogled en het schijnt door fermentatie dezelfde stof te zijn als in de statines. Dus van het kastje naar de muur:
http://kloptdatwel.nl/2014/06/16/rode-rijst-als-vervanger-van-statines/

Dorothé
 
Het blijft idd een cholesterolverlagende werking hebben, wat dus onzin is, maar schijnt minder bijwerkingen te hebben. Als hij daardoor de diëtiste en dokter te vriend houdt en niet zelf de volledige verantwoordelijkheid voor zijn gezondheid wil dragen is het denk ik de minst kwade.
 
Dorothé

Bepaalde enzymen zijn nodig om cholesterol aan te maken. Magnesium speelt een rol bij de regulatie ervan.

Statines vertragen de reactie van dit bepaald enzym waardoor er minder cholesterol wordt aangemaakt. Magnesium doet het zelfde maar dan op een natuurlijke manier. Het hoort zo.

Bovendien zorgt magnesium dat de bloedvaten ontspannen blijven en verwijden. Mocht er calcificatie zijn ontstaan in het aangedane gebied dan zorgt magnesium er voor dat er niet nog meer calcificatie plaatsvindt, dat de bloedvaten niet vernauwen en dat ze elastisch blijven.

Wel een aandachtspunt is geoxideerde cholesterol.

Je vader zou ook kunnen overwegen om magnesium in te nemen als 'statine'.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan