Dank je Medusa.
Ik moet nog even wennen aan wat mogelijk is hier op het forum, ik meen dat ik niet de YouTube video's kan brengen zoals de sleutelbeheerders dat kunnen. In mijn geval blijft het dan denk ik bij een tekst link?
Het is inderdaad zo dat veel mensen die het Engels niet machtig zijn, dergelijke video's niet bekijken of er weinig van snappen, vandaar dat ik ze soms van een ondertiteling voorzie. Ik doe dat met video's die mij aanspreken en niet al te lang zijn. Bij YouTube video's heb je vaak de mogelijkheid om in het programma zelf een ondertiteling toe te voegen. Maar het vergt van de kijker een aantal handelingen om de NL ondertiteling te zien te krijgen en dan nog loopt het soms niet gelijk met het geluid. Weer een reden voor mensen om niet naar de video te kijken. Op mijn manier hoeft de kijker niets in te stellen en krijgt automatisch de ondertiteling te lezen.
Ik heb van een aantal videomakers toestemming om hun video op deze wijze van ondertiteling te voorzien en op mijn eigen YouTube kanaal te zetten, van anderen krijg je geen enkele reactie. Maar in het geval van deze video's en de makers ervan, gaat het juist om het delen van de informatie om zoveel mogelijk mensen te bereiken, dus ik ga er vanuit dat ze het niet erg vinden dat ik hun video op deze wijze gebruik.
Ik geef in de instellingen bij YouTube ook aan dat ik er geen reclame in wil, ik verdien er dus niets aan en zo hoort het ook volgens mij. Het kan zijn dat YouTube aan het begin van de video een reclame zet om zodoende voor zichzelf wat te verdienen, maar aangezien ik een reclameblokker op mijn browser heb, kan ik dat zelf niet zien. Heerlijk om zonder al die irritante reclames te Internetten. En de websites die klagen dat mensen een dergelijke blokker hebben, die klagen maar. Ik heb zelf 2 websites en die draaien bij Strato per stuk voor nog geen 50 euro per jaar. Elke hobby kost geld, maar laat je niet wijs maken dat een website gigantische bedragen kost en dat je daarvan een klein deel terug kan verdienen via de reclame van Google. Ja, het bijhouden van een website kost je een hoop tijd als je het goed wilt doen, maar alweer, je moet het als hobby zien en als je gedreven genoeg bent, dan doe je het niet voor het geld!