Goh, al gevonden.
Dit wordt er geschreven over de goede man:
Hij is Macrobiotisch en voor granen, bonen en groenten:
dus hier een stuk van het verhaal wat er over hem geschreven wordt:
Op een van de ochtendlezingen zat een andere, ons onbekende man naast René. Hij werd door René aan ons voorgesteld als dr. Franco Berrino, oncoloog in Milaan, die zowel privé als beroepsmatig zeer geïnteresseerd is in de macrobiotische eet- en leefwijze.
Er ging mij ineens een licht op: anderhalf jaar eerder had ik een artikel uit het Italiaans laten vertalen over een Italiaans onderzoeker die middels een pilot-project wilde aantonen dat macrobiotische voeding preventief werkt bij het ontstaan en het terugkomen van borstkanker (zie MD no. 72, Macrobiotiek in Italiaans pilot-project, ook op de website te lezen)
We raakten in gesprek en ik liet hem het artikel zien dat we over zijn onderzoeksprogramma hadden geschreven/vertaald. Een heel bescheiden man, student onder de studenten, hij wilde meer leren over de macrobiotische geneeswijze. Voor een man van zijn statuur, hoofd van de afdeling Preventieve Geneeskunde en Epidemiologie van het Nationaal Kankerinstituut in Milaan, met een prominente positie in het internationaal kankeronderzoek en met talloze wetenschappelijke publicaties op zijn naam, is dat zeer uitzonderlijk.
Hoe Franco op het macrobiotische pad kwam? Via zijn vrouw, die al in de jaren zeventig met de macrobiotiek bekend raakte en minder zuivel, suiker en vlees gebruikte bij het koken, en meer granen, bonen en groenten, meer de traditionele Italiaanse, mediterrane keuken. Hij raakte vakmatig geïnteresseerd vanwege het feit dat bij macrobiotische voeding bloedsuikerwaarden constanter blijven, veel minder schommelingen vertonen als bij andere diëten.
Dus, ik ben gerustgesteld.
Mike, je hebt het weer bij het juiste eind> Gelukkig!
Trouwens, nu wil mijn vriend weten welke melk het beste is schapenmelk of geitenmelk?
Jammer dat hij geen Nederlands kan, anders kon hij zelf meedoen op het forum....