The Red Elephants over de hopeloos linkse en nu wijlen Anthony Bourdain:
Dat fragment uit Bourdain's programma Parts Unknown, waarin hij in gesprek met een kunstenaar uit Keulen tot de conclusie komt dat de enige manier om een eind te maken aan de onderlinge haat tussen rassen en culturen een totale vermenging van rassen en culturen is, heb ik ook al eens bekritiseerd hier op dit forum:
Gisteravond nog zag ik een aflevering van Parts Unknown, de nieuwe serie van Anthony Bourdain
(iedere doordeweekse avond op 24 Kitchen om 20.10 u). Hij was deze keer in Keulen, samen met Berlijn zo’n beetje de meest tolerante stad van heel Duitsland, boordevol kunstenaars en ook homo’s, zo bleek uit deze aflevering. Bourdain schuwde echter de actualiteit niet en stipte de vele aanrandingen van oudejaarsavond aan, die volgens hem wel een deuk in het diversiteitssprookje hebben geslagen.
Ik mag Anthony Bourdain heel erg, ook een alfaman die zich bijvoorbeeld even ‘ongenuanceerd’ uitlaat over vegetariers, maar helaas is Bourdain bevangen door het linkse gedachtengoed. Hij zat met een linkse Keulse kunstenaar aan tafel die doodleuk zei dat hij geloofde in wat hij nota bene zelf een utopie noemde, nl. dat we uiteindelijk allemaal met elkaar zullen leren samenleven. Vervolgens zei hij dat er op termijn geen blanken meer zullen zijn en dat we allemaal koperkleurige kindjes zullen hebben, waardoor we niet meer met elkaar strijd hoeven te leveren over de ‘stam’ waartoe je behoort. Bourdain knikte instemmend en zei dat dit de enige manier is.
(20 oktober 2016)
Zoals je kunt lezen had en heb ik veel sympathie voor Bourdain. Ik voel eerder medelijden voor hem. Zoals The Red Elephants al aangeeft in zijn filmpje was Bourdain goddeloos, oftewel: een atheist, of spirituele nihilist. Dat is eigenlijk de rode draad die door alle linkse mensen loopt, die goddeloosheid. Het maakt je vatbaar voor satanische, duistere sfeertjes en invloeden, omdat je geen duidelijk moreel kompas hebt. Zie ook
dit artikel van mijn hand hierover.
Als iemand die Bourdain al jaren volgt en met veel plezier keek naar afleveringen van zijn programma's No Reservations, The Layover en Parts Unknown, alsmede de kookwedstrijd The Taste, kan ik uit de grond van mijn hart zeggen dat Bourdain's hart op de goede plaats zat. Zijn liefde voor mensen, culturen en hun voedsel spatte werkelijk van het scherm af.
The Red Elephants is m.i. dan ook te hard in zijn oordeel over Bourdain. Bourdain was gewoon naief over bepaalde zaken. Neem nou bijv. zijn kennis over vrouwen en hun ware, hypergameuze aard. Ook hierover heb ik me al eens eerder uitgelaten op dit forum:
Anthony Bourdain mag dan zeer vermakeljke TV-programma’s maken over voedsel en reizen, politiek gezien is het een linksgekkie. Dat moet-ie uiteraard zelf weten, maar onderdeel van het repertoire van een linkse, succesvolle man is dat-ie zich het narcistische gedrag van zijn omhooggevallen vrouw laat welgevallen:
http://www.returnofkings.com/87646/is-anthony-bourdain-getting-cucked-by-his-mma-wife
Ik ben het eens met de strekking van het artikel: Bourdain heeft op eigen kracht zijn geld bij elkaar verdiend, terwijl zijn Italiaanse vrouw Ottavia op zijn zuurverdiende geld parasiteert en hem nog openlijk te kakken zet ook met jonge, gespierde kerels. Of ze ook vreemd gaat met deze mannen weten we niet, maar je moet niet gek opkijken als er afzienbare termijn een vechtscheiding volgt waarbij zij er met de helft van zijn vermogen vandoor gaat. En dat gun ik hem eerlijk gezegd niet.
(6 oktober 2017)
Het is idd tot een (v)echtscheiding gekomen en nu had Bourdain opnieuw een Italiaanse vriendin, een die Harvey Weinstein als een van de eersten beschuldigde en aan de wieg stond van de #MeToo-beweging, waar Bourdain uiteraard volledig achter stond. Het Q-team heeft de #MeToo-beweging in gang gezet, specifiek omdat ze Harvey Weinstein op de korrel hadden. Ze wilden van hem een voorbeeld maken om de verdorvenheid van Hollywood bloot te leggen. We zullen nog ontdekken in wat voor andere duistere zaakjes Weinstein nog meer verwikkeld was (NXIVM?).
We zullen nooit weten of Bourdain's nieuwe vlam hem uiteindelijk ook zou hebben verlaten, uiteraard met een leuke afkoopsom waardoor ze nooit meer geldzorgen hoefde te hebben, maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat naieve linkse mannen als Bourdain perfecte slachtoffers zijn voor golddiggers.
En dat is dus mijn hele punt: reken Bourdain niet af op zijn misstappen, maar op het fantastische werk dat hij heeft geleverd om reisprogramma's te combineren met culinaire tradities over de hele wereld. Zijn gevoel voor humor was ook onovertroffen, soms wat aan de zwarte kant maar desalniettemin bijzonder grappig en adrem. Je hoeft het niet eens te zijn met iemand politieke overtuigingen om waardering te hebben voor zijn werk. Bourdain heeft zijn politieke keuze en de mensen met wie hij zich omringde en wie hij meende te moeten bekritiseren nu met de dood moeten bekopen. Dit is een les voor ieder van ons: wees je zeer bewust van welke kant van de streep jij je aan bevindt!
Mike