rauwe melk kuur-wat is me overkomen?

Laigueglia

New member
Ik ben nu te misselijk om het forum af te zoeken naar een antwoord op mijn vraag, dus ik stel hem maar in een nieuw onderwerp.

Afgelopen maandag (het is nu woensdag) ben ik begonnen met een rauwe melk kuur.

Vind de melk heerlijk dus dat is voor mij geen straf. Ik heb geen honger gehad tot nu toe en ik merkte eigenlijk niets, maar ben ook pas bezig.

Tot een uur geleden... ik moest even een boodschap doen en omdat het zulk mooi weer is dacht ik er een wandeling van te maken. Ik was nog geen twee straten verder toen ik pijn in mijn buik kreeg, aan de rechterkant naast mijn navel. Voor het eerst in mijn leven dacht ik "dát is mijn lever", ik kreeg het benauwd en begon te transpireren. Eerst dacht ik nog manmoedig door te gaan maar gelukkig ben ik omgekeerd. Ik moest meteen gaan liggen, ergens op dit forum had ik gelezen op mijn rechterzij.Heb misschien twee minuten gelegen en toen moest ik sprinten naar het toilet. Mijn volkomen vloeibare ontlasting was helder geel.

Wat is er gebeurd en wat moet ik nu doen, doorgaan met de melkkuur of weer vast voedsel gaan eten?

een glas water met een lepel bitterzout opdrinken.

of Muntthee drinken als je dat niet in huis heb of pepermunt eten.

er zijn waarschijnlijk gall stenen die zich verplaatsen en je galbuis blokkeert

Vet (melk) spoort de galblaas aan zich te ledigen.

Dit is pure gal, wees blij dat deze nu in sneltreintempo je lichaam verlaat! Het is de combi geweest van de melk en de lichaamsbeweging (door het wandelen) die e.e.a. in gang heeft gezet. Of je nu moet stoppen, die beslissing is aan jou. Ik denk dat daar nog wel meer zit dat allang uit je lichaam had moeten vloeien, dus ik zou doorgaan.

Mike

Dank je Mike, maar moet gal je lichaam dan uit?

Je hebt gal toch nodig voor de vetvertering in je lichaam? Had ik dan teveel gal ofzo?

Of zit er opgeslagen gif in je galblaas?

Je galblaas heeft door jarenlang te weinig vet eten gal opgealagen in de galblaas, omdat er onvoldoende stuwende werking vanuit de lever door vetinname is geweest. Nu is die stuwende werking er wel en dit is het resultaat. Ikzelf eet nu al ruim 3 jaar zo en er komt bij mij nog steeds regelmatig overtollige groene of gele gal uit, die bovendien loeizuur is!

Mike

Herkenbaar, al voel ik het aankomen en wordt ik niet overvallen door de pijn. Ik zou slagroom halen, want bij mij werkt veel vet op zo'n moment het beste. En dat past volgens mij ook in je melkkuur. Ik kan het ook oplossen door een halve liter melk te drinken. Het is aan jou om uit te vinden of het een galsteen is die dwars zit, dus dan moet je bitterzout nemen of zoals ik t altijd noem, een te kort aan vet. De pijn lost zich als ik vet tot me neem binnen vijf minuten op. Als het een galsteen is dan neem ik bitterzout en ben ik na een half uur weer pijnvrij. En anders neem ik na 45 minuten weer een glas bitterzout.

Het is bij mij niet zo dat de gal er vervolgens uitspuit, maar de gal komt er iedere keer bij mij uit als ik me ontlast, vandaag voor de derde keer al en ik voelde t de laatste keer ook branden. Een continue proces dus.

Mike, omdat jij nog steeds overtollige troep kwijt raakt, is de oorzaak daarvan dat je zo lang vegetarisch hebt gegeten? Is bij mij de reden dat ik dat niet heb, zoals we in ander topic over H2O2 eens bespraken ,dat ik nooit vegetarisch heb gegeten maar voldoende vetten nam? Ik ben door darmspoelingen heel veel troep kwijt geraakt. Nu de dunne darm nog en dat wil ik met bica doen en/of triphala.

Mijn lever is overbelast, ik leg de link met de dunne darm daarbij.

Je kunt geen bitterzout halen denk ik he, wellicht kan Tanya iets voor je betekenen? Ik roep maar wat hoor!

Vegatarisch eten is niet de oorzaak van troep in je lijf of slecht functioneren van organen. Ik heb nooit vegatarisch gegeten, werd de maanden voordat ik ging wapen wel gedwongen tot een vegatarisch dieet door mijn lichaam. Maar ook toen bleef ik craving houden naar vlees en ondanks de pijn het regelmatig gegeten. Het begint tegenwoordig al bij de geboorte, de slechte voeding. Kijk maar eens op een pak borstvoeding wat daar voor troep inzit en dan naar de babyvoedingpotjes. En ga zo maar verder.

Ik zeg niet dat vegetarisch eten troep in je lichaam bezorgt. Maar slecht werken van de organen zeker, omdat men dan tekorten krijgt en de organen geen brandstof

Mijn vraag is meer gericht op waarom de een meer troep loost dan de ander

Ik ervaar ook aan den lijve hoe WAPF mijn galblaas flink aan het werk zet. Niet pijnlijk gelukkig en heb ook het gevoel dat ik er doorheen moet. Hoop dat jou klachten snel verdwijnen en je op een prettige manier troep kan lozen Laigueglia. Met alle tips hier moet dat wel lukken, :-) Zet um op.

Dat komt door de ontgiftende voeding en in hoeverre je lichaam op dat moment in staat is om te ontgiften en te dumpen Henk. Als je je lever niet op orde hebt, dan is ontgiften sowieso lastig, want die zit bovenaan. En velen van ons hebben daar problemen mee. Net als de alvleesklier en de galblaas.

Volgens mij is het rapunzel die zo slecht kan/kon ontgiften dat ze er compleet op vastliep. Ze kon niets meer verteren en verweken.

https://www.fatsforum.nl/topic/hier-komt-rapunzel/page/8 hier staat haar verhaal.

haha Tanja volgens mij schrijf ik telkens met een y,maar ik vind je er niet minder leuk om hoor!! :-)

@Laigueglia

Mijn hemel wat een avontuur.

Wel goed dat die die opgeslagen gal eruit komt. Ik hoop dat jij je snel beter voelt.

Alexandra, Ik heb geen last meer van slechte vertering sinds ik met brood ben gestopt

Ik heb nu 10 x leverreiniging gedaan, heeft veel opgeleverd

20 darmspoelingen gedaan die heel veel opgeleverd hebben

Ik ga nu verder met de dunne darm, want lever is overbelast volgens NES. mijn link is teveel troep in dunne darm waardoor lever overbelast is. Ik stop even met leverreiniging en ga met bica en triphala aan de slag.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan