PS2019

Ik kan kiezen uit: VVD - CDA - Water natuurlijk - PvdA - AWP - Partij dieren - SGP - 50+ - Trots
dit is voor hoogheemraadschap

Verder voor Amstel, gooi, vecht:

VVD - PvdA - Water Natuurlijk - Partij Dieren - CDA - groenen - 50 plus - Soc.waterscchap ver. - Forum duurzaam Effectief waterschap - Rep.Pol.Partij - Queer - ChristenUnie.

Geen idee wat een lokale keuze zou moeten zijn.
Kan ik ook alleen Prov.Staten Noord Holland (FvD)stemmen of is dan het hele biljet ongeldig?

Je hoeft niet op de Waterschappen te stemmen. Je krijgt twee stembiljetten. Voor wat betreft de waterschappen zou ik kiezen voor AWP.

Mike

thanks, die AWP staat ook maar alleen op hoogheemraadschap.
SP staat ook nergens op.

Ik hoorde iemand zeggen dat je (voor de waterschappen in dit geval) wel moet stemmen omdat anders je stem naar de grote partijen gaan.
Dan kun je je stem ongeldig maken. Maar hoe? een groot kruis erdoor o.i.d.

In een stembureau in het Zeeuwse Oost-Souburg zijn stembiljetten aangetroffen bedoeld voor de provincie Zuid-Holland. Na onderzoek bleek dat bij de voorraad van de gemeente Vlissingen, waar Oost-Souburg onderdeel van is, verkeerde papieren zitten.

https://tpo.nl/2019/03/20/stembiletten-zuid-holland-duiken-op-in-zeeland/

Ik hoorde iemand zeggen dat je (voor de waterschappen in dit geval) wel moet stemmen omdat anders je stem naar de grote partijen gaan.
Dan kun je je stem ongeldig maken. Maar hoe? een groot kruis erdoor o.i.d.

Liesje,

Wanneer je niet stemt gaat je stem idd naar de grote partij. Maar dit is niet alleen zo voor de waterschappen maar ook voor de provinciale staten. Dus ga alsjeblieft wel stemmen. Het beste advies is wat Mike je gegeven heeft.

Ik ga zeker stemmen. werd opgehouden door belangrijk telefoontje.
Ik heb het advies ook zeker begrepen. Maar zoals gezegd op een gedeelte van het papier staat niets waarvan ik überhaupt weet waar ze voor staan.
Dus gewoon maar iets invullen staat me ook niet echt aan.
Dat komt ook omdat we nu moeten stemmen voor waterschappen waar we nooit iets over horen.
Ik zal niet de enige zijn die hier last van heeft. Misschien ook een reden dat mensen vandaag niet gaan.

Voor waterschappen

Je krijgt twee stembiljetten. Voor wat betreft de waterschappen zou ik kiezen voor AWP.

En voor Ps FVD. Forum voor democratie.

Alle andere partijen voor de waterschappen staan voor dat je een gepeperde rekening mag betalen. Dit omdat alles duurzaam moet.

Wanneer je niet stemt gaat je stem idd naar de grote partij.

Onzin. Als ik niet stem stem ik op de grootste partij?
Als ik niet stem gaat mijn stem nergens naartoe.

Als de opkomst 70% is gaat de overige 30% nergens naartoe, ook niet naar de grootste partij.

Ik begrijp heel goed wat er op het spel staat. Ik ben het alleen niet eens met: 'als je niet gaat stemmen gaat de stem naar de grootste'.

Wat klopt er niet aan? Voor elke stem die je niet uitbrengt is er een andere stem op een establishment-partij die jouw niet uitgebrachte stem teniet doet. Elke stem telt, vooral nu! Bedenk ook dat ze steggelen, dus we moeten ze VERPLETTEREN met tegenstemmen!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan