Bill Smith zet zijn aanval op Jordan Sather voort:
Over MMS heb ik dubbele gevoelens. In 2009 experimenteerde ik er zelf mee, samen met forumlid Gerrit (hier nu niet of nauwelijks nog meer actief, maar wel voorstander van WAPF en ook GAPS). Op 1 mei 2009 schrijf ik hem een email met daarin de volgende waarschuwing:
Tot aan 8 druppels leek ik probleemloos door die MMS-kuur te fietsen. Na de eerste keer 8 druppels mailde ik je nog geen probleem, ga door naar de 15, etc. De tweede keer die dag leverde echter heftige (groene) diarree op. Ok,. geen probleem, kan ik ook nog aan, dus de volgende dag opnieuw twee keer 8 druppels. Dat was gisteren. Na de eerste 8 druppels nog steeds geen problemen, maar na de tweede keer niet alleen heftige groene diarree, maar vooral ook zeer heftige buikkrampen daaraan voorafgaand. Ik kan het aantal keren dat ik naar de WC ben geweest (inclusief vannacht!) inmiddels niet meer tellen en het voelt nog steeds niet goed nu ik wakker ben. Sterker nog, het voelt alsof ik gezopen heb, echt een katergevoel.
Op al die forums zeggen ze dat 9 druppels het keerpunt zijn. Je gaat dan overgeven en wordt echt ziek. Ik ga dat niet eens proberen, want ik voel me nu al beroerd genoeg. Sterker nog, ik heb het even gehad met MMS en stop met de kuur. Ik weet zeker dat als ik die chloorlucht al ruik dat ik ga overgeven! Ik moet even helemaal niet denken aan MMS en vind het voorlopig mooi geweest. Ik heb ook een zapper en ga daar voorlopig mee door. Deze email is bedoeld als waarschuwing, want volgens mij is het verstandiger om het te blijven houden op 6, misschien 7 druppels. Met 8 druppels zit je echt op het randje en je moet je afvragen of je dan nog wel spreekt van ontgfiting of niet simpelweg vergiftiging. Bedenk wel dat je een chloorverbinding tot je neemt!
Op dit forum schreef ik op 4 oktober 2011 het volgende:
De chloor is een gifstof, de peroxide niet. Je vergiftigt jezelf dus gedeeltelijk, terwijl je aan de andere kant geconcentreerde zuurstof toevoegt. Daarom zijn er minstens zoveel negatieve ervaringen met MMS als er positieve zijn. Je lichaam zit te wachten op de zuurstof, niet op de chloor. Chloordioxide (MMS) is eveneens een bleek- en schoonmaakmiddel. Waterstofperoxide valt in je lichaam uiteen in water en zuurstof en is dus niet toxisch.
Bill Smith heeft dus wel degelijk een punt omtrent die MMS.
Mike