Mike,
Niet mee eens! Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, jasper, maar er zijn me enkele dingen oogevallen aan je uitspraken in de loop der tijd:
Dat mag!
Over het FvD-congres liet wekte je de suggestie dat je het eens was met de kritische stemmen uit de zaal over de klimaatscepticus die daar sprak.
Ik citeer mezelf:
Er stond ook een klimaatscepticus op het podium, die bij enkelen een felle reactie opriep.
Dat is een constatering en geen waardeoordeel. Zelf kon ik me goed vinden in zijn verhaal, maar ik denk ook dat dit standpunt de meeste weerstand oproept binnen FVD (ook al is het geen grote weerstand).
Recentelijk liet je je ontvallen dat je geen voorstander was van een harde, confronterende aanpak van FvD richting establishment-politiek, ondanks het feit dat deze Thierry wel bikkelhard aanpakken.
Het establishment maakt zichzelf al volkomen belachelijk. Mensen waarderen het niet dat deze partijen zich zo veel bezighouden met demoniseren en jij-bakken, terwijl ze hun eigen idealen verloochenen. Als FVD hun eigen (sterke) verhaal doet, werkt dat denk ik beter.
In hun laatste anti-D66 filmpje hadden ze hun eigen alternatieve beleid moeten noemen.
Nu stel je dat QAnon mogelijk een LARPer is, terwijl de bewijzen dat QAnon echt is je letterlijk om de oren slaan.
Ik zeg dat critici dat zeggen. Dat betekent dat Medusa in haar zoektocht dat ook kan concluderen. Maar, zoals je zegt, de bewijzen voor authenticiteit zijn sterk, dus ik ben zelf ook enthousiast en volg alles op de voet. Ik wil alleen niet mijn energie en overtuiging koppelen aan een messiaans figuur met het risico ernaast te zitten. Dus nogmaals: ik ben pas tevreden als deze criminelen zijn berecht.
Het komt op mij over dat je grote moeite hebt om te geloven in werkelijke en radicale verandering. Dat is jouw eigen proces, maar ik ga hier niet in mee, integendeel!
Ik zie een radicale verandering sinds de verkiezing van Trump, omdat zoveel instituten kleur moeten bekennen: de overheid, de media, universiteiten, belangengroepen... Dat was ontnuchterend en daar ben ik nu heel blij mee. Met terugwerkende kracht zie ik hoe belangrijk bijvoorbeeld Fortuyn en Van Gogh waren. Ik sta pal achter de brede beweging/ontwaking die plaatsvindt, maar ben iets gereserveerder t.o.v. individuen die door anderen als Messias beschouwd worden.
QAnon:
Deeper we go, the more unrealistic it all becomes.
The end won't be for everyone.
That choice, to know, will be yours.
Kom maar op!