"Een diepe kijk voorbij Lyme"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@ Edwin: nee ik heb sinds ongeveer 2011 geen amalgaamvullingen meer.

@ Zonne: het is een makkelijke vraag, maar een ingewikkeld antwoord.

Wat de betere testen zijn: er zijn aan elke test zowat haken en ogen.

En dan is ook telkens de vraag: wat wil je met de uitslag.

Als het antwoord is: alleen jezelf overtuigen, dan zou ik gaan voor de levend bloedanalyse of gewoon energetische resonantietesten (je hebt meerdere opties dan).

Voor levend bloedanalyses en energetische testen zijn geen artsen nodig.

Wil je artsen e.d. overtuigen: dan kom je sneller uit bij de reguliere bloedtesten.

En dan is het nog een oerwoud aan suboptimale en dure opties.

Regulier laten testen, maar de artsen die dat doen, geven je waarschijnlijk dan ab ??

LBA al eens laten doen, kwam geen lyme uit. Maar ergens hier op het forum heb ik gelezen dat ze het bloed pas na een paar uur goed kunnen testen op Lyme ? Bij mij werd gewoon gelijk gekeken naar het bloed toen.

Ik las net in een ander topic dat je een paar jaar geleden amalgaam hebt laten verwijderen.

Waar ik in jouw geval aan dacht is een kwikbelasting.

Lyme is al een aanslag op het lichaam en als daar ook nog kwik bij komt wordt het helemaal lastig om (relatief) gezond te worden.

Je hebt ook problemen met het verteren van eiwitten. Dat wordt veroorzaakt door te weinig maagzuur. Te weinig maagzuur wordt veroorzaakt door zwakke bijnieren. Zwakke bijnieren worden veroorzaakt door stress en volgens Andrew Cutler ook door een kwikbelasting.

hoi Zonne, ik dacht dat je zei dat het je om een diagnose te doen was, niet om een behandeling.

Ik heb meerdere malen duidelijk aangegeven bij artsen dat ik een diagnose wilde en geen behandeling met antibiotica tegen de lyme.

Dan dringen ze even aan en dat is daarna ook weer snel over omdat langdurige antibioticabehandelingen ook weer niet heel populair zijn, ook niet bij reguliere artsen als het om de ziekte van lyme gaat.

Is bij jou toen bij de lba gericht getest op de ziekte van lyme?

Ik heb ook wel eens een levend bloedanalyse laten doen bij een homeopaath maar die was volgens mij toen helemaal niet op zoek naar een spirocheet in het bloed, sterker nog: die zei: o daar is een bacterie, nou dat betekent helemaal niets hoor. En dat vond ik toen al opmerkelijk. Alleen omdat hij dat zo zei dacht ik gelijk dat er juist wel iets niet pluis was met die bacterie, want anders had dat mijn aandacht helemaal niet gehad.

hoi Edwin: goed mogelijk, die kwikbelasting.

Ik zie in februari weer een behandelaar die mijn lichamelijke functioneren doorgelicht heeft en die wil ik ook aan de tand voelen over een evt. kwikbelasting nog bij mij.

Er is bij de LBA niet perse op Lyme gekeken. Waren trouwens wel spirocheten te zien geloof ik ...... Ik zal het eens nakijken.

hoi Zonne, er waren spirocheten te zien?

En dat heeft men gewoon even genoemd en dat was het dan?

Quote:
Je hebt ook problemen met het verteren van eiwitten. Dat wordt veroorzaakt door te weinig maagzuur. Te weinig maagzuur wordt veroorzaakt door zwakke bijnieren.

Alles respect, Edwin, echter het is niet altijd zo eenvoudig als je het brengt.

Een niet goed functionerende pancreas kan ook ten grondslag aan problemen met de eiwitvertering waardoor de essentiële aminozuren niet worden aangemaakt en er tal van lichamelijke klachten optreden.

Meer hierover zie volgende links :

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=605&cod=537&page=

http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=414

http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/exocriene-pancreas-insufficientie-epi.php

http://www.darmen.net/exocriene-pancreas-insufficientie.html#.VIsDvrlgWM8

Hier lees ik dat Lyme een hybride variant van syfilis is die in symbiose leeft met een parasiet.

Een dubbelloops kuur is dan ook geen overbodige luxe.

https://healthwyze.org/index.php/component/content/article/593-naturally-curing-lyme-disease-and-chronic-lyme-disease.html

Alles respect, Edwin, echter het is niet altijd zo eenvoudig als je het brengt.

Een niet goed functionerende pancreas kan ook ten grondslag aan problemen met de eiwitvertering waardoor de essentiële aminozuren niet worden aangemaakt en er tal van lichamelijke klachten optreden.

Wie het ook geschreven mogen hebben (anoniem)
Het verbaast mij ook wel iets dat er altijd alleen maar aan tekort aan maagzuur gedacht word.

Hoe is de alvleesklier te herstellen, als dat al mogelijk is?

We hebben sinds de hack nogal wat posts van 'anoniem'. Het is onbegonnen werk om handmatig de oorspronkelijke auteurs terug te zetten.

Mike

We hebben sinds de hack nogal wat posts van 'anoniem'. Het is onbegonnen werk om handmatig de oorspronkelijke auteurs terug te zetten.

Mike

@ Maarten en Edwin: Ja dat was Vivianne.
Alvleesklier herstellen: voorzichtig met (dierlijke) eiwitten;
Probiotica gebruiken;
Spijsverteringsenzymen gebruiken;
Per dag ook wat rauwe produkten gebruiken (die hebben nog wel enzymen: wat ook de pancreas ontlast);
Lichaamsbeweging;
Vertraagde schildklierwerking evt. ook meebehandelen: hoe hoger de lichaamstemperatuur hoe meer de enzymwerking weer op gang komt in het lichaam;
Stresshantering;
Buteyko-ademhaling en andere ontzurende maatregelen (rauwe melk als je die aankan bijv.);
Vasten;
Kruiden gebruiken die de lever / nieren en de rest van de spijsvertering ondersteunen: bijv. mariadistel, paardebloem, chai-thee (verwarmende kruiden);
Natriumbicarbonaat / magnesiumchloride en keltisch zeezout gebruiken;
Gerstegras gebruiken;
Bottenbouillons gebruiken en/ of l-glutamine;
Glutenrijke voeding beperken en liever vermijden;
Groentesapjes bereiden.

Beste allemaal, ik heb een vraag.. in 2015 ben ik overgestapt op andere voeding waar ik zeer wel bij vaar en waar ik nog altijd van geniet. Hoe simpeler, des te beter. Vele verhalen van boeren, vind ik inspirerend en ik geef liever geld uit aan hen, de mensen die op een eerlijke manier, een product produceren dan bij supermarktketens met hun prijsknallers en producten zonder smaak..

Ok... van jongs af aan (1 jaar) ben ik ziek, zwak en misselijk. De afgelopen jaren voelde ik me voor het eerst gezonder worden door de change omtrent voeding en ik voelde voor het eerst dat ik gezondheid (deels) zelf in de hand heb. Echter, nu word ik weer terug geworpen op het feit dat mijn interne milieu nog niet schoon is. In 2007 heb ik een ongeluk gehad. De laatste weken is er onderzoek gedaan en nu blijkt dat er (veel) teveel vocht in de ventrikels in de hersenen zit. De arts beweert dat enkel een chirurgische ingreep soelaas kan bieden. Natuurlijk zit ik daar niet op te wachten. Weer een narcose. Weer een operatie. En weer herstellen. Hoe lang kan een lichaam blijven puin ruimen? Naar mijn idee is cranio sacrale therapie wellicht een oplossing. Heeft iemand daar ervaring mee?

Tevens vond ik vorige week een teek om mijn been. Vastgezogen.... een teken dat het interne milieu indeed nog niet schoon is.... nu jeukt de bult en er komt steeds vocht uit. Heeft iemand advies om wellicht nu al te starten met bepaalde supplementen, theeen etc?

Thanks!

Fijne dag!

Nienke

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug