rauwe melk kuur-wat is me overkomen?

Aantallen zeggen mij niet meer zoveel Henk. Ik zit ruim boven de 12 grote leverzuiveringen en nog steeds ben ik niet schoon van galstenen en af en toe een lichte gevoeligheid van de lever en galblaas. En wat ik in dit topic al eerder schreef, als ik te weinig vet tot me neem gaat het ook fout. Er is een hele voorzichtige balans aan het ontstaan, maar ben er nog lang niet.

Ook ik vraag me dit vaak af. Ik merk eigenlijk niets van ontgiftingsreacties. Ik doe vaak de milde leverreiniging, neem elke dag 20 gram chlorella, eet veel verzadigd vet, drink een halve liter kefir per dag, heb pas nog een oxypowderkuur gedaan, maar mijn ontlasting heeft altijd dezelfde kleur, bruin met een lichte zweem naar groen. Zuur, zwar, gifgroen, gifgeel, ik ken het allmaal niet. tBetekent dit dat ik niet kan ontgiften?

Alexandra, ik kan vrij gemakkelijk omschakelen. Als ik het overtuigend vind overkomen en goed gevoel bij heb schakel ik over. Heb ook verder nergens last van. Vet en vlees heb ik altijd gegeten. Brood ben ik dan wel mee gestopt. Quinoa eet ik al sinds het hier te koop is. Aardappels at ik al niet veel, en nu helemaal niet meer. Rauwe melk vind ik heerlijk.

Maar ik ga kijken wat de triphala en bica gaan doen.

Ik vraag mezelf wel af blijft een mens die stenen aanmaken en waardoor of waarvan.

@ Moondust

Topic van vrysuyver

https://www.fatsforum.nl/topic/triphala-een-ayurvedische-super-ontgifter

Je maakt die stenen alleen aan als de galvloeistof die vanuit de lever in de galblaas wordt opgeslagen, daar te lang in blijftzitten. Als je galblaas steeds weer goed wordt aangeduwd door vet (of door bitterzout), maak je geen nieuwe stenen in de galsblaas aan.

In de lever zitten stenen, die laat je los dmv reiniging.

Moritz adviseert als je lever schoon is, tweemaal per jaar een leverreiniging te doen zodat gaan nieuwe stenen ontstaan en de lever schoon blijft.

Mijn vraag is dan hoe snel en waardoor ze snelste ontstaan

Op basis van logisch nadenken zou ik zeggen dat galstenen in de lever ontstaan als de door de lever aangemaakte gal niet goed kan doorstromen naar de galblaas. Zelfde verhaal lijkt me (?).

Ik zal het boek van Moritz nog eens lezen :-), staat op pc, maar nu even geen tijd, maar lijkt me ook meest logisch en dan nu nog eens kijken waarom niet zou doorstromen bij een schone lever.

Ohw Tanja , wat lief om nog eens te vragen. Ben de hele middag niet in het bezit geweest van mijn laptop, omdat jongste dochter voor haar eindexamen op mijn kamer zit te leren. Kon dus de reacties niet bekijken.

Ik heb na de muntthee niet veel durven nemen, net heb ik voorzichtig weer een beker melk genomen. Die gallozing was wel een heftige ervaring, maar ik ga voorlopig nog even door met mijn rauwe melk. Kijken wat er nog gebeurt. :D

volgens Moritz is de grootste aanmaker van lever- en galstenen: overeten.

Nu weet ik niet of dat klopt, hij zegt ook dat je geen vlees moet eten.

Ja hij was vegetariër, maar dat hoofdstuk sla ik over. :D Ik denk zelf ook aan externe factoren, luchtvervuiling enz.

beste henk jij schrijft; Moritz adviseert als je lever schoon is, tweemaal per jaar een leverreiniging te doen zodat gaan nieuwe stenen ontstaan en de lever schoon blijft.

Mijn vraag is dan hoe snel en waardoor ze snelste ontstaan

Moritz was een vegetariër dus logies dat hij om de zoveel tijd een levergalblaas zuivering moest doen

Wij eten veel vet wapf dus als je 1maal van je galstenen verlost bent zullen die ook niet meer terug komen omdat je door wapf voeding continue je galblaas ledigt

Ze zeggen ook weleens nuttige dingen, niet het kind met het badwater weggooien :P

Dit voelt voor mij helemal kloppend, dat je met WAPF je lever al elke dag reinigt.

Toch vraag ik me dan opnieuw af, hoe kan het dat sommigen enorm ontgiften en ik hier niets van terug zie bij mezelf?

Heeft iemand een idee?

Quote:
ik ga voorlopig nog even door met mijn rauwe melk. Kijken wat er nog gebeurt

Ha ha ha that's the spirit, stoer hoor, neem nog een glaasje melk, melk de witte motor krijgt er ineens een hele andere dimensie bij. Ik denk dat ik ook maar eens een melkkuurtje ga doen binnenkort.

Indigo, ik weet wat je bedoelt, bij mij brand ook niks m'n gat uit of iets dergelijks. Ik heb ook al boven de 30 druppels h202 genomen en niet veel gemerkt. Ik geef de moed nog niet op, misschien laat ik niet zo makkelijk los is weleens een gedachte, weet niet of je je daar in herkent.

Tanja en Indigo, ik ben er ook zoeen waar vaak niet zoveel lijkt te gebeuren. Alleen de Adrenal kon ik door het verhaal van een ander ook inzien dat ik er ook opgefokt van raakte. En zuiveringszout ging ik een ochtendje van aan de gele plaspoep. De effecten zijn wellicht subtieler en worden over het hoofd gezien. Daarom veel blijven posten over je ervaringen hier op het forum, dan wordt het allemaal wel duidelijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan