Hoger Somatotropine gehalte maar ook meer melk dus meer verdunnen dus ik denk dat het misschien niet eens zoveel uit maakt. Maar ik ben ook geen koeien voedings expert op het gebied wat er binnenin gebeurt. Heb dit papier bewaart van toen ik nog op school zat. Je zou inderdaad zeggen als je dat zo leest dat insuline laag is in het begin van de lactatie dat je meer lange vetzuren hebt en lange vetzuren zijn meer verzadigd? Wat wij geleerd hebben op school wat ook meer op calorie basis van wat een koe nodig is, wat er in de koe gebeurt was helaas wat onderbelicht.
Ze zijn tegenwoordig ook bezig om aan de hand van het progesteron gehalte in de melk te kunnen zien dat een koe drachtig is. Dit zou in de toekomst met de 6 weekse melkcontrole naast de gehaltes en celgetal extra informatie voor de boer op kunnen leveren. Er zitten dus wel hormonen in de melk.
Ze zijn tegenwoordig ook bezig om aan de hand van het progesteron gehalte in de melk te kunnen zien dat een koe drachtig is. Dit zou in de toekomst met de 6 weekse melkcontrole naast de gehaltes en celgetal extra informatie voor de boer op kunnen leveren. Er zitten dus wel hormonen in de melk.